تناولی پس از دیدن «موزه صلح»:

روحیه تازه‌ای برای زندگی و کار گرفته‌ام

پرویز تناولی - مجسمه‌ساز - به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی «موزه صلح» به این مکان رفت و ضمن بازدید از موزه، با جنایات شیمیایی علیه مردم ایران در زمان جنگ بیشتر و بهتر آشنا شد.

روحیه تازه‌ای برای زندگی و کار گرفته‌ام

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این برنامه، تناولی در پایان این بازدید که حدود چهار ساعت طول کشید، گفت: مدت‌ها پیش، دوست عزیزم عباس کیارستمی بارها از تاثیر دیدن این موزه بر خود گفته بود و اصرار داشت که من هم حتما این تجربه متفاوت را پیدا کنم که متاسفانه به‌علت مشغله‌های فراوان این امر به تاخیر افتاد.

این مجسمه‌ساز ادامه داد: اولین چیزی که در موزه صلح، توجه هر انسانی را جلب می‌کند، این است که قربانیان واقعی جنگ، خود راوی مستقیم حوادث هستند که این، بی‌شک در باورپذیری، نقش اصلی را دارد و دوم آن‌که بزرگ‌منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می‌زند که با این روح بزرگ، بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت می‌کنید و اصلا صدمه‌های خود را دلیل بغض و کینه قرار نداده‌اید. این روح بزرگ شما هر کسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان این‌که حالا می‌فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت، اظهار کرد: من امروز در مقابل این همه موضوع‌های شگرف، روحیه تازه‌ای برای زندگی و ادامه کار گرفته‌ام. امیدوارم به‌عنوان یک هنرمند، این ایده‌های بکر روزی به کار و اثر هنری تبدیل شود؛ ولی در اولین گام و به‌عنوان یک ادای دین، به شما قول خواهم داد تا تمام هنروران جوان و دانشجویان خود را به هر بهانه، با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیت‌های شما و خستگی‌ناپذیری‌تان درس زندگی و سختکوشی بگیرند.

در ادامه این دیدار، محمدرضا تقی‌پور - جانباز و مدیر موزه - و یاکامورا - مادر شهید بابایی - از طرف جانبازان موزه صلح تهران، لوح تقدیر ویژه موزه را به تناولی تقدیم کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان