غفوری فرد در نشست خبری:

مجمع بعدی احزاب آسیایی در ترکیه برگزار می شود

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: هر سال دو مرتبه جلسه هیئت اجرایی آی کپ و هر دو سال یک بار مجمع عمومی برگزار می شود و مجمع بعدی در ترکیه برگزار می شود.

مجمع بعدی احزاب آسیایی در ترکیه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غفوری فرد در پایان بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در نشست خبری ضمن تشریح ابعاد این کنفرانس دو روزه عنوان کرد: این تشکیلات در سال 1979 توسط رئیس مجلس فیلیپین آغاز به کار کرد و ایشان امروز دبیر کل آی کپ هستند و دبیرخانه این اجلاس را در تهران قرار دارد.

وی افزود: هر سال دو مرتبه جلسه هیئت اجرایی آی کپ و هر دو سال یک بار مجمع عمومی برگزار می شود و مجمع بعدی در ترکیه است، عمده مباحث مورد بحث در این مجامع عمومی پیرامون مسئله تروریسم، بحران آلودگی هوا و مواردی از این قبل برگزار می شود.

غفوری فرد گفت: قرار است جاده ابریشم دوباره احیا شود که این مسئله در این کنفرانس دو روزه مورد بررسی قرار گرفت.

وینشیا موسس آی کپ در این نشست خبری درباره خروجی این نشست دو روزه گفت: خوشحالیم کنفرانسی که در سال 2 هزار در فیلیپین تاسیس شد امروز در تهران نشست کمیته دائمی آن همزمان با نشست راه ابریشم برگزار شد. از فعالیت رهبر ایران، احزاب ایران و دولت ایران به عنوان احزاب آسیایی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: به رهبر و رئیس جمهور ایران برای مدرن کردن کشورشان و تلاش برای استقرار صلح در خاورمیانه تبریک می گوییم.

وینیشیا ادامه داد: دو مکتب شیعه و سنی به رهبری جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای استقرار صلح در خاورمیانه اقدامات مشترک داشته باشند.

وی گفت: سعی کردیم در این کنفرانس با پیش نهادهای مختلف و توجه به سخنان ایت الله خامنه ای و رئیس جمهور ایران برنامه هایی در نظر بگیریم تا یک مشارکت صلح آمیز بین کشورها ایجاد کنیم. ایران در زمینه ایجاد صلح در آسیا نقش مهمی داشته است که این صلح نه فقط برای کشورهای خاورمیانه بلکه برای سایر کشورها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وینیشیا ادامه داد: برای توسعه کار تاریخی این کنفرانس در تهران لازم است بیانیه ای را که در تهران به آن دست یافتیم را دوباره ارائه کنیم. انجمن تاریخی آسیایی - اروپایی که در این زمینه فعالیت دارند در این زمینه نیز جلسه ای خواهند داشت ضمن اینکه باید کنفرانس هایی بین احزاب سیاسی آفریقایی، آمریکای لاتین و اروپایی. داشته باشند تا برای مقابله با افراطی گری و تروریسم به یک راهکار مشترک برسیم.

همچنین «پاک» نماینده کشور کره در این نشیت خبری گفت: در این کنفرانس دو روزه بیش از 300 نفر از احزاب کشورهای مختلف شرکت کردند، 5 تیم مشخص در این زمینه بحث های مفصلی را مطرح کردند که در بیانیه پایانی به آن پرداخته شده است. ضمن اینکه در این کنفرانس مکانیزم ها برای توسعه جاده ابریشم را مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت: همبستگی سیاسی در این زمینه امری ضروری است که نمایندگان احزاب مختلف نظرات خود را برای رسیدن به اهداف مشترک در زمینه فرهنگی، اقتصادی و. حنی مذهبی را مطرح کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای احیا راه ابریشم پیش نهادهای خوبی مطرح کرده است. ضمن اینکه در این زمینه مباحث کشاورزی و اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است که جمهوری اسلامی ایران نیز یه آنها در بیان ایده های خود پرداخته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر