راکعی عنوان کرد

سهم ۱۵ درصدی زنان از مدیریت در شهرداری/برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۴ تا ۲۵ اسفند

مشاور امور بانوان شهرداری تهران از سهم ۱۵ درصدی زنان در امور مدیریتی شهرداری تهران خبر داد و گفت:‌شهردار تهران قول داده اند که تا چهار سال دیگر ارتقاء مدیریت در حوزه مدیریت بانوان را شاهد باشیم.

سهم 15 درصدی زنان از مدیریت در شهرداری/برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی از 14 تا 25 اسفند

 به گزارش ایسنا، فاطمه راکعی ظهر امرروز در نشست خبری برای تشریح برنامه‌های دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که از 14 تا 25 اسفند در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری در بوستان گفتگو برپا می‌شود، گفت: شخصا آدمی نیستم که هر جا بروم شروع به تغییرات بی دلیل کنم وهر جا تغییر لازم باشد،  انجام می‌شود؛ اما بخشی از ساختار نیازمند آن است که تکمیل شود به عنوان مثال در مورد ستاد توانمند سازی و مراکز کوثر یک مقدار اشکالاتی عنوان می‌شد که سعی شده در طرح‌های پژوهشی کوتاه مدت این مشکلات مرتفع شوند.

وی با بیان اینکه باید ساختارها به سمتی پیش برود که فی البداهه کاری انجام نشود و اقدامات بر اساس پژوهش باشد، گفت: بر همین اساس در نمایشگاه آتی نیز خواهید دید که برندهایی که محصول کار زنان سرپرست خانوار است بییشتر دیده می‌شود.

راکعی با بیان اینکه حدود چهار ماه است که به شهرداری آمده‌ام و باید دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی را برگزار کنیم گفت: دوست ندارم کارهایی که توسط همکاران زن در شهرداری انجام شده را زیر سوال ببرم اما مشکلاتی وجود دارد که با تغییرات جزیی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین‌کارهایی که شهردای تهران دنبال می کند آن است که برای همه گروه‌ها در شهر فضای با نشاط ایجاد کند، در مورد رویکردش در خصوص زنان سرپرست خانوار گفت:  ارتباطات اصولی با نهادهای زیربط همچون کمیته امداد، بهزیستی ، وزارت کشور و ... دراین زمینه باید وجود داشته باشد و به زودی ارتباط تعریف شده با این افراد خواهیم داشت و در حوزه زنان سرپرست خانوار با این مراکز همکاری می‌کنیم.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از 6000  زن سرپرست خانوار در شهرداری و در ستاد توانمند سازی فعال هستند گفت: بنا داریم به خواست خدا برنامه‌هایی را در نظر بگیریم که فعالیت این زنان سرپرست خانوار در حد شهر تهران نباشد و نمایشگاه‌های آنها در سراسر کشور دیده شود، چرا که درحال حاضرتولیدات مراکز کوثر که زنان سرپرست خانوار درآنها فعال هستند در حد برند است و می توان حتی به صورت اشتراکی با سایر زنان استان‌های دیگر محصولات تولید کنند. بر همین اساس تفاهمنامه‌ای با وزارت کشور در حال امضاء است که در مورد پوشاک و تولیدات اینچنین  زنان به صورت مشترک فعالیت کرده و تولیدات خود درسطح پوشاک را با اشتراک با زنان دیگر تولید و به فروش برسانند

وی ادامه داد: در دوازدهمین دوره نمایشگاه زنان وتولید ملی 33 تولید کننده پوشاک زنانه، 14 تولید کننده پوشاک مردانه، 14 تولید کننده پوشاک کودکان و چندین غرفه در حوزه کفش و زیورآلات فعال هستند.

راکعی با بیان اینکه 12 تولید کننده برای نخستین بار در این نمایشگاه حاضر می شوند گفت:‌ درنمایشگاه دستاوردهای 4080 زن سرپرست خانوار شاغل عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته نمایشگا زنان وتولید ملی تنها در مهر و اسفند ماه برگزار می شد گفت:  درصدد آن هستیم که  زمان این نمایشگاه را به چهار دوره در سال افزایش دهیم و همچنین شهرداری نمایشگاه دائمی در این زمینه داشته باشد.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در خصوص موازی کاری در حوزه زنان در شهرداری گفت:‌در ساختار اداری کشور موازی کاری زیاد است و تا زمانی که وارد اجرا نشده باشیم این تداخل‌ها را زیاد احساس نمی‌کنیم اما کمک کنید که همگان متوجه شوند که زنان می توانند در زمینه مدیریت اجرایی نیز موفق باشند.

وی با بیان اینکه موازی کاری در حوزه زنان در شهرداری بیداد می کند گفت:  علاوه بر اینکه یک مشاور امور بانوان درشهرداری است، مدیر کل امور بانوان نیز وجود دارد که یکی سیاستگذار و دیگری سمت اجرایی دارد که خوشبختانه با آمدن آقای شجاع پوریان به معاونت فرهنگی واجتماعی شاهد اتفاقات خوب در حوزه زنان خواهیم بود به گونه ‌ای که به من قول دادند که همه در معاونت فرهنگی کمک خواهند کرد تا به بهترین شکل وظایف زنان اجرایی شود.

راکعی با بیان اینکه چابک سازی با محدود سازی تفاوت دارد گفت:چابک سازی با آیین نامه و ضوابط کاری مشخص ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه من دو پیشنهاد به آقای شجاع‌پوریان دادم گفت:  یکی از خواسته‌های من ارتقاء سطح مدیریت زنان است که تلاش کنیم جایگاه 30 درصدی مدیریت زنان را ایجاد کنیم و شهردار تهران قول دادند که نه به این زودی بلکه دریک دوره چهار ساله جایگاه مدیریت زنان 30 درصد افزایش یابد؛ چرا که بدنه شهرداری متورم بوده و منابع مالی لازم در دسترس نیست و از آقای شجاع پوریان درخواست داشتم که تجمیعی در خصوص حوزه زنان ایجاد کنند چرا که گسترش فعالیت‌ها نباید به چابک سازی لطمه بزند.

وی با بیان اینکه با دیدگاه نوین و مردمی‌تر به امور زنانه شهر رسیدگی می کنیم گفت:  از 68 هزار نفر پرسنل شهردرای 9000 نفر زن هستند و در پست‌های ارشد شهرداری تنها  6 الی7 مدیر کل زن داریم وبیشتر زنان در حد مشاور در مناطق فعال بودند و مابقی در پست کارشناسی هستند و تعداد زیادی از زنان نیز اصلا پست سازمانی ندارند .

به گفته راکعی، سهم زنان از مدیریت در شهردرای تهران از بالا تا پایین ترین رده تنها  15 درصد است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر