دو هزار کلاس درس برای اسکان نوروزی آماده و تجهیز شده است

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۴-«احمد ناصری» روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای این منظور ۲۰۰ واحد آموزشی تجهیز و آماده سازی شده و در این ایام برای اسکان فرهنگیان و کارمندان وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

تاریخ خبر :1393/11/14-«احمد ناصری» روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای این منظور 200 واحد آموزشی تجهیز و آماده سازی شده و در این ایام برای اسکان فرهنگیان و کارمندان وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته شش هزار و 700 خانوار شامل 37 هزار مسافر درمدارس استان اسکان یافتند، افزود: 75 درصد از این تعداد را فرهنگیان و 25 درصد را دیگر اقشار جامعه تشکیل می دادند.

ناصری پیش بینی کرد این آمارها در نوروز سال آتی نسبت به مدت مشابه امسال 20 درصد افزایش یابد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز نیز پیش از این در گفت و گو با ایرنا از آماده سازی 70 مدرسه به صورت فعال و 50 مدرسه به صورت آماده در نواحی پنجگانه این شهر برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داده و اعلام کرده بود که برای نوروز سال آینده 771 کلاس درس در تبریز آماده سازی و تجهیز شده است.

به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای نوروز امسال 150 باب مدرسه با یک هزار و 636 اتاق کلاسی را مجهز کرده بود و شهرستان های تبریز، جلفا، بناب و بستان آباد به ترتیب بیشترین میزان اسکان میهمان فرهنگی را در استان به خود اختصاص دادند.

به گفته «فرزین حق پرست» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نوروز امسال 214 هزار و 457 نفر در مراکز اقامتی استان شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، کمپ های موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، مهمانسراها و چادرهای مسافرتی اسکان یافتند.

آذربایجان شرقی یکی از استان های 31 گانه جمهوری اسلامی ایران است.

این استان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان ناحیهٔ شمال غربی ایران محسوب می شود که از سمت شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از سمت غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از سمت شرق به استان اردبیل و از سمت جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

این استان دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و محدودهٔ استان را کوه ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. مساحت آن 45 هزار و 491 کیلومتر مربع است که از این جهت یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود.

این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی کوه های ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطهٔ آن قلهٔ کوه سهند است.

مرکز استان آذربایجان شرقی کلان شهر تبریز است و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد.

استان آذربایجان شرقی رتبهٔ اول صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد و امن ترین و کم جرم ترین استان ایران به شمار می رود.

آذربایجان شرقی به دلیل وسعت زیاد دارای آب و هوای متنوعی است، به طوری که بیشترین دمای ثبت شده در شهرهای میانه و جلفا بوده و مردم این شهرها دمای بالای 45 درجه بالای صفر را تجربه کرده اند و کمترین دمای ثبت شده دراستان و در کلیه شهرهای ایران مربوط به بستان آباد با دمای منهای 46 درجه زیر صفر می باشد. میانگین بارندگی سالیانه در این استان 250 الی 300 میلی متر است.

استان آذربایجان شرقی حدود 2٫8 درصد از وسعت ایران را به خود اختصاص داده و در شمال غرب کشور و بین مدارهای 36 درجه و 45 دقیقه تا 39 درجه و 26 دقیقهٔ عرض شمالی و نصف النهارهای 45 درجه و 5دقیقه تا 48 درجه و 22 دقیقهٔ طول شرقی جای گرفته است.

این استان 200 کیلومتر با جمهوری آذربایجان و 35 کیلومتر با ارمنستان از سمت شمال مرز مشترک دارد.

بر پایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، جمعیت این استان سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر بوده که حدود پنج درصد جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است.

در سرشماری همین سال، کلانشهر تبریز با یک میلیون و 695 هزارو 94 نفر پرجمعیت ترین و چاراویماق با 32 هزار و 745 نفر کم جمعیت ترین شهر استان آذربایجان شرقی بوده است.

از جمله شهرهای پرجمعیت استان می توان به شهرهای مرند، مراغه و میانه اشاره کرد.

تعداد آبادی های استان در سال 90 دو هزار و 731 آبادی و 20 آبادی استان خالی از سکنه هستند.

دو هزار کلاس درس برای اسکان نوروزی آماده و تجهیز شده است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان