طبق گفته علی تراب پور، رئیس سازمان آتش نشانی اهواز، نیزارهای کارون از گرمای زیاد پل سیاه (قدیمی ترین پل این شهر) را آتش زدند. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره آتش سوزی در پل سیاه می باشد.
به نقل از ایسنا، در تیر ماه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با گرفتن یک خبر از آتش سوزی در رودخانه کارون به سمت این منطقه رفتند، شانس این بار با قدیمی ترین پل اهواز همراه نبود و به دلیل وجود نیزار در محدوده ی زیر پل، آتش به زیر آن و در نهایت به خود پل سرایت کرد. نخست آتش سوزی در قسمت نیزار و خس و خاشاک موجود در بخش خشک کارون اتفاق افتاده و باتوجه به وسعت آتش و سرایت آن به پل سیاه، هفت دستگاه خودروری آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. در سال 1308 خورشیدی هنگامی که راه آهن جنوب و سراسری ساخته می شد پلی روی رودخانه کارون احداث شد که به خاطر رنگ سیاهش به پل سیاه معروف شد. این پل در واقع با سازه فلزی و فندانسیون بتنی به جای پل تاریخی شادروان از دوره ی ساسانیان و به طول هزار و 50 متر در دوره ی پهلوی اول ساخته شده است. پلی با 52 پایه نگهدارنده برای ستون ها که عرض آن شش متر است. اتصال و ارتباط خط آهن بندرامام خمینی (ره) در جنوب استان خوزستان به راه آهن سراسری خرمشهر- تهران را اصلی ترین کاربرد این پل می نامند. پل سیاه در دوران مختلفی تاریخی تاثیر داشته تا جایی که حتی با توجه به نقش نام آن نیز تغییر پیدا کرده است. جنگ جهانی دوم را می توان نمونه ای از نقش این پل در این شهر دانست. براساس اسناد و تصاویر باقی مانده از پل تاریخی، بخش میانی پل یک بار دیگر در سال 1344 آتش گرفته است. مسئولان قصد دارند با اداره کل راه آهن تفاهم نامه ای را برای حفظ و نگه داری آن منعقد کنند ولی هنوز هیچ برنامه خاصی برای این کار ندارند چون پل سیاه پلی زنده است و به حیاتش ادامه می دهد و جز آثار و المان های شهر اهواز است و فقط باید حفاظت و نگه داری شود. پل سیاه اهواز 27 بهمن 1378 با شماره ثبت 2599 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این خبر در بخش جدیدترین اخبار گردشگری جای گرفته است.