ماهان شبکه ایرانیان

ترس از پیری طول عمرتان را کاهش می‌دهد.

افراد معمولاً دو دسته‌اند: عده‌ای بر این باورند که با کهولت سن، نگرانی‌هایشان برای آینده کمتر می‌شود و می‌توانند با خیالی آسوده‌تر از زندگی در لحظه‌ی حال لذت ببرند

افراد معمولاً دو دسته‌اند: عده‌ای بر این باورند که با کهولت سن، نگرانی‌هایشان برای آینده کمتر می‌شود و می‌توانند با خیالی آسوده‌تر از زندگی در لحظه‌ی حال لذت ببرند. اما عده‌ی دیگری از آن وحشت داشته و این مرحله از زندگی را پایان همه‌چیز تصور می‌کنند. خبر بد برای دسته‌ی دوم این است که بر اساس تحقیقات جدید این افراد کمتر از دسته‌ی اول عمر خواهند کرد. برای جزئیات بیشتر از این تحقیقات با بنیتا همراه باشید.

بر اساس تحقیقات پزشکان مرکز میان‌سالان رابرت. ان.باتلر در دانشگاه کلمبیا، تصورات بزرگ‌سالان از دوران پیری در طول عمر آن‌ها مؤثر است.

دکتر اسکیربک و همکاران نروژی و اتریشی‌اش در مرکز میان‌سالان دانشگاه کلمبیا دریافته‌اند که میزان روحیه‌ی مثبت و کیفیت سلامت بیمارانشان با طول عمر مورد انتظار آن‌ها ارتباطی نزدیک دارد. او با اشاره به مجهول بودن میل هر فرد و دلایل او برای داشتن طول عمری معین دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد.

راجع به دوران کهن سالی چه فکر می کنید؟

این مطالعات که با بررسی روی 1631 نفر از بزرگ‌سالان 18 تا 64 ساله‌ی آمریکایی با پیش‌زمینه‌های قومیتی متفاوت انجام گرفته است، در روزنامه‌ی کهولت سن و جامعه منتشر شد. نصف این افراد را زنان تشکیل داده‌اند و یک‌سوم آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد یک‌ششم از این افراد مایل‌اند تا قبل از 80 سالگی با مرگ روبرو شوند (طول عمر متوسط مورد انتظار در آمریکا 78.8 سال است.) یک‌سوم آن‌ها مایل به تجربه کردن زندگی در هشتادسالگی، کمتر از یک‌چهارم آن‌ها مایل به رسیدن به 90 سالگی و عده‌ی قلیل باقی‌مانده امیدوار به زندگی تا 100 سالگی هستند.

احساسات شرکت‌کنندگان این تحقیقات نیز مورد مطالعه قرار گرفت. کسانی که کهن‌سالی را ناخوشایند می‌دانستند نسبت به کسانی که به این دوره از زندگی انسان خوش‌بین‌تر بودند، خواهان طول عمر کمتری در زندگی بودند.

دکتر اسکیربک بیان می‌کند: «ترس از پیری برای عده‌ای، ترس از مرگ را کمرنگ‌ می‌کند و مشاهده‌ی اعضای کهن‌سال خانواده و شرایط آن‌ها نیز بر این دیدگاه از پیری بسیار مؤثر است.»

یافته‌ها برای سنین مختلف یکسان بود اما تفاوت نژاد شرکت‌کنندگان در نتایج تأثیر زیادی داشت. آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار نسبت به عمر طولانی علاقه‌ی کمی نشان دادند درحالی‌که آفریقایی تبارها علاقه به تجربه کردن صدسالگی داشتند. دلایل این تفاوت هنوز ناشناخته است و دکتر اسکیربک و همکارانش مشغول کشف اسرار بیشتری در مورد جنبه‌های مختلف علاقه‌ی افراد به داشتن طول عمر معین هستند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان