مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران:

مردم نمی‌توانند حق خودشان را از متخلفان بگیرند

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران گفت:مردم نمی توانند حق خودشان را از متخلفان بگیرند و این را به صراحت می گویم من و شما وظیفه داریم و به دستگاه نظارتی کمک کنیم.

/////به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد محمدی مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران در مراسم تکریم خود با تشریح عملکرد دوره چهارساله گفت: در سال اول مدیریتم موجودی 934 هزار پرونده بوده است که با تلاش همکاران امروز به 301 هزار و 470 فقره پرونده تغییر یافته است .

وی افزود: در بحث فعالیت های فوق العاده اعتقاد دارم وقتی مشکلات از حد عادی گذشت کار فوق العاده ای را می طلبد. یکسری مدیران در شرایط فوق العاده به جای اینکه هنر داشته باشند تغییر وضعیت دهند ، افراد را جابجا می کنند و این هنر نیست، در حالی که باید با افراد موجود رویه ها تغییر کند.

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه گشت مشترک با شعار تعزیزات بدون تعطیلات اظهارداشت: گشت های مشترک با خودروهایی متحد الشکل ساماندهی شد و ضمن اینکه گشتها در طول هفته و حتی ایام تعطیل بحث نظارت و رسیدگی به شکایات را انجام می دادند و این از اقدامات ماندگار بود.

محمدی همچنین گفت: بحث پایگاههای مشترک تعزیرات در نقاط مورد نیاز که قرار بود 50 پایگاه باشد با 5 پایگاه ایجاد شد. دراین پایگاه ها بازرسان و قاضی تعزیرات هستند و اعتقاد ما براین است که فرهنگ سازی مهم تر از پرونده سازی است.

وی در بحث ساماندهی میادین و بازارها نیز بیان کرد: متاسفانه در برخی از میادین مثل میدان بزرگ میوه و تره بار تخلفات در حدی رفته بود که حتی خیابان های عمومی و بیت المال را به دلال ها اجاره می دادند ، صحنه ظاهری آن هم ناراحت کننده بود که با کمک همکاران، استانداری و نیروی انتطامی طرحی اجرا که همکاران تعزیرات 40شب تا صبح مقاومت کردند و تعزیراتی ها در میدان بودند و ان تابو شکسته شد و آن موقع که خیلی در خواب ناز بودند تعزیراتی ها در میدان بودند .

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه با اشاره به طرح مبارزه با قاچاق کالا در کوچه مروی و ابوالفتح و.. افزود: دراینها اجباری نبود بلکه با انگیزه خدمت رسانی و کمک به مردم انجام شد. طرح خالص فروشی نیز از عجایب تاریخ است قبل از انقلاب این رعایت می شد بزرگان یادشان است وقتی ماستی می خریدند، اول ظرف ماست را می کشیدند، آن چند گرم ارزشی نداشت اما همه آن اعتقاد بود. اما به مرور کم رنگ شد طوری که در فروش میوه و شیرینی، کارتن یا جعبه میوه را هم همراه کالا به مشتری می‌فروختند. این موضوع را پیگیری کردیم و پس از دوسال مصوبه گرفتیم، یک دستور الهی و دینی بود، ولی مقاومت ها شروع شد. الحمد الله صنف شیرینی فروش‌ها این مصوبه را اجرایی کرده‌اند و اگر واحدی رعایت نکند، تخلف کرده است اما هنوز میدان میوه و تره بار زیر بار نرفته است و بهانه ها می آورد.

محمدی گفت: مردم نمی توانند حق خودشان را بگیرند و این را به صراحت می گویم من و شما وظیفه داریم و باید به دستگاه نظارتی کمک کنیم . اینها در دستورالعمل ما نیست و بر ما ایراد هم می گیرند.

وی اضافه کرد: موضوع نظارت بر قیمت های غیر واقعیتی را برای اولین بار تعزیرات مطرح کرد . زیرا ارقام را دو برابر قیمت واقعی روی اجناس درج می‌کردند. تعزیرات این موضوع را مطرح کرد و تا حدودی پیش رفتیم اما صورت مسئله را پاک کردند و کلا قیمت‌گذاری را حذف کردند که خوشبختانه با پیگیری انجمن حمایت از مصرف کنندگان، حذف قیمت لغو شد.

محمدی همچنین گفت: یکی دیگر از عجایب تاریخی بازار اسلامی ، نحوه عرضه گوشت بود که گوشت میش را به جای گوشت بره می دادند. مردم از کجا باید تشخیص بدهند، متاسفانه در وارد کردن گوشت هم این اتفاق افتاد، تعزیرات دراین مرحله وارد شد و کارهایی انجام داد اما باید تا آخر رفت.

وی با اشاره به نجومی بودن قیمت‌ها در فرودگاه‌ها اضافه کرد: متاسفانه در فرودگاه ها قیمت‌ها نجومی است و از جیب مردم می‌رود. به تعزیرات می‌گفتند به شما چه ربطی دارد؛ شما مرجع رسیدگی هستید و همین بی توجهی دولتی ها باعث شد که به ما جایی ندهند. مصرف کننده در دوربین رسانه اعتراض می کند که قیمتها چند برابر است و بالاترین مقام او را مسخره می‌کند، البته گشتهای ما در آنجا است .

وی در ادامه بحث تقدیر از صنوف و فعالان اقتصادی منصف را مطرح و بیان کرد: در سومین مرحله با اهدای لوحی از این افراد تقدیر شد و اینکه خدمت انها به مردم در جامعه نمود دارد.

محمدی در رابطه با افزایش قیمت نان نیز گفت: از رییس جمهور تشکر می کنم که این موضوع را لغو کردند، در تمام جلسات شرکت و اعتراض می کردم ولی مشکل در خود کارشناسی ها بود، کارشناس درباره نان همان استدلال را می کند که درباره پفک می کرد ، نمی داند نان قوت لایموت مردم است و مردمی هستند که هنوز غذایشان نان و خورشتشان سیب زمینی است.

محمدی ادامه داد: نهایتاً هم 15 درصد قیمت را افزایش و حداقل 17 درصد وزن چانه خمیر را بالا بردید.

وی گفت: به یکی از رسانه ها تماس گرفتم،  یک مصاحبه‌ای تلفنی انجام و منتشر شد، از استانداری ما را خواستند. با استاندار و سایر مسئولان نشستیم و در همان جلسه هم موضوع را مطرح و اعلام کردم قیمت نان بیش از 32 درصد گران شده است، گفتم وزن مصوب را کم کرده اند که خوشبختانه نتیجه داد و افزایش قیمت نان لغو شد و این زحمت تعزیرات و باقیات الصالحات است، نمی گویم مشکلات نانوایان حل نشود اما قرار نیست مشکلات آنها را مصرف کننده به این صورت بدهد.

محمدی تصریح کرد: اگر این مشکل حل نمی شد چه اتفاقی می افتاد؟ نارضایتی عمومی که الان هم هست تشدید می شد .

  


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان