برند بالمینیا هم به سرنوشتی مانند برندهای والنتینو، آنیا هیندمارچ و پال زیلری دست پیدا کرد و توسط خاندان سلطنتی قطری خریداری شد. این برند که مورد علاقه خواهران کارداشیان است به تازگی فرد جدیدی را در بر روی صندلی ریاست خود دیده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.
"سو مایهولا" یکی از امیران قطر که با پشتوانهی پول خاندان سلطنتی این کشور، توانسته برندهای والنتینو، آنیا هیندمارچ و پال زیلری را بخرد و از فروش محصولاتشان، سود بسیار خوبی به دست آورده، این بار تصمیم گرفته است بر روی برند بالمین سرمایهگذاری کند. برند بالمین توسط خانوادهی کاردشیانها (ستارگان مجموعه تلوزیونی "زندگی کاردشیانها") تبلیغ میشود و آنها بزرگترین طرفدار این برند هستند. اگر در محصولات این برند تغیراتی رخ دهد، مطمئنا بر آن چه ما میپوشیم هم تاثیر میگذارد زیرا برند بالمین یکی از تاثیر گذارترین برندها در صنعت مد و فشن به حساب میآید.
در سال 2005 کریستوک دیکارنین، طراح بزرگ لباس، بالمین را از یک خیاطی زنانهی معمولی به یک کارگاه بزرگ فشن تبدیل کرد و از آن به بعد این برند بر سر زبانها افتاد. این کارگاه، با نام قدیم خود "بالمینیا" به کارش ادامه داد و اکنون بسیار موفق شده و بازار مد را در دست گرفته است.
آقای دکارنین در سال 2011 تصمیم گرفت که دیگر برای بالمین طراحی نکند زیرا استرس ادارهی این برند بزرگ، برای او ناخوشایند بود. هر چند او توانسته بود تعداد زیادی از شلوار جینهای بسیار گرانقیمت و پر زرق و برق این برند را بفروشد و از تمایل خانومها به این نوع شلوارها سود زیادی ببرد، اما او تصمیم گرفت که دیگر کار طراحی برای بالمین را ادامه ندهد. بعد از دکارنین، طراح جوان 24 سالهای به نام الیور روستین، طراحی برای این برند را به عهده گرفت. او توانست از میزان زرق و برقی که قبلا در طراحیهای این برند استفاده میشد بکاهد و لباسهای سادهتری را به بازار عرضه کند.
صفحهی اینستاگرام الیور روستین، 3/4 میلیون نفر دنبال کننده و صفحه ی برند بالمین 4/7 میلیون نفر دنبال کننده دارند. البته این تعداد، با تعداد دنبال کنندههای صفحهی اینستاگرام برندِ گوچی (9/1 میلیون نفر) قابل مقایسه نیست اما این موضوع اهمیت چندانی ندارد زیرا هر دو برند، برندهای بسیار پرطرفداری هستند.
با نگاه کردن به صفحه ی اینستاگرام بالمین، به نظر میرسد که این برند، فروش بسیار بالایی دارد. اما اگر به آمار فروشش نگاهی بیندازیم، میبینیم که بالمین، در سال 2015 حدود 130 الی 135 میلیون یورو فروش داشته است که از میانگین فروش دیگر برندهای معروف، پایین تر است. البته این میزان فروش با توجه به کمتجربگی طراحِ این برند، زیاد دور از انتظار نیست اما مایهولا به فروش بهتر این برند امیدوار است و روی آن سرمایهگذاری خوبی انجام داده است.
فرض مایهولا این است که علت فروش کم این برند، مرگ صاحب و مبتکر اصلی آن یعنی "آلین هیولین" در سال 2014 بوده است. از سال 2014 به بعد، این برند در تصاحب یک شرکت خانوادگی بوده و این قضیه زیاد در صنعت فشن رایج نیست و احتمالا به ضرر این برند تمام میشود. البته این فرضیه ممکن است درست باشد. در واقع رشد برند بالمین، با مرگ آلین هیولین کمتر شده است؛ اما این تفاوت بزرگ بین چیزی که نشان میدهند و چیزی که واقعا میفروشند ممکن است نتیجهی سلیقهی خاص و منحصر به فردی که این برند دارد باشد و یا به این علت که لباسهای بالمین بیشتر به لباسهای دهه 80 میلادی شباهت دارد.
البته نباید فراموش کرد که محصولات این برند، بسیار استادانه و ماهرانه طراحی میشوند؛ اما بالمین هنوز نیاز به اصلاحات زیادی در طراحیهایش دارد. با وجود این مشکلات، افراد مشهوری مانند کیم کارداشیان (بازیگر مشهور) و همسرش کانیه وست (خوانندهی مشهور) و یا مدلهای معروف دیگر، از لباسهای بالمین خوششان میآید و از آنها استفاده میکنند. جالب است که بدانید امسال، طراحیهای برند بالمین، بیشترین جایزهها را در جشنواره گالا (یکی از بزرگترین مراسمهای معرفی فشن با موضوع خاص) که در موزهی هنرهای متروپولیتن برگذار شد، برده است. موضوع گالای امسال، ترکیب تکنولوژی و فشن بود.
چند وقت پیش، یک برنامهی تلوزیونی پر بیننده که ظاهرا طرفدار محصولات بالمین نبوده است، صحبت هایی دربارهی رابطهی آقای الیور روستین با افرادی که لباسهای این برند را میخرند کرده بود. مجری این برنامه معتقد بود که بسیاری از افرادی که توانایی خرید لباسهای گرانقیمت این برند را دارند، توسط الیور روستین ساپورت میشوند. درست یا غلط بودن این حرف مشخص نیست اما چیزی که واضح است این است که الیور روستین باید بیشتر روی زیبایی و اصولی بودن طراحیهای خود کار کند تا بتواند در رقابت دنیای فشن، برنده باشد.
همکاری اخیر الیور روستین در طراحی مجموعه لباسهای پاییزی برند"H&M" او را بیشتر از قبل با این رقابتِ تنگاتنگ آشنا کرد. هر چند که طراحیهای الیور برای این برند، قیمتهای کمتری نسبت به لباسهایی که او به طور معمول طراحی میکند داشتند اما نتنوانستند به طور معقولی مورد توجه قرار بگیرند و به تولید انبوه و پخش در بازار نرسیدند.
از مجموعه طراحیهای پر سر و صدای اخیر الیور روستین، میتوان به کتهای هلویی رنگ کشمیری و یا لباسهای طوسی رنگ جیر که با تور و ملیلهدوزی تزیین شدهاند اشاره کرد.
متخصصان صنعت فشن معتقدند که در طراحیهای خلاقانهی الیور روستین، ظرافتهای پنهان زیادی وجود دارد و البته مد او زمانی فراگیرتر میشود که سعی کند برای همهی افراد و با همهی سایزها لباس طراحی کند؛ همانطور که برندهای دیگر مانند دولچی و گبانا شروع به این کار کردهاند و از فروش محصولات جدیدشان سود بسیار زیادی به دست آوردهاند.
در نهایت باید بگوییم که در گذشته، مایهولا، شریک تجاری خوبی برای برند والنتیو بوده و موجب پیشرفت این برند شده است. با سرمایه گذاریهای مایهولا، برند والنتیو توانسته است که یک کارگاه طراحی لباس در رم ایتالیا تاسیس کند و برند خود را به یکی از برندهای بیلیون دلاری جهان تبدیل کند و همچنین خود را برای عرضهی گسترده در بازار آماده کند. (هرچند که این عرضهی گسترده شایعه به نظر میرسد.)
اگر سرمایهی مایهولا توانسته به والنتیو کمک کند، پس شاید برای پیشرفت برند بالمین نیز مناسب باشد و بتواند آن را از رکودش نجات دهد. این سرمایه گذاری میتواند برند بالمین را نه تنها به یک غول صنعت فشن و تکنولوژی بلکه به یکی از برندهای اصلی بازار جهانی تبدیل کند و محصولات این برند را به مرحلهی عرضهی گسترده برساند. البته این پیشرفت بزرگ بدون طراحیهای خلاقانهی الیور روستین امکانپذیر نیست زیرا او یکی از مهرههای اصلی بالمین به حساب میآید.
یکی از فشنشوهای مردانه به طراحی الیور روستین، یکشنبهی پیش برگذار شد. البته هنوز زود است که واکنش رسانهها در مورد این فشن شو را بررسی کنیم اما باید بدانید که فشن شوهای مردانه، با فشن شوهای زنانه که در ماه سپتامبر گذشته برگذار شد، بسیار متفاوت هستند.
اگر از این مطلب راضی بودید میتوانید یک نگاهی هم به "کیم کارداشیان در پاریس مورد تهاجم مردان مسلح قرار گرفت / سرقت میلیونی" بیندازید.