ماهان شبکه ایرانیان

نامورمطلق:

صنایع دستی به گردشگران نوروزی هدیه داده می شود

معاون صنایع دستی کشور از درنظر گرفتن سوغات نوروزی برای نخستین گردشگران ورودی به هر استان خبر داد و افزود:جز این، کارگاههای زنده هم در شهرهای مختلف برای معرفی بیشتر صنایع دستی برگزار می شود.

صنایع دستی به گردشگران نوروزی هدیه  داده می شود

بهمن نامورمطلق در گفتگو با خبرنگار مهر از گسترش کمی و کیفی بازارچه های نوروزی صنایع دستی خبر داد و افزود: نوروز 1395، در استان های مختلف ایران، 650 بازارچه صنایع دستی برگزار شد و هنرمندان در 6700 غرفه به ارائه آثار خود پرداختند. نوروز امسال برآنیم تا تعداد بازارچه ها را افزایش دهیم. همچنان به لحاظ کیفی هم توجه بیشتری به صنایع دستی ارائه شده در این بازارچه ها داشته باشیم.

معاون صنایع دستی کشور همچنین به برگزاری کارگاه های صنایع دستی در برخی شهرها اشاره و بیان کرد: خوب است مسافرانی که همزمان با نوروز به همدان و یزد و اصفهان و کاشان و شهرهای دیگر می روند با روش تولید صنایع دستی مختلف آشنا شوند. به همین خاطر قرار است کارگاه های زنده ای دایر باشد و برای مثال گردشگرانی که به میبد می روند با عبابافی یا ساخت سفال آشنا شوند.

نامورمطلق همچنین از درنظر گرفتن سوغات نوروزی برای نخستین گردشگران ورودی به هر استان خبر داد و افزود: قرار است به نخستین گردشگرانی که همزمان با نوروز وارد استان های مختللف می شوند، نمادهایی که هم کوچک و ارزان است و هم در شمار صنایع دستی، هدیه داده شود.

او همچنین بازارچه‌های نوروزی را بزرگ‌ترین بازارچه‌های صنایع‌دستی در جهان دانست و گفت: ما می‌خواهیم این بازارچه‌ها را به‌عنوان میراث ناملموس خود ثبت کنیم. چراکه همیشه در کنار نوروز، بازار نوروزی هم وجود داشته و این بازارچه‌ها بخشی از میراث فرهنگی ما هستند.

نامورمطلق، صنایع‌دستی را بهترین عیدی  و هدیه نوروزی برشمرد و گفت: خوب است که جشن ملی با تولیدات ملی که بهترین شکل آن صنایع‌دستی است همراه باشد. ما همزمان با اسفند، نمایشگاه عیدانه را برگزار کردیم. نوروز هم درپی گسترش بازارچه های صنایع دستی هستیم تا هم گردشگران را با هنر اقوام و استان های مختلف آشنا کند و هم به درآمدزایی بیشتر هنرمندان بینجامد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان