شکوفه های امید

من به نوبه خودم تشکر می کنم از آقایان به خاطر اینکه به این مسئله اهمیت دادید و وقت گذاشتید و همت ها و استعدادها و توانائیهای خود را به خدمت گرفته اید.این کار اگر چه متواضعانه شروع شد اما ان شاء الله آینده خوبی خواهد داشت.

من به نوبه خودم تشکر می کنم از آقایان به خاطر اینکه به این مسئله اهمیت دادید و وقت گذاشتید و همت ها و استعدادها و توانائیهای خود را به خدمت گرفته اید.این کار اگر چه متواضعانه شروع شد اما ان شاء الله آینده خوبی خواهد داشت.

خدای بزرگ را سپاسگزارم که به این کار برکت داد و بحمد الله همت و دلگرمی و شوق آقایان این کار را به نقطه ای رساند که توانست شخصیت های حوزه و اساتید و مدرسین و بزرگان را به خود جذب کند.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله خامنه ای «مد ظله العالی » در دیدار بامسئولین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی.

باغهای اندیشه با شکوفه هایی از معارف اسلامی بهاری را آغاز می کند که نوید دهنده باغستانی پر گل، پر رونق و پر طراوت از نرم افزارهای اسلامی است.

چهارمین نمایشگاه سراسری نرم افزارهای علوم اسلامی که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد نشان داد که اندیشمندان مسلمان در قلمرو رایانه ها سخن بسیار دارند.

شاید در اولین نمایشگاه در سال 72 تصور روشنی از نرم افزارهای علوم اسلامی وجود نداشت و این سؤال برای بازدید کنندگان مطرح بود که علوم اسلامی چگونه رایانه ها را به خدمت خواهد گرفت؟ با انتشار نخستین نرم افزارهای اسلامی از طرف مراکز مختلف و معاجم نورالالفاظ و قرآن کریم توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاه اول; نخستین «شکوفه های امید» بر شاخسار باغهای اندیشه پدیدار شد و از آن روز بوستان نرم افزارهای علوم اسلامی روز به روز به سوی سرسبزی و شکوفایی پیش رفت.

و اکنون در نمایشگاه چهارم که به اعتقاد ما مشتی از خروار بود، بازدیدکنندگان به قصد اطلاع از آخرین دست آوردها به بازدید می پرداختند و با تشویق و رضایت خارج می شدند.علاوه بر آنکه در این دوره استادان حوزه و دانشگاه و صاحب نظران علوم اسلامی طیف وسیعی از بازدیدکنندگان را تشکیل می دادند.

اکنون نرم افزارهای علوم اسلامی معنا و مفهومی آشکار و روشن بخود گرفته و قلمرو خود را تا سراسر جهان اسلام گسترش داده است.

نرم افزارهای قرآنی در این گستره تنها محصول معروف و شناخته شده نیست بلکه معجم های حدیثی و برنامه های تفسیر و تاریخ اسلام و فقه نیز از طرف مؤسسات و مراکز اسلامی منتشر شده و دائم رو به تنوع و فزونی است.

عرضه صدها نوع نرم افزار در حیطه معارف اسلامی در نمایشگاه چهارم افقهای بسیار روشنی را فرا راه داده پردازی علوم اسلامی گشود که در این میان نرم افزارهای فراوانی برجسته و در خور توجه و بررسی بود که ارتقاء کیفی این محصولات را نسبت به سالهای گذشته نشان می داد.

این دوره از نمایشگاه به وضوح پربارتر، منظم تر و وسیع تر از دوره های قبل برگزار شد که خیل بازدید کنندگان، رضایت غرفه داران، کثرت مراکز و مؤسسات و گستردگی نرم افزارهای عرضه شده شاهد صادقی بر این مدعاست.

در پایان به عنوان حسن ختام، بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی را که در صدر کلام بدان تبرک جستیم بیان می داریم و معتقدیم که شکوفائی این جنبه از علوم اسلامی مرهون حمایتها و توجهات آن رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب اسلامی است.ایشان پس از مشاهده نرم افزارهای علوم اسلامی فرمودند:

«بحمد الله آثار پیشرفت در بهره برداری از کامپیوتر برای تحقیق در علوم اسلامی مشاهده می شود.خداوند شما را موفق بدارد و نشاط و نیرویی ببخشد که هرگز از پیشرفت خسته نشوید.»

نکات برجسته چهارمین نمایشگاه سراسری نرم افزارهای علوم اسلامی

(12 تا 17 آذرماه 1377)

1- افتتاح نمایشگاه با سخنان ارزشمند حضرت آیة الله جوادی آملی

2- افزایش صددرصد دیسک های نوری نسبت به نمایشگاه قبل

3- شرکت مراکز و مؤسسات جدید و افزایش قابل توجه تعداد غرفه ها

4- ارائه سرویس های اینترنت برای اولین بار توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مؤسسات و مراکز دیگر

5- آشنائی عموم مردم خصوصا جوانان با اینترنت، اینترانت و ابزار و روش های اتصال به آن

6- نمایش ابعاد مثبت اینترنت در پایگاه های اطلاعاتی علمی، اسلامی و شیعی

7- ارتقاء کیفی نرم افزارها با ارائه برنامه های وزین و ارزشمند

8- معرفی منابع قابل پردازش توسط مؤسسه حدیث نگر مانند تفسیر بحرالعرفان «فی معدن الایمان » مرحوم برغانی و «کشف المعارف » مرحوم شبر و...

9- برگزاری کلاس های کوتاه مدت آموزش کامپیوتر جنب نمایشگاه

10- استقبال بی نظیر مردم و اقشار فرهیخته از نمایشگاه چهارم

11- تجهیز سالن کنفرانس به ویدئو پروژکتور و اتصال سیستم موجود به اینترنت

12- پربار بودن کنفرانس ها و استقبال بیشتر از برنامه های کنفرانس نسبت به سال های قبل.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر