امیرمهدی طاهریفر، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب گفت: پس از گذشت پنج ماه از آغاز طرح کاروان پیوند که به ابتکار معاون صنایع دستی کشور شکل گرفت، نیاز بازار شناسایی شده و حالا نوبت به تهیه محصولات سفارشی و با کیفیت است تا بتوان با افزایش کیفیت و فراگیر شدن حصیرهای ایرانی، جلوی واردات حصیرهای خارجی گرفته شود.
مدیرعامل شرکت حامیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانیان در ادامه افزود: امروزه در دنیا کالاهای متفاوت و خلاقانهای با حصیر میسازند اما در ایران تولید حصیر هنوز با شیوههای سنتی و کاربریهای محدود ادامه دارد که قصد داریم در فاز چهارم با خرید کالاهای سفارشی، حصیربافی در ایران را هم از لحاظ متدهای تولید و هم از نظر انطباق طرح و کیفیت ساخت با سلیقه مصرف کننده ارتقا دهیم تا توان رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشد.
طاهریفر گفت: از همین جا از تمام حصیربافانی که میتوانند کالاهای سفارشی درخواستی را ببافند دعوت می کنیم تا در فاز چهارم طرح کاروان پیوند ما را یاری کنند.
او همچنین به ادامه راه کمپین ملی #حصیربخریم اشاره کرد و افزود: در صورت وجود بازار دائمی برای حصیر، ما نیز می توانیم به طور مستمر طرح حمایتی کاروان پیوند را ادامه دهیم و برای حصیربافانی که اغلب از اوضاع اقتصادی نامناسبی برخوردارند، اشتغال دائم ایجاد کنیم.
استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد و گیلان از استان هایی هستند که قرار است ادامه طرح کاروان پیوند در آنجا دنبال شود.
طرح خرید تضمینی صنایع دستی به همت معاونت صنایعدستی کشور با خرید تضمینی حصیر از استانهای جنوبی در تیرماه آغاز شد و تاکنون نمایشگاههایی در کاخ نیاوران، برج میلاد، مصلای تهران، فدراسیون شطرنج، نمایشگاه بینالمللی صنایعدستی، پارک قیطریه، فرهنگسرای رسانه و نمایشگاههای صنایع دستی استانی در استانهای همدان و اصفهان توسط مجری طرح برگزار شده است.