Mimaki از یک چاپگر سه بعدی ۱۰ میلیون رنگی رونمایی کرد

تجاری شدن فناوری پرینت سه بعدی تمام رنگی

 

شرکت ژاپنی میماکی اولین پرینتر سه بعدی رنگی خود را معرفی کرد. این چاپگر که 3DUJ-553 نام دارد، یک راه حل چاپ لایه افزایشی است که قادر است قطعاتی با بیش از 10 میلیون طیف رنگ برای صنایع و کارشناسان حرفه ای تولید کند.

شرکت میماکی مانند غول آمریکایی HP، خیزش خود را به سمت تولید مواد افزودنی آغاز کرده است و راه حل های نوآورانه ای را برای رفع نیازهای مختلف ارائه می دهد. پس از اعلامیه عرضه چاپگر رومیزی رنگی داوینچی توسط شرکت تایوانی XYZPrinting، برند ژاپنی میماکی یک دستگاه بسیار پیشرفته برای پروتوتایپ قطعات صنعتی مبتنی بر فرآیند پلیمریزاسیون UV LED است. لایه هایی که بطور متوالی اعمال می شوند توسط این نور پخت شده و در نتیجه قسمت مورد نظر را تشکیل می دهند. سپس یک پوشش حدود 22 میکرون با جوهرهای CMYK، سفید و شفاف اعمال می شود. این امکان بدست آوردن قطعات بسیار رنگارنگ و بسیار واقعی را فراهم می کند.

این رنگ‌ها را می‌توان دقیقاً کنترل کرد و چاپگر سه‌بعدی مجهز به نرم‌افزار شبیه‌سازی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از چاپ تصویری بسیار واقعی از شی رنگی خود دریافت کنند. بنابراین میزان خطا مشکلی نیست، زیرا این مرحله باعث کاهش اتلاف و صرفه جویی در زمان می شود.

ون دن بروک، مدیر عامل Mimaki اروپا توضیح می دهد که راه حل های دیگر پرینت سه بعدی دو مشکل اصلی در هنگام ایجاد اشیاء دارند: اولاً، آنها نمی توانند اشیایی را با رنگ های فوتورئالیستی تولید کنند که اغلب مستلزم آنست که اشیاء با دست نقاشی شوند، یک مرحله وقت گیر و پرهزینه. ثانیاً، بیشتر اشیاء چاپ شده قبل از استفاده نیاز به حذف بافتهای اضافی نگهدارنده دارند. این کار هم زمان میبرد و خطر آسیب رساندن به جسم را به همراه دارد

درجات مختلف شفافیت را می توان با جوهرهای شفافی که توسط Mimaki در چاپگر خود معرفی شده است، گنجاند. این سازنده ژاپنی همچنین روی استحکام مواد موجود کار کرده است: رزینهای اکریلیک بسیار مقاوم هستند و سطح سختی آن با ABS قابل مقایسه است. ویژگیهای جالب دیگر عبارتند از توانایی بازی دقیق با تعریف قطرات رنگ و انتخاب از بین سه اندازه نقطه برای مدل سازی درجه بندی رنگ برای به حداقل رساندن دانه بندی. این چاپگر دارای یک دوربین برای کنترل چاپ از راه دور نیز می باشد.

ما معتقدیم که این چاپگر به گرمی مورد استقبال متخصصان بسیاری از صنایع، از تابلوها و گرافیک های نمایشگر گرفته تا آموزش، مراقبت های بهداشتی، تولید، معماری، ساخت و ساز و غیره خواهد بود. ون دن بروک را اضافه می کند.

با حجم چاپ 508 508 305 میلی متر، چاپ قطعات رنگی برای کاربران 3DUJ-553 که باید از میلیون ها رنگ ارائه شده راضی باشند، ممکن خواهد شد.

اطلاعات بیشتر را در وب سایت رسمی آنها بیابید: https://mimaki.com/special/3d_print

اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار پرینتر رنگی پلی جت: https://www.3dpe.ir/what-is-polyjet-3d-printing

آیا ماشین 3DUJ-553 از Mimaki ژاپن می تواند بازار چاپ رنگی سه بعدی را بر هم بزند؟ نظرات خود را در در زیر یا در صفحات به ما اطلاع دهید! فراموش نکنید که در خبرنامه هفتگی رایگان ما ثبت نام کنید، با آخرین اخبار چاپ سه بعدی مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود!

لینک منبع:

https://www.3dnatives.com/en/mimaki-3d-printer-revealed180920174

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان