ماهان شبکه ایرانیان

توسط نشر مهاجر انجام شد؛

چاپ کتابی درباره حکومت‌اندیشی در جوامع مدرن

ترجمه کتاب «حکومت اندیشی، قدرت و تدبیر در جامعه مدرن» نوشته میشل دین توسط نشر مهاجر منتشر و راهی بازار نشر شد.

چاپ کتابی درباره حکومت‌اندیشی در جوامع مدرن

به گزارش خبرنگار مهر نشر مهاجر به تازگی کتاب «حکومت اندیشی، قدرت و تدبیر در جامعه مدرن» را در حوزه مسائل علوم سیاسی در جهان مدرن و پست‌مدرن منتشر کرده است. نویسنده این کتاب میشل دین استاد دانشگاه نیوکاسل است که به عنوان یک جامعه‌شناس شناخته می‌شود.

نویسنده در این کتاب با تامل در آرای میشل فوکو مدعی می‌شود که حکومت‌اندیشی به منزله مفهومی محوری در جامعه‌شناسی، این سوال را طرح می‌کند که حکومت چیست و چگونه افراد و فرهنگ‌ها در جامعه مدرن سازماندهی می‌شوند! نسخه اصلی این کتاب در سال 1999 چاپ شد و این ترجمه نیز برای اولین بار در سال 92 توسط انتشارات تیسا عرضه شد.

ترجمه فارسی این کتاب توسط کَرَم حبیب‌پور استاد دانشگاه خوارزمی انجام شده و با مقدمه‌ای از محمدرضا تاجیک همراه شده است. میشل دین در این کتاب، نکاتی را از اندیشه‌های فوکو گرفته و سعی کرده یافته‌های دوران مدرن و پست‌مدرن را براساس آن‌ها نقد و بررسی کند. اما او به روش خودش، چارچوب‌ها و سنت‌های تحلیلی را برای بررسی موضوع کتاب، فراهم کرده است. دین، در این اثر، در پی اثبات این معنی است که حکومت‌اندیشی جهت‌گیری جدیدی به اقتدار در پیش گرفته است. او پیشنهادات جدیدی برای برقراری ارتباط فرد با دولت و همین‌طور عکس این رابطه ارائه می‌کند.

این کتاب به تازگی با 522 صفحه و قیمت 60 هزار تومان منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان