نسل جدید هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) که مدل 2027 خواهد بود، طبق گزارشهای اخیر از کره جنوبی، با الهام از طراحی رترو عرضه میشود. این رویکرد، در تضاد با زبان طراحی فضایی کنونی هیوندای قرار دارد و نشاندهندهی تغییر مسیر برای یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین نامهای تجاری این شرکت است.
بازگشت به ریشهها: طراحی رترو هیوندای سوناتا 2027
گزارش وبسایت The Korean Car Blog حاکی از آن است که نسل دهم هیوندای سوناتا در سال 2026 (برای بازار کره جنوبی) و در سال 2027 برای بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. طراحی این مدل جدید، از سوناتا اصلی سال 1985 الهام گرفته و با زبان طراحی کنونی Art of Steel هیوندای ترکیب میشود. این زبان طراحی پیشتر در کانسپت N Vision 74 در سال 2022 و خودروی پیل سوختی Nexo مدل 2026 دیده شده بود. انتظار میرود نمای جلویی جعبهای شکل با چراغهای پیکسلی و چراغهای روشنایی در روز که در یک نوار مشکی ادغام شدهاند، از ویژگیهای بارز آن باشد.
پیشرانهها و فناوری جدید هیوندای سوناتا
انتظار میرود بیشتر پیشرانههای مدل کنونی هیوندای سوناتا به نسل جدید منتقل شوند. در حال حاضر، این سدان در بازار آمریکا با گزینههایی شامل موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر خطی بنزینی با دیفرانسیل جلو یا سیستم تمام چرخ محرک H-Trac هیوندای، پیشرانه 2.0 لیتری چهارسیلندر خطی هیبریدی، و موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر خطی توربوشارژ در نسخه N-Line عرضه میشود. توان خروجی این پیشرانهها بین 191 تا 290 اسب بخار متغیر است.
همچنین، گزارشها نشان میدهند که هیوندای سوناتا 2027 احتمالا اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم عامل Pleos هیوندای بهره میبرد. این سیستم عامل مبتنی بر Android Automotive OS بوده و شامل فروشگاه برنامه اختصاصی و دستیار صوتی است.
آینده سوناتا در بازار سدانها
سوناتا کنونی که نسل نهم این خودرو محسوب میشود و از سال 2020 در بازار است، قدیمیترین نام تجاری در خط تولید هیوندای بهشمار میرود. اگرچه فروش سدانها بهطور کلی در حال کاهش است و شایعاتی مبنی بر توقف تولید سوناتا مطرح بود، اما بهنظر میرسد این نام تجاری فعلا در امان است. هیوندای با این طراحی نوستالژیک، امیدوار است بتواند جایگاه خود را در بازار رقابتی سدانها مستحکمتر کند.
منبع: خبرآنلاین