ایده هایی برای آرایش زمستانی

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا از درخشندگی پوست صورت کاسته می‌شود؛ به گونه‌ای که با آرایش هم نمی‌توانید طراوت و شادابی صورت خود را به دست آورید زیرا پوست شما خشک می‌شود و باید یکسری مراقبت‌های خاص از آن به عمل آورده شود

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا از درخشندگی پوست صورت کاسته می‌شود؛ به گونه‌ای که با آرایش هم نمی‌توانید طراوت و شادابی صورت خود را به دست آورید زیرا پوست شما خشک می‌شود و باید یکسری مراقبت‌های خاص از آن به عمل آورده شود. مثلا باید در این فصل، صورت خود را به طور مرتب لایه برداری کنید و با استفاده از کرم مرطوب کننده و نوشیدن آب کافی، پوستتان را مرطوب نگه دارید. همچنین می‌توانید با استفاده از یکسری ایده‌های آرایشی، صورتتان را زیباتر و جذاب‌تر کنید. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا ابتدا با تعدادی از نکاتی که باید برای آرایش کردن در فصل زمستان رعایت کنید آشنا شوید و سپس ایده‌های جالبی، برای آرایش در فصل زمستان را ببینید.

آرایش زمستانیCredit: StyleNoted

قبل از آرایش صورتتان را مرطوب کنید

همانطور که می‌دانید اولین قدم قبل از شروع آرایش، مرطوب کردن صورت است. محصولات حاوی مرطوب کننده و ضد التهاب باعث می‌شوند پوستتان در فصل زمستان نسوزد. اگر پوستتان چرب است از محصولاتی استفاده کنید که سریع جذب می‌شوند و منافذ پوست را می‌بندند. اگر پوستتان خشک است از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که پوست را بازسازی و آبرسانی می‌کنند و مطمئن شوید که قبل از آرایش صورت، مرطوب کننده کاملا جذب پوست شده است.

از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

باد، باران و برف زمستانی می‌تواند آرایش شما را پاک کند. بنابراین از ریمل ضد آب استفاده کنید و برای جلوگیری از پاک شدن و ریختن آرایش، خط چشم و سایه را فقط روی پلک بالایی خود بزنید و با استفاده از فرمژه مژه‌ها را حالت بدهید. از سایه‌ چشم‌هایی که وازلین دارند استفاده نکنید.

معمولا در این فصل، استفاده از سایه چشم نقره‌ای و سفید، خط چشم مشکی و رژ لب قرمزکه بسیار جذاب خواهد بود، پیشنهاد می‌شود .

لبخندتان را زیبا کنید

راز داشتن یک لبخند زیبا در تمیزی و سفیدی دندان‌ها و زیبایی لب‌ها است. بنابراین خشکی و ترک لب خود را درمان کنید و از خط لب و رژ لب حاوی مرطوب کننده استفاده کنید.

زیاد آرایش نکنید

به دلیل حساس شدن پوست در اثر سرمای زمستان سعی کنید که زیاد از لوزم آرایش استفاده نکنید. مقدار کمی کرم پودر و رژگونه روی گونه‌ها بزنید، زیرا این ناحیه از پوستتان خود به خود در اثر سرما و خشکی هوا قرمز خواهد شد و در کل سعی کنید از آرایش تیره استفاده نکنید و رنگ‌های شاد را جایگزین کنید.

از فاندیشین مایع استفاده نکنید

فاندیشن‌های پودری سبک برای این فصل مناسب‌تر هستند زیرا انواع مایع آن‌ها در اثر سردی هوا، روی پوست جمع می‌شوند و ظاهر زیبایی پیدا نمی‌کنند.

استفاده از عطر را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که در فصل سرما نیز باید از عطر استفاده کنید. در این فصل عطرهایی با بوی شیرین توصیه می‌شوند.

در ادامه چند ایده برای آرایش زمستانی را باهم می‌بینیم:

سایه چشم طلایی و رژ لب قرمز

آرایش زمستانیCredit: Dimitrios Kambouris/Getty

در این مدل آرایش از کرم برنزه کننده استفاده شده و روی استخوان ابرو و زیر چشم سایه چشم طلایی کشیده شده است.

رژ لب کلاسیک قرمز

آرایش زمستانیCredit: Mike Marsland/WireImage

چشم‌ها با سایه و خط چشم آبی تیره آرایش شده‌اند و روی لب‌ها ابتدا خط لب قرمز کشیده شده و سپس روی آن‌ها از رژ لب آلبالویی استفاده شده است.

پوست برنزه و خط چشم دنباله دار

آرایش زمستانیCredit: Ilya S. Savenok/Getty

سرد بودن هوا دلیل این نیست که نمی‌توانید درخشندگی تابستانی را در آرایش خود داشته باشید. پوست خود را برنزه کنید و گوشه‌های خط چشم را پهن کرده و دنباله‌ی آن را مانند خط چشم گربه‌ای بکشید. روی گونه‌هایتان هم می‌توانید کانتور بکشید.

گونه‌های سرخ

آرایش زمستانیCredit: Dimitrios Kambouris/Getty

برای گونه‌ها از رژگونه‌ی صورتی استفاده شده است و چشم‌ها با مدل سوفیا لورن، هنرپیشه‌ی معروف آرایش شده و داخل چشم‌ها نیز خط چشم مشکی کشیده شده است. برای تکمیل این مدل آرایش می‌توانید مژه را فر کرده و از چند لایه ریمل استفاده کنید.

سایه چشم اسموکی آبی

آرایش زمستانیCredit: Dimitrios Kambouris/Getty

می‌توانید سایه چشم سنتی را با استفاده از مقداری رنگ‌های جدید، امروزی‌تر کنید. آرایشگر این مدل آرایش ابتدا از سایه‌ی آبی با رنگ ملایم روی پلک‌ها استفاده کرده است و آن را تا روی استخوان ابرو ادامه داده است و سپس سایه‌ی آبی تیره را روی گوشه‌های چشم و پلک پایین کشیده است.

سایه چشم اسموکی جذاب

آرایش زمستانیCredit: Larry Busacca/Getty

طبیعی بودن پوست و لب‌ها در این مدل آرایش باعث شده است که آرایش چشم‌ها خودشان را بهتر نشان دهند. برای چشم‌ها از سایه چشم مشکی و خاکستری و خط چشم مشکی استفاده شده است. همچنین برای تکمیل آرایش از مژه‌ی مصنوعی و ریمل حجم دهنده نیز استفاده شده است.

خط چشم بنفش

آرایش زمستانیCredit: Steven A Henry/WireImage

برای داشتن این مدل آرایش چشم تاثیرگذار، می‌توانید از ریمل مشکی، سایه و خط چشم بنفش استفاده کنید. همچنین داخل ابروها را با سایه‌ی قهوه‌ای پر کنید. به گونه‌ها رژ گونه صورتی بزنید و از رژ لب ماسه‌ای و برق لب استفاده کنید.  

چشم‌های آلویی و لب‌های سرخابی

آرایش زمستانیCredit: Ian Gavan/Getty

افرادی که دارای موهای قرمز هستند، می‌توانند از این مدل آرایش برای برجسته کردن ویژگی‌های ظاهری خود استفاده کنند. مانند این مدل آرایش که دارای سایه چشم به رنگ آلو و لب‌های سرخابی است و برای برآمدگی گونه‌ها از رژگونه صورتی استفاده شده است. کشیدن خط چشم باریک و ریمل را فراموش نکنید.

سایه براق

آرایش زمستانیCredit: Holiday Makeup

اگر دوست دارید در فصل زمستان سایه چشم براق داشته باشید می‌توانید ابتدا سایه چشم صورتی کمرنگ روی پلک‌ها بزنید و گوشه‌های چشم را تیره کنید. سپس از خط چشم مایع استفاده کنید و آن را در گوشه‌های چشم کمی به سمت بالا بکشید تا چشمانتان را کشیده‌تر نشان بدهد.

لب‌های صورتی روشن

آرایش زمستانیCredit: Jeff Vespa/Getty

لب‌های زیبا و برجسته ظاهر صورت شما را تازه و با طراوت نشان می‌دهد. آرایش لب‌ را بیشتر کنید و آرایش بقیه‌ی صورت را به حداقل برسانید. سایه چشم و رژگونه صورتی بزنید و برای لب‌ها از رژ لب براق استفاده کنید.

سایه چشم طلایی

آرایش زمستانیCredit: Rommel Demano/Getty

می‌توانید در فصل زمستان آرایش برنزه را با رنگ طلایی جایگزین کنید. مخصوصا اگر سنتان کم است، استفاده از این مدل آرایش به شما توصیه می‌شود. ترکیب سایه چشم طلایی، خط چشم مشکی و رژگونه صورتی در این مدل آرایش عالی شده است.

چشم‌های گربه‌ای سه بعدی

آرایش زمستانیCredit: Jamie McCarthy/Getty

برای زیباتر کردن آرایش چشم گربه‌ای، می‌توانید کمی سایه طلایی را با آن مخلوط کنید. خط چشم گربه‌ای بکشید و سپس روی قسمت‌های داخلی چشم از سایه‌ی براق استفاده کنید و زیر استخوان ابرو را برنزه کنید. استفاده از ریمل مشکی را نیز فراموش نکنید.

سراسر درخشان

آرایش زمستانیCredit: Steve Granitz/WireImage

می‌توانید برای کل صورتتان از برنزه کننده‌ای مطابق با رنگ پوستتان استفاده کنید و با استفاده از رنگ مناسب، گونه‌ها را کمی برجسته‌تر نشان دهید و برای آرایش چشم‌ها از سایه آلویی رنگ استفاده کنید.

لب‌های قرمز

آرایش زمستانیCredit: David Livingston/Getty

لب‌های قرمز هر ظاهری را زیباتر می‌کنند. با کم کردن آرایش چشم‌ها یعنی استفاده از مقداری هایلایتر براق و خط چشم باریک می‌توانید برجستگی لب‌ها را با کشیدن رژ لب مخملی قرمز بیشتر کنید. برای گونه‌ها نیز از رژگونه کمرنگ استفاده کنید.

سایه چشم بنفش

آرایش زمستانیCredit: Frederick M. Brown/Getty

سایه چشم پودری قهوه‌ای را روی خط چشم و زیر پلک پایین بکشید و از چند لایه ریمل بر روی مژه‌های بالایی و پایینی استفاده کنید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر