۱۰ فیلم ناامید‌کننده سال ۲۰۱۷

«مومیایی» The Mummy مثال خوبی است که به ما یاد می‌دهد بدون اینکه حداقل یک فیلم خوب که بتواند نظرها را به خود جلب کند نساخته‌ایم، دنیای سینمایی جدیدی نسازیم

سال 2017 نیز مانند هرسال پر بود از آثار سینمایی متفاوت. در این میان فیلم‌های موفقی بر روی پرده رفتند، اما قطعاً فیلم‌های زیادی هم بودند که مطابق انتظار ما خوب پیش نرفتند. ده تا از ضعیف‌ترین فیلم‌های سال 2017 را بررسی کرده‌ایم. بااینکه تمام فیلم‌های این لیست (که به ترتیب تاریخ اکران نوشته شده‌اند) در کل ازنظر منتقدین فیلم‌های افتضاحی نبوده‌اند، اما در گیشه فروش خوبی نداشتند.
Power RangersPower Rangers 2017 rebootهمانند تمام کارهایی که از روی یک کار قدیمی ساخته می‌شوند، Power Rangers هم باید به مذاق طرفداران قدیمی این مجموعه فیلم‌ها خوش می‌آمد و هم مخاطبان جدید آن‌که هیچ ایده‌ای نسبت به این فیلم نداشتند را راضی نگه می‌‌داشت. بااینکه این فیلم آن‌قدرها هم بد از آب در نیامده است، اما به‌هرحال به Power Rangers که انتظارش را داشتیم حتی نزدیک هم نشده است. طنز ضعیف و چند صحنه‌ی اکشن مصنوعی Power Rangers را فیلمی ناهماهنگ و در مقایسه با Mighty Morphin’ Power Rangers فیلمی ضعیف جلوه داده است. با توجه به نقد‌های بد و فروش ضعیف آن در گیشه، احتمال اینکه Power Rangers 2 را بر روی پرده ببینیم بسیار کم است.
Ghost In The Shell«شبح درون پوسته» Ghost in the Shell حتی قبل از اکران هم به خاطر انتخاب اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson در نقش موتوکو کوسانگی Motoko Kusanagi نقدهای زیادی دریافت کرد، البته بعد از اکران بود که طرفداران فیلم متوجه شدند این تنها ایراد این فیلم نیست. «شبح درون پوسته» ازنظر بصری عملکرد خوبی داشت و بیشتر صحنه‌های مانگای اصلی و فیلم انیمیشن را به تصویر کشید؛ اما به‌جز این در زمینه‌های دیگر نتوانست موفق ظاهر شود. فیلم‌نامه‌ی آن بیش‌ازحد پیچیده بود و به داستان اصلی وفادار نبود. کمتر اقتباس‌های آمریکایی از مانگا و داستان‌های انیمه خوب از آب در می‌آیند و «شبح درون پوسته» نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.
King Arthur: Legend Of The Swordگای ریچی Guy Ritchie کارگردان فیلم‌های شرلوک هولمز Sherlock Holme و «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» The Man from U.N.C.L.E. بار دیگر سعی کرد اقتباسی از یک کار موجود را به تصویر بکشد. این بار او شاه آرتور King Arthur را انتخاب کرد. «شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر» The Legend of the Sword بعد از تأخیرهای متوالی در می 2017 بر روی پرده رفت. این فیلم علاوه بر فروش کم، در جلب نظر مخاطب نیز ناتوان ماند. صحنه‌های اکشن فیلم، نتوانست لحن نامتوازن آن را جبران کند. این فیلم در سرتاسر دنیا فقط 143 میلیون دلار فروخت.
Alien: Covenantبازگشت کارگران ریدلی اسکات Ridley Scott به دنیای فیلم‌های «بیگانه» Alien در سال 2012 با فیلم «پرومته» Prometheus واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. بیشتر انتقادها ازاین‌جهت وارد می‌شد که این فیلم فاصله‌ی زیادی با فیلم‌ اصلی داشت. برای همین اسکات در «بیگانه: کاوننت» Alien: Covenant سعی کرد دنیای فیلم اصلی «بیگانه» و دنیای که در «پرومته» ساخته بود را ترکیب کند، نتیجه اما افتضاح بود. «بیگانه: کاوننت» به‌عنوان یک فیلم علمی تخیلی می‌تواند معقول به نظر بیاید، اما در مقایسه با «بیگانه» حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد. این فیلم در گیشه نیز فروش خوبی نداشت و فقط حدود 240 میلیون دلار از فروش جهانی به دست آورد. اسکات در حال حاضر مشغول کار بر روی «بیگانه: کاوننت 2» Alien: Covenant 2 است، پس می‌توان امید داشت تلاش سوم او خوب از آب درآید.
Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Talesبااینکه اولین فیلم «دزدان دریایی کارائیب» Pirates of the Caribbean موفقیت چشمگیری به دست آورد، دنباله‌های این فیلم هیچ‌گاه به گرد پای آن نرسیدند. امید می‌رفت که «مردگان حکایت نمی‌کنند» Dead Men Tell No Tales بتواند این طلسم را بشکند، اما این فیلم بااینکه در گیشه فروش خوبی داشت نتوانست نظر منتقدین را به خود جلب کند. با وجود این که کارگردان جدیدی ساخت این فیلم را بر عهده داشت و خاویر باردم Javier Bardem نیز به بازیگران این فیلم اضافه‌شده بود، پنجمین «دزدان دریایی کارائیب» نتوانست بدرخشد. بار دیگر ثابت شد که رها کردن یک مجموعه فیلم می‌تواند نتیجه‌ی بهتری تا ساخت دنباله‌های معمولی داشته باشد.
The Mummy

«مومیایی» The Mummy مثال خوبی است که به ما یاد می‌دهد بدون اینکه حداقل یک فیلم خوب که بتواند نظرها را به خود جلب کند نساخته‌ایم، دنیای سینمایی جدیدی نسازیم. «مومیایی» تام کروز Tom Cruise و سوفیا بوتلا Sofia Boutella نه تنها نتوانست دینش را به دنیای «مومیایی» و Universal Monsters ادا کند، بلکه به‌عنوان یک فیلم اکشن نیز بسیار ضعیف عمل کرد. این فیلم به جای روایت داستان خودش، بیشتر درگیر خلق دنیای سیاهش شد. درنتیجه نه تنها در گیشه حضوری ناموفق داشت که در جلب نظر منتقدان هم موفق ظاهر نشد.
Valerian And The City Of A Thousand Planets

این سال لوک بسون Luc Besson بالاخره موفق شد اقتباس سینمایی که از «والرین» Valerian در ذهن داشت را به نتیجه برساند. او از زمان کار بر روی «عنصر پنجم» The Fifth Element ایده‌ی این کار را در ذهن داشت. «والرین و شهر هزار سیاره» Valerian And The City Of A Thousand Planets ازنظر بصری زیبا بود و حال و هوای فیلم اصلی را داشت. بااین‌حال داستان این فیلم به‌شدت شلوغ و گیج‌کننده به نظر می‌آمد. با وجود فروش جهانی 225 میلیون دلار این فیلم در سرتاسر دنیا به نظر نمی‌رسد دنباله‌ای از این فیلم را بر روی پرده سینما ببینیم.
The Dark Tower

مجموعه کتاب‌های برج تاریک The Dark Tower احتمالاً مشهورترین اثر غیر ترسناک استیون کینگ Stephen King است به‌طوری‌که طرفداران آن ده سال منتظر اقتباس تئاتری آن بودند. متأسفانه این فیلم در مقایسه با مجموعه کتاب‌هایش خوب ظاهر نشد. با وجود تنها 95 دقیقه فرصت کافی برای احیای دنیایی که کینگ بر روی کاغذ آورده بود وجود نداشت و حضور متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey و ادریس البا Idris Elba نیز نتوانست فیلم را به چیزی بهتر از یک بازتاب ضعیف و بی‌ربط از کتاب‌ها تبدیل کند.
Suburbicon

داستان قتلی نوشته‌ی برادران کوئن Coen Brothers، به کارگردانی جورج کلونی George Clooney و با بازی مت ‌دیمون Matt Damon مسلماً بد به نظر نمی‌رسد؛ اما «سابربیکن» Suburbicon با یک فیلم خوب فاصله‌ی زیادی دارد. این فیلم از ان دسته فیلم‌‌هایی است که هویت خاصی ندارند و به‌راحتی نمی‌توان تشخیص داد که کمدی است و یا اینکه قرار است پیام اجتماعی عمیقی را به مخاطب القا کند. این فیلم به‌شدت ناموفق بود و از بودجه 29 میلیون دلاری‌اش فقط توانست 9 میلیون دلار را برگرداند.
Justice League

بااینکه «لیگ عدالت» Justice League به‌اندازه‌ی «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» Batman v Superman: Dawn of Justice و «جوخه‌ی انتحار» Suicide Squad نظرات ضدونقیض دریافت نکرد، بازهم نتوانست با «واندرومن» Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) رقابت کند. بااینکه این فیلم صحنه‌های خوبی را به تصویر کشیده بود، مشکلات زیادی دیگری داشت. از یک داستان آشفته گرفته تا پویانمایی کامپیوتری ضعیف. بااینکه بعضی از مشکلات «لیگ عدالت» به مسائل غیرقابل‌پیش‌بینی پشت صحنه مربوط می‌شد، اما در کل فیلمی نبود که یک طرفدار «لیگ عدالت» لیاقت آن را داشته باشد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی آدام هولمز ADAM HOLMES در سایت www.cinemablend.com هست.
همچنین بخوانید:
بدترین فیلم‌های 2017 از نگاه مجله رولینگ استون

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان