با این خوراکی‌ها خطر آنفلونزا را کاهش دهید

ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد و آنفلونزا سرماخوردگی و به خصوص آنفلونزای مرغی! زمستان با همه زیبایی‌هایی که دارد فصل جولان بیماری‌ها نیز هست و رایج‌ترین بیماری‌ها آنفولانزا و سرماخوردگی است که اگر مراقبت نشود می‌تواند خطرناک باشد به ویژه اگر  آنفلونزای مرغی باشد!

با این خوراکی‌ها خطر آنفلونزا را کاهش دهید

همیشه با شروع فصل زمستان و سرما خیلی‌ها دچار انواع بیماری‌های ویروسی می‌شوند. سرماخوردگی و آنفلونزا از شایع‌ترین بیماری‌های فصل زمستان هستند. اگر می‌خواهید فصل زمستان یکی از فصل‌های به یادماندنی برای شما باشد و به خوبی از آن یاد کنید، باید الزاماتی را جدی بگیرید. اصلا چرا در زمستان ⁣زیاد سرما می خورید؟

همه ما با بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا آشنایی داریم: آبریزش بینی، ورم لوزه‌ها، سر درد، تب و لرز و درد عضلات نشانه‌های این دو بیماری هستند اما می‌توان به راحتی از این بیماری‌ها پیشگیری کرد. همچنان که درمان خانگی سرما خوردگی هم امکان‌پذیر است. در این زمینه مطالعه مقاله درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید است.

با این خوراکی‌ها خطر آنفولانزا را کاهش دهید

Credit: scorenashville

در وهله اول، هرگز با کسی که دچار بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا شده است روبوسی نکنید. بعد از هر بار دست دادن و دست زدن به فرد بیمار، دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید. بعضی‌ها فکر می‌کنند در صورتی که بدن آنها مقاوم باشد به این بیماری‌ها دچار نمی‌شوند. حال آن که به محض این که ویروس سرماخوردگی و آنفلونزا وارد بدن شود به سرعت فرد را بیمار می‌کند. دلیل‌اش این است که بدن انسان در برابر این ویروس مصون نیست و در نتیجه این ویروس به راحتی می‌تواند بدن شما را تحت کنترل خود درآورد.

با این همه، می‌توان با یک سری غذاها و میوه‌ها سیستم ایمنی بدن را برای دفع ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا آماده کرد. دانشمندان تا به امروز نتوانسته‌اند ویروس سرماخوردگی و آنفلونزا را ریشه‌کن کنند. دلیل‌اش این است که این ویروس می‌تواند خود را با هر شرایطی وفق دهد. ویروس سرماخوردگی مانند بیماری‌های آبله و آبله مرغان نیست که بتوان با یک بار مبتلا شدن دیگر در برابر آن مصون ماند و هیچ واکسنی هم ندارد.

با این خوراکی‌ها خطر آنفولانزا را کاهش دهید

Credit: NutraIngredients

ویتامین سی یکی از بهترین ویتامین‌ها برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفلونزا است. این ویتامین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس سرماخوردگی و آنفلونزا قوی و مقاوم کند. ویتامین سی می‌تواند گلبول‌های سفید خون را که کارشان حفاظت در برابر ویروس‌ها است را زیاد و قوی‌تر کند.

سیب، پرتقال و لیمو شیرین نسبت به میوه‌های دیگر ویتامین سی بیشتری دارند. به خصوص سیب که دارای نود و پنج درصد ویتامین سی است. نوشیدن مایعات گرم هم می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفلونزا به شما کمک کند. مایعات گرم می‌توانند باعث برطرف کردن گرفتگی صدا و نرم شدن موکوس (مخاط) و تخلیه سلول‌های ویروسی از بدن شما شوند.

معمولا کسانی که به بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا دچار می‌شوند دچار گرفتگی بینی و زکام هم می‌شوند. بخور دادن با آب گرم و برگ درخت اوکالیپتوس می‌تواند بینی و زکام‌ها را کاملاً باز کند. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند باعث بهبودی بیماری سرما‌خوردگی و آنفلونزا شود خوردن زنجبیل است زیرا زنجبیل حاوی ترکیبات ضدویروسی است و می‌تواند در از بین بردن ویروس سرماخوردگی و آنفلونزا کمک کند. زنجبیل طبع بسیار گرمی دارد. بنابراین کسانی که به بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا دچار شده‌اند معمولاً احساس سرمای شدید می‌کنند اما زنجبیل می‌تواند باعث گرم شدن بیمار شود.

با این خوراکی‌ها خطر آنفولانزا را کاهش دهید

Credit: Pixabay

فلفل سیاه یکی دیگر از موادی است که می‌تواند به بهبودی بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا کمک کند. فلفل سیاه مانند زنجبیل گرم است و خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد. می‌توان فلفل سیاه را به غذا اضافه و میل کرد و یا آن را در آب گرم ریخت و نوشید.

سیر هم می‌تواند به بهبودی سرما‌خوردگی و آنفلونزا کمک کند چون سیر دارای ترکیبات شیمیایی است که سرشار از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است. سیر همچنین می‌تواند باعث گردش بهتر خون و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود. سیر به گفته دانشمندان هزار و یک خاصیت دارد که نه تنها می‌تواند باعث بهبودی بیماری سرماخوردگی  و آنفولانزا شود بلکه برای بهبود انواع بیماری‌ها مفید است. پس این ماده غذایی بدبو راجدی بگیرید و سعی کنید آن را در برنامه غذایی خود به خصوص در زمستان قرار دهید.

با این خوراکی‌ها خطر آنفولانزا را کاهش دهید

Credit: Today

سوپ مرغ یکی دیگر از غذا‌هایی است که می‌تواند به بهبودی بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. حتماً در بیمارستان‌ها دیده‌اید که به بیماران مدام سوپ مرغ می‌دهند. این غذا سرشار از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است و خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بدن را دارد. سوپ مرغ می‌تواند باعث بهبودی ورم و عفونت لوزه‌های شما شود و همچنین می‌تواند باعث بهبودی عفونت ریه‌ها هم بشود. می‌توانید در هنگام پخت سوپ مرغ از سبزیجات تازه استفاده کنید.

روی یکی از مواد‌ درون بدن است که در بهبودی بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا می‌تواند به شما کمک کند. حبوبات، نخود فرنگی، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و لوبیای سبز دارای مقادیر زیادی روی هستند. روی می‌تواند دوره بیماری شما را کاهش دهد. بررسی‌ها نشان داده که مصرف روزانه هفتاد و پنج میلی‌گرم روی می‌تواند تا چهل درصد بیماری شما را بهبود بخشد.

با این خوراکی‌ها خطر آنفولانزا را کاهش دهید

Credit: Mental Floss

مهم‌ترین عوامل به وجود آمدن ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلونزا رژیم بد غذایی و نپوشیدن لباس گرم در زمستان به هنگام بیرون رفتن از منزل است. ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلونزا همیشه همراه ما هستند و منتظر کوچک‌ترین سهل‌انگاری از ما هستند. هرگز هنگامی که بدن شما دچار تعریق زیاد شده است خود را در معرض هوای سرد قرار ندهید و یا قبل از خارج شدن از منزل عرق‌های خود را کاملاً خشک کنید. همه خواه ناخواه یک روز به بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا دچار می‌شوید. پس می‌توان با دوری از اشخاص بیمار و خوردن غذاهای مقوی همیشه حتی اگر بیمار شدید دوره بیماری را کوتاه کنید.

هرگز سرماخوردگی و آنفلونزا را دست کم نگیرید. ویروس آنفولانزای پرندگان و یا همان ویروس آنفلونزای مرغی یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌ها است. متاسفانه در کشورهای همسایه ترکیه و عراق بیمارانی که به آن مبتلا شده‌اند دیده شده است. اداره بهداشت و درمان توصیه کرده است که تا آنجا که ممکن است باید از پرندگان دوری کنید و تنها باید از مرغ‌های یخ زده تغذیه کنید.

در صورت ابتلا به سرماخوردگی هر چند ساده به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است به بیماری آنفلونزا مرغی دچار شده باشید. نشانه‌های این بیماری مانند سرماخوردگی و آنفلونزا است سردرد، تب و لرز، درد شدید عضلات و حالت تهوع از علایم این بیماری است. شاید فکر کنید که عبارت «آنفلونزای مرغی» تنها یک اصطلاح است اما این بیماری می‌تواند از طریق یک مرغ ناقل به انسان سرایت کند. حال چه طور از آنفلونزا جلوگیری کنیم؟

با این خوراکی‌ها خطر آنفولانزا را کاهش دهید

Credit: Clinic Nation

شاید دوست داشته باشید که بدانید اولین کسی که به آنفلونزای مرغی  دچار شد چه کسی بوده است و چه سرنوشتی داشته است؟ در یکی از کشورهای شرق آسیا کودکی سه ساله به بیماری آنفلونزای مرغی دچار شد و پس از مدت کوتاهی جان باخت. پس از تحقیقات مشخص شد که آن کودک مدام در تماس با مرغ‌ها بوده است. تا آن موقع دانشمندان فکر می‌کردند این بیماری تنها در پرندگان است اما با بیمار شدن آن کودک پی بردند که آنفلونزای مرغی می‌تواند در صورت تماس با پرندگان بیمار به انسان نیز سرایت کند. 

تا آن جا که ممکن است سعی کنید در فصل زمستان از پرندگان دوری کنید چون آنفلونزای مرغی می‌تواند به راحتی یک فرد بالغ را در عرض یک هفته از پا درآورد. هرگز آنفلونزای مرغی یا آنفلونزای  پرندگان را دست کم نگیرید. بنابراین دوباره تاکید می‌کنیم که در فصل زمستان خود و کودکان‌تان را تا حد امکان از پرندگان دور نگه دارید.

منبع: بنیتا 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان