کمپانی چینی چری تایید کرده که با یک کراس اوور کاملا جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت حاضر خواهد شد. این کراس اوور کامپکت برای بازار اروپا طراحی شده و به گفته چری افراد "جوان، شهرنشین و آینده نگر" مشتریان آن خواهند بود.
نمونه ای که در نمایشگاه فرانکفورت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، نسخه ی پیش تولید بوده و با مدل نهایی تفاوت های زیادی نخواهد داشت. چری قول داده که این خودرو بر اساس استانداردهای رایج اروپا در زمینه طراحی، کیفیت، عملکرد فنی و ایمنی ساخته شده و همپای رقبا خواهد بود.
تیگو 7 یکی از جدیدترین کراس اوورهای کمپانی چری
تصاویری که اخیرا از این کراس اوور منتشر شده، نشان می دهند که چینی ها در بحث طراحی پیشرفت های زیادی داشته اند. در نمای روبرو از این خودرو، جلو پنجره براق باریک و کشیده به همراه چراغ های LED کاملا جلب توجه کننده هستند؛ ضمن اینکه یک نوار LED بر روی جلو پنجره دو چراغ اصلی را به همدیگر متصل می کنند.
در نمای جانبی، استفاده از انواع خطوط و حجم پردازی های بعضا اغراق آمیز ظاهری پویا به این کراس اوور جدید چینی بخشیده اند. تصویر انتشار یافته از داخل کابین فقط به قسمت میانی داشبورد و دکمه های کنترل کننده محدود شده است، سطح این دکمه ها ظاهرا دارای نمایشگر دیجیتال بوده و می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده بگذارند.
در طول 14 سال اخیر، کمپانی چری بزرگ ترین صادر کننده خودرو در چین بوده و توانسته 1.2 میلیون خودرو در خارج از این کشور به فروش برساند.
سال گذشته این خودروساز چینی موفق به فروش حدود 700 هزار دستگاه انواع اتومبیل شد که از این تعداد تقریبا 100 هزار دستگاه در خارج از مرزهای این کشور به دست مشتریان رسیده است. این میزان تقریبا 30 درصد از صادرات خودرویی چین محسوب می شود.
با نزدیک شدن ظرفیت تولید سالانه به یک میلیون دستگاه، کمپانی چری در نظر دارد شانس خود را در بازارهای دیگر از جمله اروپا امتحان کند.
آنطور که این شرکت اعلام کرده، بعد از کراس اوور مذکور مدل های دیگری با پیشرانه های هیبریدی و الکتریکی راهی قاره سبز خواهند شد. آقای آنینگ چن (Anning Chen) مدیر عامل چری در این باره گفته تمامی خودروهای چری در اروپا به بالاترین سطح از قابلیت های ارتباطی مجهز شده و از لحاظ رانندگی، انعطاف پذیری و فضای کابین استانداردهای بالایی خواهند داشت. نکته جالب توجه اینکه ظاهرا قرار است محصولات چری در بازار اروپا با یک برند جدید ارایه شوند.
تردیدی در این وجود ندارد که شرکت های چینی نیز دیر یا زود به خودروسازانی قابل احترام در سطح جهان بدل خواهند شد، درست مثل کره ای ها که روزگاری جایگاه فعلی چینی ها را داشتند. سوال مهم اینکه در آن زمان خودروسازان ایرانی در چه جایگاهی خواهند بود؟ آیا ما نیز خواهیم توانست روزی محصولات با کیفیتی را برای بازار کشورهای پیشرفته طراحی کنیم یا کماکان به تولید اتومبیل های از رده خارج با تکنولوژی پایین افتخار خواهیم کرد؟