درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان

یک متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: با استفاده از روش IMRT در رادیوتراپی کمترین آسیب، به بافت سالم بیمار وارد شده و بهترین درمان را برای تومور از طریق رادیوتراپی شاهد خواهیم بود.

درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، دکتر حمیدرضا دهقان منشادی در آستانه برگزاری چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن اظهار داشت: در این سمینار موضوع رادیوتراپی های نوین از جمله درمان به روشIMRT که در واقع نوعی نقطه زنی در درمان رادیوتراپی تومور است مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی افزود: سرطان درمان‌های مختلفی شامل جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی دارد که پرتو درمانی نیز شامل روش‌های مختلف بوده که یکی از روش‌های نوین در این زمینه روشIMRT است.

وی ادامه داد: این روش سبب می‌شود که اشعه‌ای که از دستگاه رادیوتراپی خارج می‌شود تمرکز حداکثری روی تومور و مناطق اطراف آن که احتمالا بخشی از تومور را شامل می‌شود، داشته باشد و در واقع با استفاده از این روش بافت طبیعی و نرمال اطراف تومور دوز کمتری از اشعه به آن وارد شده لذا آسیب کمتری می‌بیند.

دهقان منشادی عنوان کرد: این روش رادیوتراپی در برخی از کلینیک‌های تهران انجام می‌شود که دستگاهی آمریکایی بوده و علی رغم تحریم‌ها در ایران وارد شده و در درمان رادیوتراپی برای بیماران یک روش درمانی نوین به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: هزینه استفاده از این روش بستگی به بیماری و نوع تومور دارد و حدود 30 تا 50 میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد البته برخی از بیمه‌ها همچون بیمه تکمیلی ارتش و بانک‌ها خدمات حمایتی را پذیرفته و مذاکره با بیمه‌های تامین اجتماعی در حال انجام است.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: بسیاری از بیماران پس از بهبودی با آسیب‌های احتمالی و مشکلات ناشی از رادیوتراپی مواجه می‌شوند که استفاده از این روش حداقل آسیب و مشکلات را برای بیمار به همراه دارد به طور مثال فردی که دچار تومور سر و گردن بوده در صورتیکه از روش‌های دیگر رادیوتراپی استفاده شود، نخاغ، غدد بزاقی و فک آنها در معرض آسیب است برای همین بسیاری از بیماران با تومورهای سروگردن که رادیوتراپی شدند پس از درمان، دچار مشکلاتی چون خشکی دهان و اختلال در بلع می‌شوند که با این روش عوارض به حداقل خواهد رسید.

به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران - این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی عنوان کرد: همچنین بیشتر مواقع افرادی که دچار تومورهای لگن هستند با انجام رادیوتراپی ممکن است دچار عوارضی چون خونریزی، درد از مقعد و یا مشکل در دفع شوند در حالیکه استفاده از این روش رادیوتراپی حداقل آسیب‌ها را به بیمار وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که دارای تومور روده و پانکراس هستند چسبندگی روده از عوارض احتمالی رادیوتراپی برای آنها است ولی بهره مندی از روشIMRT حین درمان تومور، آسیب‌های حداقلی را برای این گروه از بیماران به همراه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان