ماهان شبکه ایرانیان

می‌خواهم باهوش‌تر باشم (۲)

در دوران بارداری ماهی زیاد بخورید. ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که ثابت شده به رشد اولیه سلول‌های مغزی کمک می‌کند. همچنین مقادیر زیادی میوه و سبزی بخورید. دانه سویا نیز برای رشد سلول‌های مغزی مفید است.

می‌خواهم باهوش‌تر باشم (2)

تحریریه دنیای سلامت

  
 در دوران بارداری ماهی زیاد بخورید. ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که ثابت شده به رشد اولیه سلول‌های مغزی کمک می‌کند. همچنین مقادیر زیادی میوه و سبزی بخورید. دانه سویا نیز برای رشد سلول‌های مغزی مفید است.

در زمان بارداری تا جای ممکن از خوردن زیاد کربوهیدرات پرهیز کنید.  هرگز سیگار نکشید و الکل ننوشید؛ زیرا اثرات منفی جبران ناپذیری بر نوزاد شما خواهد گذاشت.

 وقتی باردار هستید نوشیدنی‌های حاوی کافئین را کمتر بنوشید. همچنین میزان مصرف موادقندی خود را هم کنترل کنید. 

 تا جایی که می‌توانید به نوزادتان شیر دهید تا هم او را در برابر بیماری‌ها ایمن‌سازی کنید و هم به رشد سلول‌های مغزی او کمک نمایید.

 پیش از خواب برای کودک‌تان لالایی و قصه بخوانید. ثابت شده که این کار به رشد مغز او کمک و پیوند عاطفی بین شما و کودک‌تان را نیز تقویت می‌کند. 

 وقتی برای کودک‌تان اسباب‌بازی می‌خرید، دقت کنید که حاوی سرب یا ترکیبات سرب نباشد؛ چرا که برای مغز کودک بسیار خطرناک است. دقت کنید جنس اسباب بازی از مواد سمی نباشد.

 او را تشویق کنید مقادیر زیادی میوه و سبزی و غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌های مفید بخورد. غذاهای کامل و مغذی به او بدهید که حاوی تخم‌مرغ، ماهی، سبزیجات، روغن‌های خوب و مکمل‌های تجویزشده توسط متخصص باشد. 

 نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین‌دار را برای کودک‌تان محدود کنید. در عوض به او آبمیوه‌های طبیعی بدهید. 

 اگر می‌توانید، به او موسیقی آموزش دهید. موسیقی برای افزایش بهره هوشی کودک بسیار مفید است. گوش دادن به موسیقی موتزارت و بتهوون هم به بالا رفتن میزان بهره هوشی او کمک می‌کند.

 تماشای تلویزیون را کنترل کنید. تماشای زیاد تلویزیون حواس کودک را از فعالیت‌های مفید و آموزشی پرت می‌کند.

بهره هوشی بالا عامل مهمی در پیشرفت فردی و اجتماعی ماست، ولی آنچه این روزها مهم‌تر است، هنر برقراری ارتباطات سازنده، تعامل اجتماعی موثر، همدلی با دیگران، داشتن روحیه کار تیمی، اعتماد به نفس، خوش‌بینی، دوست داشتن خویش و عواملی از این دست است که مشخص می‌کند ما در زندگی موفق خواهیم شد یا نه.

این مهارت‌ها و مانند آنها را هوش هیجانی آی.‌کیو می‌نامند. در واقع ما با توان ذهنی و بهره هوشی‌مان- که بخشی از آن خدادادی و بخشی دیگر اکتسابی است- تصمیم می‌گیریم، ولی آنچه پیش‌بینی می‌کند ما در اجرای این تصمیمات موفق می‌شویم یا خیر، مهارت‌های هوش هیجانی یا همان EQ است.

شاید خیلی از ما از خودمان پرسیده باشیم چرا شاگرد اول کلاس در کسب و کارش موفق نیست و چرا کسی که همه می‌دانستند IQ پایینی دارد، یکی از ثروتمندترین تاجرانی است که می‌شناسیم.

جواب این سوالات را EQ به ما می‌دهد. در هر حال پرورش هر دو نوع این هوش‌ها آینده‌ای روشن را برای فرزندان‌مان تضمین می‌کند. پس باید در کنار تلاش برای افزایش توان حل مسائل ریاضی و علوم و برنده شده فرزندمان در مسابقات و المپیادها، دقت کنیم و ببینیم او چند دوست دارد، می‌تواند در جمع حرفش را بزند یا می‌خواهد به دوستش در ریاضی کمک کند یا خیر...

برای خواندن بخش اول - می‌خواهم باهوش‌تر باشم - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان