هر آنچه باید در خصوص بیماری های شغلی «ریه» بدانید

متخصص ریه گفت: بیماری‌های ریوی شغلی طیف وسیعی از بیماری‌های ریوی را تشکیل می‌دهد که شامل آسم شغلی، بیماری‌های نسج ریه مانند سیلیکوزیس و آزبستوزیس، سرطان‌های ریه، بیماری‌های التهابی ریه است

هر آنچه باید در خصوص بیماری های شغلی «ریه» بدانید

متخصص ریه گفت: بیماری‌های ریوی شغلی طیف وسیعی از بیماری‌های ریوی را تشکیل می‌دهد که شامل آسم شغلی، بیماری‌های نسج ریه مانند سیلیکوزیس و آزبستوزیس، سرطان‌های ریه، بیماری‌های التهابی ریه است.

به گزارش ، حسن‌الله صادقی فوق‌ تخصص ریه در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بیماری‌های ناشی از کار کردن کودکان در محیط‌های آلوده، اظهار داشت: اصطلاحاً این بیماری‌ها در رده بیماری‌های شغلی قرار می‌گیرند که علت اصلی بروز آنها کار کردن در محیط‌هایی که مواد آلاینده و شیمیایی وجود دارد ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: بیماری‌های ریوی شغلی طیف وسیعی از بیماری‌های ریوی را تشکیل می‌دهد که شامل آسم شغلی، بیماری‌های نسج ریه مانند سیلیکوزیس و آزبستوزیس، سرطان‌های ریه، بیماری‌های التهابی ریه است و این بیماری‌ها که بر اثر شغل فرد ایجاد می‌شوند، می‌تواند در اثر کار در یک محیط شغلی نامناسب تشدید شود.

وی گفت: معمولاً افرادی که در معادن ذغال‌سنگ، کوره‌های آجرپزی یا کارخانجات تولید رنگ کار می‌کنند تولید ذرات گرد و غبار و پخش شدن آن در هوا می‌تواند باعث بروز بیماری‌های تنفسی شود.

صادقی خاطرنشان کرد: به طور مثال افرادی که شغل قالی‌بافی برای خود انتخاب کرده‌اند در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی با تنگی نفس و بیماری‌های ریوی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تأثیر اینگونه مواد آلاینده به میزان و نحوه انتشار آن در محیط بستگی دارد، توضیح داد: ساعات کار کردن در اینگونه اماکن و همچنین باز یا بسته بودن محیط آن می‌تواند اثر زیادی در زمینه ایجاد بیماری داشته باشد.

صادقی افزود: این بیماری‌های شغلی اشکال مختلفی دارند اما در بسیاری از مواقع با علائمی مانند سرفه‌های طولانی، تنگی نفس و حملات آسمی خود را نشان می‌دهند که با گذشت زمان در صورت عدم درمان و پیشگیری این بیماری‌ها تشدید خواهد شد.

این متخصص ریه تصریح کرد: ریه کودکان در حال رشد و تکامل است و به طور کلی کودکان بیشتر از افراد بالغ در معرض خطر بروز بیماری قرار دارند. بنابر این عوامل محیطی نیز تأثیر بیشتری بر دستگاه تنفسی آنها خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌اغلب کودکان دانش بیشتری از محیطی کار و بهداشتی که باید در آن اماکن رعایت شود ندارند و نمی‌توانند به درستی از خود محافظت کنند در نتیجه بیشتر از افراد بزرگسال در معرض ابتلا به بیماری‌های ریوی قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر