زندگی به سبک هالیوود: چگونه از فیلم‌ها و سریال‌ها برای یادگیری زبان بهره‌مند شویم؟

تماشای فیلم‌های به زبان انگلیسی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارتی زبان‌آموزان است. تماشای فیلم و سریال‌های هالیوودی باعث می‌شود که شما عاشق داستان‌ها و شخصیت‌های آنها شوید و به حدی به آنها جذب شوید

زندگی به سبک هالیوود: چگونه از فیلم‌ها و سریال‌ها برای یادگیری زبان بهره‌مند شویم؟

تماشای فیلم‌های به زبان انگلیسی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارتی زبان‌آموزان است. تماشای فیلم و سریال‌های هالیوودی باعث می‌شود که شما عاشق داستان‌ها و شخصیت‌های آنها شوید و به حدی به آنها جذب شوید که مانند آنها فکر کنید و حتی گاهی رفتارهای آنها را تقلید نمایید. همین امر باعث می‌شود که همزمان با شنیدن سخنان بازیگران، ناخودآگاه تلفظ‌ها را با آهنگ‌ کلمه‌هایشان تمرین کنید  و پس از مدتی زبان انگلیسی واقعی را یاد بگیرید، نه یک زبان آموزشی که در کتاب درسی در اختیار شما قرار می‌گیرد.  علاوه بر این تماشای فیلم و سریال همزمان که به شما بینش فرهنگی می‌دهد، کاری می‌کند که شما کلمات انگلیسی را در متن یاد بگیرید و دقیقاً بشنوید که چگونه مطالب گفته می‌شوند و ساختار هر جمله‌ و عبارت با توجه به اصول گرامری چگونه است. پس بیایید به سبک هالیوود زندگی کنیم تا از مزایای آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شویم. 

Why Learn English?: 17 Good Reasons It Will Be the Best Decision You Ever  Make ؛ FluentU English

مزایای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال‌

مغز انسان چیز عجیبی است و شیوه‌های مخصوصی برای یادگیری و تقویت حافظه خود دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی استفاده همزمان از چند حس به جای یکی از حواس پنجگانه است. زمانی که شما همزمان به فیلمی گوش می‌دهید و آن را تماشا می‌کنید، دو حس از حواس پنجگانه شما درگیر می‌شوند و برای درک مفاهیم به کار می‌افتند. حال تصور کنید که این دو حس داستانی جذاب را به زبان انگلیسی ببینند و بشنوند و با خواندن زیرنویس‌ها، دیالوگ‌های فیلم یا سریال را همزمان بشنوند و بخوانند. بی‌تردید تاثیر این روش برای یادگیری زبان بی‌اندازه بیش از حالتی است که شما تنها به خواندن یا گوش دادن بسنده کنید. این روش ناخودآگاه شما را نشانه می‌گیرد و حافظه شما را در به یاد داشتن مطالب انگلیسی تقویت می‌نماید.  

روش‌های هالیوودی برای یادگیری زبان 

برای استفاده از فیلم‌ها و سریال‌ها به منظور یادگیری زبان، ابتدا فیلم‌ها و سریالی‌هایی را که قبلاً تماشا کرده‌اید، انتخاب کنید به ویژه اگر مبتدی هستید یا سطح زبان انگلیسی بالایی ندارید. پس بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که قبلاً تماشا کرده‌اید. از آنجایی که شما قبلاً داستان را می‌دانید، می‌توانید صرفاً روی جنبه زبانی تمرکز کنید. یک فیلم جالب انتخاب کنید. فیلمی که هنگام تماشای آن احساس هیجان داشته باشید. یادتان باشد در مراحل نخست حتما از زیرنویس استفاده کنید لازم نیست کلمه به کلمه آنها را دنبال کنید، اما زمانی که به کمک بیشتری برای درک آنچه در جریان است نیاز دارید، زیرنویس‌ها کمک خوبی هستند. 

https://lh7-us.googleusercontent.com/Qxw7etOLIW476x1_tTZ-ocLf7ZajuJsN74tqNQBrvL0AeGH_ccGas61FnZMw5pY45Gyx9hkOCYbPG1oyKl59b8Wl5ZuqN0MKqxiq45aJnlo3PgF06rm1hdk8RYpsBJvyG-y-CuZnDUCODHPrAXDQvA

فراموش نکنید که گوش بدهید و تکرار کنید. اگر قسمتی وجود دارد که متوجه نشدید، آن را به عقب برگردانید، دوباره به آن گوش دهید و سعی کنید آنچه گفته شده را تکرار کنید. این به شما کمک می کند موقعیت را درک کنید و تلفظ خود را تمرین کنید. یکی دیگر از نکات مهم این است که بهتر است روی فیلم‌های یک کشور تمرکز کنید. انگلیسی در کشورهای مختلف با لهجه‌های متفاوتی صحبت می‌شود و در هر کدام از این کشورها از عبارت‌ها و تکیه کلام‌های خاصی استفاده می‌شود، بنابراین بهتر است زمانی که در حال تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، روی یک کشور متمرکز باشید. کشوری را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید و با فیلم‌های آن شروع کنید تا زمانی که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. حتما یک دفترچه فیلم داشته باشید. در حین تماشای فیلم‌هایتان، وقتی چیزی را شنیدید که مفید به نظر می‌رسد، ویدیو را نگاه داشته و آن را یادداشت نمایید. با رجوع دوباره به آن یادداشت‌ها می‌توانید حافظه خود را تازه نگاه دارید. 

تمرین‌های یادگیری زبان به سبک هالیوود

زمانی که قصد دارید به سبک هالیوود زندگی کنید و با دیدن سریال و فیلم زبان بیاموزید، باید تمرین‌های مختلفی را در برنامه‌ آموزشی خود قرار دهید. تمرین‌های مرتبط با تماشای فیلم‌ها و گوش دادن به دیالوگ‌ها به صورت شنیداری، تلفظ، گفتاری، آموزش لغات جدید و گرامر انجام می‎شود. البته یادتان باشد که این روش‌های تمرینی مانع لذت بردن شما از فیلم یا سریالتان نمی‌شود بلکه به دلیل درک بالاتر از آنها، لذتی مضاعف به شما می‌دهد. 

هنگامی که قصد یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را دارید به صورت ناخودآگاه در حال انجام تمرین‌های مختلفی هستید. هر چقدر این تمرین‌ها آگاهانه‌تر و برنامه‌ریزی‌ شده‌ باشند، به شما در یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک می‌کنند. تمرین‌های شنیداری از طریق تماشای فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی، تمرین تلفظ با توجه به تلفظ بازیگران در فیلم و تقلید آنها، تمرین گفتاری از طریق درک مدل‌های صحیح گفتاری هنگام تماشای فیلم، تمرین لغات که با آموزش لغات جدید از طریق فیلم و یاد گرفتن معنی آنها با استفاده از دیکشنری و تمرین گرامر که از طریق درک بهتر  قواعد گرامری زبان انگلیسی هنگام تماشای فیلم به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک خواهند نمود. 

 

فیلم‌ها و سریال‌های آموزشی برای هر سطح زبانی

دریای هالیوود آنقدر بزرگ و عمیق است که هیچ گاه به انتهای آن نمی‌رسید، بنابراین باید از میان فیلم‌های مختلفی که در ژانرها و به سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند، باید فیلم‌ها و سریال‌های آموزشی را متناسب با سن و سال، سلیقه و سطح زبانی خود انتخاب نمایید. در واقع انتخاب درست هنر شما برای قرار گرفتن در مسیری است که به یادگیری بهتر زبان منجر می‌شود. 

یکی از راه‌های خوب برای یافتن بهترین فیلم‌ها و سریال‌های آموزشی برای سطح زبانی مناسب شما، جستجوی اینترنتی است. از آنجا که این روش آموزشی و یاد گرفتن زبان به سبک هالیوودی طرفداران زیادی دارد، مطالب زیادی نیز در باره آن نوشته شده است. کافی است شما عبارت بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی و یا فیلم های مناسب برای تقویت زبان را جستجو نمایید، وارد یک سایت معتبر شده و با مطالعه توضیحات آنها، گزینه‌های محبوب و مناسب خود را پیدا نمایید.

برای یادگیری زبان انگلیسی کدام فیلم‌ها را ببینیم؟

 چند نمونه از گزینه‌های پیشنهادی برای تماشای فیلم و یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از: فارست گامپ (Forrest Gump) برای زبان‌آموزانی با سطح مبتدی، رهایی از شاوشنک (The Shawshank Redemption) مناسب برای زبان‌آموزانی با سطح متوسط، است، سه گانه پدرخوانده (The Godfather) مناسب زبان‌آموزانی با سطح پیشرفته. به یاد داشته باشید که سه فیلم یاد شده از بهترین‌های تاریخ سینما هستند که رتبه‌های نخست در جدول رده‌بندی فیلم‌ها در تمام تاریخ را دارند.  

از سایر فیلم‌هایی که برای زبان‌آموزی مناسبند می‌توان به شبکه اجتماعی (The Social Network)، سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs)، سخنرانی پادشاه (The King’s Speech)، شوالیه تاریکی (The Dark Knight)، سه گانه ماتریکس (The Matrix) و ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) اشاره نمود.

 

بهترین سریال‌ها برای تقویت لیسنینگ

 هر ساله سریال‌های زیادی در آمریکا و شبکه‌های تلویزیونی سایر کشورهای جهان ساخته می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود آنها را برای تقویت زبان انتخاب نمایید. در اینجا چند نمونه از این سریال‌ها که در شبکه‌های تلویزیونی کشور آمریکا ساخته شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم: چگونه با مادرتان آشنا شدم؟ (How I met your mother)، تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)، دوستان (Friends)، گمشدگان (Lost)، چیزهای عجیب (Stranger Things)، خانواده مدرن (Modern Family)، ریک و مورتی (Rick and Morty)، سوپرانوها (The Sopranos)، آناتومی گری (Grey’s Anatomy)، داون تاون ابی (Downton Abbey)، سریال انیمیشن سیمپسون‌ها (The Simpsons)، به من دروغ بگو (Lie to Me) و بازی تاج و تخت (Game of Thrones).

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان