ماهان شبکه ایرانیان

اصول تبلیغات در اینستاگرام؛ راهنمای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها

اینستاگرام که در ابتدا تصور می‌شد خواهرخوانده‌ی فیسبوک است، خیلی وقت است هویت مستقلی به خود گرفته است و توانسته در میان شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند

اصول تبلیغات در اینستاگرام؛ راهنمای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها

اصول تبلیغات در اینستاگرام؛ راهنمای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها

اینستاگرام که در ابتدا تصور می‌شد خواهرخوانده‌ی فیسبوک است، خیلی وقت است هویت مستقلی به خود گرفته است و توانسته در میان شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. این شبکه‌ی اشتراک عکس در طول مسیری که پیموده دچار تغییر و تحولات زیادی هم شده و هم‌اکنون بعد از گذشت تنها چند سال به‌عنوان مهم‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان شناخته می‌شود. وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌شود، اینستاگرام در صدر فهرست فرصت‌های بازاریابی برای بسیاری از کسب‌وکارها قرار دارد. در مقاله‌ی امروز «چطور» می‌خواهیم به شما کمک کنیم، تا از ظرفیت اینستاگرام به‌عنوان یک مجرای بازاریابی نهایت استفاده را ببرید. ابتدا کمی در مورد خود اینستاگرام با شما صحبت می‌کنیم. سپس باهم بررسی خواهیم کرد که چه کارهایی می‌توان از طریق اینستاگرام برای بازاریابی موفق انجام داد و اصول تبلیغات در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چرا باید از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنید؟

اولین دلیل برای استفاده از اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار بازاریابی، رشد سریع تعداد کاربران این شبکه و وب‌سایت طی سال‌های اخیر است. همچنین باید اضافه کرد، ازآنجاکه اینستاگرام یکی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی است طبیعتا در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار دارد. اینستاگرام در سال 2010 به‌عنوان یک شبکه‌ی اشتراک فیلم و عکس راه‌اندازی شد و در سال 2012 فیسبوک آن را خرید. در ابتدا اینستاگرام مکان پرطرفداری برای بلاگرهای دنیای مد و زیبایی بود و آنها از قابلیت اشتراک‌گذاری اینستاگرام جهت پست عکس‌های برندها و مزون‌های خود برای طرفداران‌شان استفاده می‌کردند، اما باید قبول کرد که اینستاگرام دیگر تنها ابزاری برای نمایش دنیای مد و زیبایی نیست. امروزه این پلتفرم اشتراک تصاویر یک مجرای بازاریابی جدی برای تمام صنایع محسوب می‌شود.

اگر قرار باشد بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های تماس و ارسال پیام را برحسب تعداد کاربران فعال ماهانه رتبه‌بندی کنیم، باید بگوییم اینستاگرام در رتبه‌ی هفتم قرار دارد. البته فیسبوک هنوز با سرویس مسنجر (Messenger) خود در صدر این فهرست قرار دارد.


حتما بخوانید: چطور استراتژی بازاریابی خود را در شبکه‌های اجتماعی ارتقا دهیم

اینستاگرام بالغ بر 500 میلیون کاربر فعال دارد

اینستاگرام

اینستاگرام در تابستان 2016 با داشتن بیش از 500 میلیون کاربر فعال به بزرگ‌ترین دستاورد خود رسید. اما باید دانست که ظرف دو سال گذشته این رقم دوبرابر شده است. بیش از 300 میلیون نفر در‌حال‌حاضر از اینستاگرام به‌طور روزانه استفاده می‌کنند و روزانه بالغ بر 95 میلیون پست در اینستاگرام گذاشته می‌شود.

آمار کاربران به‌خودی‌خود گویای این نکته است که اینستاگرام ظرفیت زیادی برای بازاریابی کسب‌وکارها از راه تبلیغات دارد، اما یادتان نرود که اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدئوست و از این جهت ضروری است که حساب اینستاگرام کسب‌وکار خود را بر قابلیت‌های بصری و تصاویر هم متمرکز کنید. هویت بصری روزبه‌روز برای کسب‌وکارها اهمیت بیشتری می‌یابد و از این جهت اینستاگرام واقعا پلتفرم ایدئالی برای این کار است و اعتبار و جایگاه کسب‌وکار شما را در بین مشتریان احتمالی بالا می‌برد. مهم نیست که کسب‌وکار شما چه اندازه است و آیا حضور جهانی دارد یا نه، فرصت استفاده از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی مؤثر و برندسازی را نباید از دست بدهید.

سلطان جذب مخاطب

آمار و ارقام چند سال اخیر به‌روشنی حاکی از این است که تصاویر و ویدئوها نسبت‌به محتوای متنی ساده در بستر وب بیشتر می‌توانند مخاطب را درگیر کنند. درگیرکردن مخاطب در شبکه‌های اجتماعی از طرق مختلف نظیر لایک‌کردن، به‌اشتراک‌گذاشتن و کامنت‌نوشتن یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) است. طرفداران و فالورهایی که با محتوا درگیر شوند برای شرکت‌ها ارزشمند هستند و نشان‌دهنده‌ی عامل اساسی در افزایش آگاهی از برند است.

تحقیقات نشان داده‌اند که اینستاگرام به‌لحاظ درگیرکردن مخاطب در رتبه‌ی نخست قرار دارد. طی یک مطالعه که توسط Forrester انجام شد محققان به ارزیابی نرخ درگیری بزرگ‌ترین برندها در سراسر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی پرداختند. آنها دریافتند که یک صفحه‌ی برند که یک میلیون طرفدار فیسبوکی دارد به ازای هر پست می‌تواند به طور میانگین 700 کامنت، لایک و اشتراک‌گذاری کسب کند. این رقم برابر است با نرخ درگیری هفت درصد. توییتر، با داشتن تنها 300 تعامل به ازای هر توییت نرخ درگیری پایین‌تری دارد.

اما در اینستاگرام، می‌توان به‌طور میانگین نرخ درگیری 4٫21 درصد را انتظار داشت که این رقم گویای این است که نرخ درگیری اینستاگرام 58 برابر فیسبوک و 120 برابر توییتر است. اینستاگرام شبکه‌ی نسل موبایل‌به‌دست‌ها هم درنظر گرفته‌ می‌شود. اهمیت استفاده از تلفن همراه در تمامی زمینه‌ها بسیار چشمگیر است اما وقتی پای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو به‌میان می‌آید این اهمیت بیشتر می‌شود. نکته‌ی آخر در این رابطه این است که جوانان حضور نسبتا پررنگی در اینستاگرام دارند. این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو و عکس یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در جهان است و به همین خاطر فرصت استثنایی را برای هدف‌گرفتن طیف جوان فراهم می‌کند.


حتما بخوانید: 15 نکته برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی

چطور از اینستاگرام برای مقاصد تجاری استفاده کنیم؟

صفحه اینستاگرام نایکی

اینستاگرام برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌عنوان یک اپلیکیشن تصویر دیجیتال عمل می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا عکس‌ها و ویدئوها را با سایر کاربران اینستاگرام به‌اشتراک بگذارید. دانلود این اپلیکیش رایگان است و می‌توان آن را برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید دانلود کرد. کاربران با آدرس ایمیل خود در اینستاگرام ساین‌آپ و اطلاعات پایه را در مورد خود وارد می‌کنند. بعد هم عکسی را روی پروفایل خود می‌گذارند. از سال 2012 می‌توان از طریق مرورگر وب هم وارد اینستاگرام شد. کاربران می‌توانند به‌طور مستقل از اپلیکیشن، از طریق وب پروفایل اینستاگرام را ایجاد کنند.

ساختار و مهم‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام

اینستاگرام ساختار بسیار روشنی دارد: علاوه‌بر بارگذاری، ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، یک صفحه شروع با فید خبری، یک صفحه با قابلیت جست‌و‌جو، هشدار و پروفایل هم دارد. اینستاگرام دارای قابلیت کامنت‌گذاری و لایک‌کردن عکس و ویدئوست. در ضمن، با دایرکت اینستاگرام می‌توان به‌طور خصوصی با فرد یا گروه مورد نظر چت کرد.

ویدئوها در اینستاگرام

در ابتدا اینستاگرام صرفا برای اشتراک‌گذاری عکس و تصویر بود اما بعدا قابلیت پست ویدئوها تا حداکثر 15 ثانیه هم به آن افزوده شد. پس از مدتی به کاربران تجاری اجازه داده شد تا ویدئوهای 60 ثانیه‌ای را هم پست کنند. از سال 2016 این گزینه برای کاربران خصوصی هم وجود دارد. بنابه نقل از خود شرکت اینستاگرام، این ویژگی بعد از انجام تحقیقات داخلی و مشخص‌شدن این نکته که کاربران روزبه‌روز وقت بیشتری را به تماشای ویدئوها در اینستاگرام می‌گذرانند به اینستاگرام افزوده شد. اینستاگرام یک ویژگی دیگر هم برای کاربران iOS دارد: ویدئوهای کلیپ‌‌های مختلف اینستاگرام را می‌توان به‌هم چسباند. اینستاگرام یک ویژگی جدید هم به نام My Story ارائه کرده است که به شما اجازه می‌دهد به‌طور موقتی چند تا ویدئوکلیپ کوتاه آپلود کنید که 24 ساعت بعد به‌طور خودکار پاک خواهند شد.


حتما بخوانید: 8 دلیلی که بازاریابی ویدئویی برای کسب‌وکار شما ضروری است

طرح‌ها و فیلترها

طرح مربعی تصاویر یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام است. عکس‌ها را تنها می‌توان به شکل مربع آپلود کرد؛ با اینکه اپلیکیشن‌هایی هم وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها عکس‌ها را باهم ترکیب و کولاژ درست کرد و آنها را پست نمود. اما اینستاگرام بیشتر به‌خاطر فیلترهای ساده‌ی خود برای ویرایش عکس شهرت دارد. کاربران می‌توانند از چندین فیلتر درون اینستاگرام و تنظیمات ویرایشی جهت ویرایش و روتوش عکس‌ها قبل از به‌اشتراک‌گذاری‌شان با دنیا استفاده کنند.

استریم اینستاگرام

تمامی عکس‌ها و ویدئوهایی که در اینستاگرام آپلود شده‌اند، مستقیما به استریم اینستاگرام (Instagram Stream)، که عملکرد مشابه فید خبری فیسبوک دارد می‌روند. در اینجا می‌توانید عکس‌های آپلودشده‌ی تمامی حساب‌های اینستاگرام را که آنها را فالو می‌کنید، علاوه‌بر پست‌های اسپانسرشده ببینید. الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را براساس تاریخ آپلودشان مرتب می‌کند و از این بابت خیال‌ کاربر راحت است که آنچه را می‌بیند، بیشترین تناسب را بر حسب فعالیت حساب‌ها (کامنت، لایک و …) دارد. برخلاف الگوریتم فیسبوک که گاهی محتوا را کاملا فیلتر می‌کند، الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را تنها بر اساس ترتیب نمایش‌شان نشان می‌دهد.

هشتگ‌های اینستاگرام

اینستاگرام، بنابه علایق و فعالیت‌های کاربران خود، حساب‌هایی را که ممکن است از آنها خوش‌شان بیاید به آنها معرفی می‌کند، اما قسمت جست‌و‌جوی اینستاگرام به کاربر اجازه می‌دهد تا برحسب برچسب‌ها یا عبارات کلیدی مطلب دل‌خواه خود را پیدا کند. درست همان‌طور که در توییتر صدق می‌کند، در اینستاگرام هم هشتگ‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کنند و به دسته‌بندی پست‌ها کمک می‌کنند. هشتگ‌ها تنها راهی هستند که می‌توانید با کمک آن مطالب خود را به کاربرانی که فالور شما نیستند، منتقل کنید.

لینک‌دادن به سایر پلتفرم‌ها

ازآنجاکه اینستاگرام بخشی از ابرشرکت فیسبوک است، لینک‌دادن حساب اینستاگرام با صفحه‌ی فیسبوک ساده است. این کار برای ایجاد فرانت متحدی از محتوا و نیز کمک به کاربران جهت یافتن دوستانی که از هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کنند، مفید است. عکس‌های اینستاگرام را می‌توان مستقیما و به طور خودکار با فیسبوک، تامبلر، فلیکر، توییتر و سوارم به‌اشتراک گذاشت و بدین‌ترتیب طرفداران می‌توانند محتوای شما را در هر شبکه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کنند ببینند. همچنین، دایرکت هم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پیام‌های خصوصی را مستقیما برای کاربران ارسال کنید.


حتما بخوانید: 3 اشتباه جبران‌ناپذیر در تبلیغات فیسبوکی

پروفایل اینستاگرام کسب‌وکار شما

بازاریابان می‌توانند برای کسب‌وکار خود بین پروفایل استاندارد و پروفایل ویژه‌ی اینستاگرام یکی را انتخاب کنند. در بخش دوم این مقاله، مراحل ایجاد پروفایل استاندارد را در اینستاگرام و نحوه‌ی تبدیل آن به حساب کسب‌وکار رسمی، تنها با چند کلیک با شما درمیان خواهیم گذاشت.

چطور پروفایل استاندارد بسازیم؟

صفحه لاگین اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اینستاگرام برای کاربران خصوصی و کسب‌وکارها رایگان است. می‌توانید آن را از گوگل‌پلی یا بازار دانلود کنید. پس از دانلود اینستاگرام از طریق سیستم عامل iOS یا اندروید باید برای ساخت پروفایل یک آدرس ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. یکی از محاسن اینستاگرام سادگی آن است؛ برای ساخت یک پروفایل کامل فقط کافی است رمز عبور، یک شرح‌حال مختصر از خودتان و یک عکس پروفایل وارد کنید.

1. نام کاربری

اگر قصد دارید از اینستاگرام برای مقاصد کسب‌وکار استفاده کنید نامی را انتخاب کنید که متناسب با کسب‌وکارتان باشد. توصیه می‌کنیم از نام برند یا شرکت خود استفاده کنید. نام کاربری شما بعدا زیر عکس پروفایل‌تان و روی پروفایل‌ ظاهر خواهد شد.

2. شرح‌حال مختصر

دومین ویژگی مهم پروفایل شما شرح حالی مختصر حدودا 150 کلمه‌ای است. نمی‌توان دستورالعمل خاصی برای این قسمت به شما ارائه داد اما توصیه می‌کنیم ازآنجا که فضای کمی برای شرح‌حال وجود دارد، بهتر است با کمترین کلمات سعی کنید دقیق و موجز، خود و شرکت‌تان را معرفی کنید. هرچه برند شما معروف‌تر باشد، نوشتن شرح‌حال مختصر هم ساده‌تر خواهد بود. برای نمونه شعار برند لوازم ورزشی نایکی (یکی از جذاب‌ترین و بهترین شعارهای تبلیغاتی دنیا) فقط سه کلمه است:‌ «فقط انجامش بده.» بسیاری از کسب‌وکارها از این فضا استفاده می‌کنند و هشتگ‌های مرتبط با برند خود را قرار می‌دهند تا کاربران اینستاگرام را تشویق به استفاده از آنها کنند و درعین‌حال نام شرکت‌شان را هم ذکر می‌کنند (توصیه می‌کنیم حداکثر سه هشتگ را ذکر کنید).

همچنین در قسمت شرح‌حال، لینک‌دادن به وب‌سایت شرکت‌تان هم توصیه می‌شود. در واقع اینجا تنها مکانی است که می‌توانید به وب‌سایت‌های خارج از اینستاگرام لینک بدهید. پس از آن استفاده کنید. ازآنجاکه اینستاگرام بخش جداگانه‌ای را برای ذکر ضوابط و اصول شرکت‌تان ارائه نمی‌کند، بهتر است از این قسمت اینستاگرام برای لینک‌دادن به صفحات وب‌سایت‌تان که اصول، عملکردها و فعالیت‌های شرکت‌تان در آن درج شده، استفاده کنید.


حتما بخوانید: چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشیم؟

3. تصویر پروفایل

وقتی نوبت به انتخاب عکس پروفایل می‌رسد، اکثر کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند لوگوی برند خود را انتخاب کنند. اگر شما چیزی شبیه این را درنظر دارید، باید به‌خاطر داشته باشید که پروفایل سایر شبکه‌های اجتماعی‌تان هم باید مانند پروفایل شبکه‌ی اینستاگرام‌تان باشد. علت این یکنواختی در تصاویر پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان این است که تصویر برندتان در ذهن مخاطبان و کاربران جا بیفتد. کاربرانی که به صفحه‌ی ورود اینستاگرام شما می‌آیند، با دیدن تصویر برندتان فورا شما را می‌شناسند و این بدین معنی است که عکس پروفایل شما حتما باید قالب مناسبی داشته باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز به‌روشنی گفته شود و در معرض عموم قرار داشته باشند.

در رابطه با کیفیت تصاویر باید یادتان باشد که عکس پروفایل اینستاگرام روی وب هم دیده می‌شود. بنابراین باید رزولوشن بالایی داشته باشد تا شطرنجی نشود. اگر در مورد رزولوشن عکس پروفایل خود مطمئن نیستید، بهتر است عکس بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر انتخاب کنید؛ با اینکه عکس پروفایل اینستاگرام در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌طور میانگین با 100 پیکسل نمایش داده می‌شود.

تنظیمات مهم

پس از ساخت پروفایل اینستاگرام برای کسب‌وکار خود، باید نگاهی به ویژگی‌های اصلی‌ای بیندازید که در اختیارتان قرار دارد. یکی از این ویژگی‌های اصلی فعال یا غیرفعال‌کردن هشدارهاست. این هشدارها به‌روزرسانی لایک‌ها، کامنت‌ها، فالورها و منشن‌های جدیدتان را در زمان آنی به شما ارائه می‌کنند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا به‌روزرسانی‌ها را با سرعت بیشتری پاسخ دهید و به طرفداران و فالورهای شما اجازه می‌دهد تا بدانند که شما برای حساب اینستاگرام خود ارزش قائل هستید.

همان‌طور که در سایر شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند، فعال‌بودن در اینستاگرام و افزایش تعامل مستمر خود با فالورها بسیار حائز اهمیت است. بدون انجام این کارها خواهید دید که فعالیت‌هایی که در راستای بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی در اینستاگرام انجام داده‌اید، بی‌فایده بوده‌اند.

گام‌های نخست

حالا که پروفایل خود را باموفقیت ساختید، وقت آن است که گام‌های نخست را برای آشنایی با کارکردهای اینستاگرام بردارید. شما باید به رقبایتان به چشم منبع الهام بنگرید و از حضور آنها در اینستاگرام انرژی بگیرید و حضوری فعال داشته باشید. در‌عین‌حال باید تأثیرگذاران و افرادی که حرف آنها در صنعت‌تان تأثیرگذار است، شناسایی کنید.

این نکته‌ی اصلی باید یادتان باشد: هر وقت خواستید با دیگران گفت‌وگو برقرار کنید، باید پست‌های آنها را قبلا لایک کرده و زیرشان کامنت نوشته باشید. برای اینکه این کار را راحت‌تر انجام دهید برچسب‌ها و کلمات کلیدی مربوط را جست‌و‌جو کنید. از فعالیت‌های دیگران در اینستاگرام الهام بگیرید و تمام موضوعات جذاب برای گروهی را که هدف‌گذاری کرده‌اید، کشف کنید. می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند، هشتگ‌های مناسب را شناسایی کنید. هشتگ‌ها معمولا بنیاد اینستاگرام هستند. به این خاطر در بخش دوم این مقاله بیشتر در مورد آنها حرف خواهیم زد.


حتما بخوانید: نکاتی که برای طراحی تبلیغات ترغیب کننده باید بدانید

کسب‌وکار اینستاگرامی:‌ چطور به‌عنوان یک شرکت از اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ لایک

در تابستان 2016 اینستاگرام کسب‌وکار اینستاگرامی (Instagram Business) را راه‌اندازی کرد. تنها با چند کلیک و افزودن اطلاعات اضافی می‌توانید هر پروفایل استانداردی را به یک حساب کسب‌وکار اینستاگرامی تبدیل کنید. این اولین بار در تاریخ اینستاگرام است که پروفایل‌های کاربران خصوصی این‌قدر متفاوت شده است.

دلایل داشتن پروفایل‌ اینستاگرام برای کسب‌وکارتان

مزیت داشتن یک پروفایل کسب‌وکار در اینستاگرام عمدتا در این است که می‌توانید اطلاعات تماس از قبل آماده‌شده را در اختیار مخاطبان قرار بدهید و مسیر مستقیمِ تماس با تیم خود را برای کاربران فراهم کنید. می‌توانید بدون استفاده از ابزار شخص ثالث آمار مورد نظر را برای سنجش موفقیت پست‌ها و کمپین های تبلیغاتی به‌دست آورید. در تنظیمات حساب عادی، اینستاگرام اطلاعات اندک و ارزشمندی را در رابطه با مکان و اصلیت کاربران یا دسترسی به پست‌ها ارائه می‌کند. اما با آمار کاربران، می‌توانید در رابطه با کاربران خود بسیار بیشتر از اینها اطلاع پیدا کنید. همچنین گزینه‌ی تبلیغات هدف‌گیری شده و تبلیغ پست‌های تکی برای به‌حداکثررساندن بازدیدها وجود دارد.

تبدیل پروفایل استاندارد اینستاگرام به یک پروفایل کسب‌وکار اینستاگرامی بسیار ساده است، اما قبل از همه‌چیز به پروفایل فیسبوک قبلی نیاز است. هر کسی که می‌خواهد بر روی اینستاگرام یک صفحه کسب‌وکار راه‌اندازی کند باید یک فن‌پیج فیسبوک هم داشته باشد و پروفایل اینستاگرام را با مدیر کسب‌وکار فیسبوک (Facebook Business Manager) هماهنگ کند.


حتما بخوانید: 10 مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تبدیل یک پروفایل استاندارد به یک پروفایل کسب‌وکار

وقتی حساب اینستاگرام خود لاگ‌این کردید، Switch to Business Profile را در گزینه‌های حساب‌تان پیدا کنید. این گزینه آنچه را که ابزار کسب‌وکار اینستاگرامی (Instagram Business Tools) نام دارد باز خواهد کرد.

اولین چیزی که از شما درخواست می‌شود این است که پروفایل خود را به فیسبوک متصل کنید. همان‌طور که قبلا ذکر کردیم داشتن پروفایل کسب‌وکار در فیسبوک برای استفاده از اینستاگرام برای مقاصد کسب‌وکار الزامی است.

مراحل بعدی شما را ملزم می‌کنند اطلاعات تماس را اضافه کنید. شما باید آدرس کسب‌وکار، شماره‌ی تلفن و آدرس ایمیل خود را ارائه کنید. یک ویژگی جدید و مهم در پروفایل کسب‌وکار دکمه‌ی فراخوان‌ برای عمل (CTA) است که می‌توان از آن برای ارتباط با کاربران از طریق تلفن یا از طریق SMS استفاده کرد. اگر آدرس کسب‌وکار خود را که فرض می‌کنیم رستوران است، در اختیار کاربران قرار دهید می‌توانید یک برنامه‌ریز مسیر را هم در نشانی بگنجانید که به‌طور خودکار نشانی رستوران‌تان را از اینستاگرام در نقشه‌ی گوگل (Google Maps) باز می‌کند.

یک ویژگی دیگر که تنها در کسب‌وکار اینستاگرامی وجود دارند، آمار اینستاگرام (Instagram Statistics) است. این ویژگی تحلیلی از پست‌های تکی، آمار و فالورها را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. سومین ویژگی که قبلا آن را ذکر کردیم، گزینه‌ی افزایش مصنوعی بازدید پست‌هایتان است. تمام پست‌ها را می‌توان به تبلیغات اسپانسرشده‌ای تبدیل کرد که کاربران معینی را در اینستاگرام هدف گرفته‌اند. مهم‌ترین نکته در اینجا این است که CTA پست‌های اسپانسرشده به‌شکل رزرو یا نقطه‌ی تماس است. این ویژگی تنها ویژگی کسب‌وکار اینستاگرامی است که رایگان نیست.

بدون استراتژی پست نگذارید

پس از ساخت حساب کسب‌وکارتان، حتما برای‌تان چندین سؤال مطرح شده که پاسخ می‌دهیم: چطور تصویر مناسبی از شرکت خود ارائه کنم؟ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام چطور انجام می‌شود؟ چه چیزهایی را می‌توانم به مشتریان بالقوه‌ی خود نشان دهم؟ قرار است پست‌ها را با چه کسانی به‌اشتراک بگذارم؟ با بازار هدف خود چطور صحبت کنم؟

پاسخ به همه‌ی این سؤالات مهم است چراکه مانند هر مقیاس بازاریابی دیگر، بازاریابی در اینستاگرام برای موفقیت مستلزم برنامه ریزی راهبردی است. برای اینکه بدانید چطور می‌توانید راهبرد محتوایی مناسب را انتخاب کنید، برند خود را در اینستاگرام باموفقیت در معرض نمایش بگذارید، گروه کاربران مورد نظر خود را مستقیما هدف بگیرید و آنها را به فالورهای خود تبدیل کنید.

فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

42000تومان 12000تومان

منبع 1and1
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان