صالحی در معارفه رئیس مرکز روابط عمومی ارشاد:

همه برنامه های وزارت ارشاد باید باحداقل تشریفات برگزار شود

وزیر ارشاد در آئین معارفه رئیس جدید مرکز روابط عمومی این وزارتخانه، کنترل هزینه های مربوط به اجرای آئین ها، جشنواره ها و برنامه ها در این وزارتخانه را وظیفه جدید مسئولان این مرکز عنوان کرد.

همه برنامه های وزارت ارشاد باید باحداقل تشریفات برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز شنبه 30 تیرماه در مراسم تودیع رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه و معارفه رئیس جدید این مرکز در سخنانی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تاکید بر اهمیت نقش تعاملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کاربرانش در حوزه فرهنگ و هنر گفت: شاید سازمان هایی بتوانند کار خود را با آمریت پیش ببرند اما هیچ سازمانی نمی تواند با آمریت دوام داشته باشد.

وی افزود: مجموعه های فرهنگی و در شکل خاص وزارت ارشاد، باید یک خط ارتباطی با کاربران خود بر مبنای تفاهم و اعتماد داشته باشند و اگر خللی در این مسیر پدید آید، این وزارتخانه نمی تواند به وظایف خود در حوزه های دیگر به خوبی عمل کند.

صالحی بر لزوم پردازش صحیح اطلاعات از سوی مسئولان مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد تاکید کرد و یادآور شد: انتقادها و پیشنهادها حتماً باید به کمک سیستم بیاید و اطلاعات باید به صورت پیشگیرانه اعلام شود تا نیازی به پاسخ دادن به ابهامات بعدی احتمالی نباشد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در یاری رساندن به روابط عمومی سازمان هایی از قبیل وزارت ارشاد گفت: رسانه ها کمک کننده ما هستند و حتماً نقدها و پیشنهادهایشان به کمک ما می آید. نباید تصور کنیم که رسانه ها مزاحم کار ما هستند. تعامل بیشتر با رسانه ها کمک کننده در وظایف سازمانی است و اساساً یکی از جهاتی که موجب شد آقای امیرزاده به این مجموعه بیاید، ارتباط خوب ایشان با رسانه ها است.

صالحی با اشاره به اینکه مدیران ارشد سازمانی باید رابطه ای سریع، بهنگام و خوب با اهالی رسانه داشته باشند، بر لزوم فعال تر کردن ارتباط مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد با رسانه ها تاکید کرد و بار دیگر یادآور شد: باید قبل از آنکه سوالی از سوی اهالی رسانه مطرح شود، ما پاسخ های پیشینی را ارائه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم رعایت عدالت رسانه ای برای پایداری ارتباط خوب با رسانه ها تاکید کرد و گفت: ما نیاز داریم که اطلاع رسانی در وزارتخانه از نظر قالب ها و شیوه ها به روزتر شود. اگر می خواهیم با افکار عمومی ارتباط داشته باشیم، باید ارتباطمان را با رسانه ها تقویت کنیم. من مطمئنم که شرایط آقای امیرزاده به گونه ای است که می توانیم نسبت به این تغییرات تکاملی در شرایط اطلاع رسانی وزارت ارشاد امیدوار باشیم.

صالحی با اشاره به برگزاری برنامه ها و آئین ها و مراسم مختلف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم صرفه جویی بر هزینه های این قبیل برنامه ها تاکید کرد و گفت: همه برنامه های وزارت ارشاد باید با حداقل اشرافیت و تشریفات باشد. نباید فکر کنیم اگر تشریفات یک برنامه ای بیشتر باشد، به هیمنه آن افزوده ایم.

به گفته وی: هم شرایط اقتصادی کشور اقتضاء می کند که از هزینه های زائد بکاهیم و هم برگزاری تشریفاتی برنامه ها چندان به فایده نخواهد بود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی وزارت ارشاد باید کنترل کننده هزینه ها باشد نه اضافه کننده بر آنها و در مقابل فشارها برای افزایش هزینه ها مقابله کند و فکرشان همه این باشد که کارها را با هزینه کمتر انجام دهند.

در این نشست همچنین محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تا پیش از این با همایون امیرزاده به عنوان مشاور اجرایی این معاونت همکاری مستمر داشت در سخنانی نسبتاً گلایه آمیز گفت: من برنامه امروز را فقط یک معارفه نمی دانم و نه تودیع از معاونت فرهنگی و امیدوارم همچنان در معاونت فرهنگی در خدمت آقای امیرزاده باشیم و به ما کمک کنند.

در ادامه و بعد از صحبت های کوتاه محمدمهدی احمدی سرپرست پیشین مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد، همایون امیرزاده رئیس جدید مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در بازسازی سرمایه های اجتماعی، صداقت و شفافیت را دو نکته مهم در عزیمت به این هدف عنوان کرد.

وی قول داد که تمام تلاش خود را برای اداره مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد بر اساس واقعیات موجود در این وزارتخانه و همچنین کشور انجام دهد و گفت: پیش فرض ما این است که سازمانی که برای تصمیم اشتباه خود آماده نیست، قطعاً به قهقرا می رود. لذا سعی خواهیم کرد زمینه پذیرش خطاها را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: اگر احساس کنیم بخش های تخصصی وزارت ارشاد در مسیر پاسخگویی صادقانه قرار ندارند، یقیناً تلاش خواهیم کرد که رویه آنها را اصلاح کنیم.

امیرزاده با اشاره به کارکردهای نظارتی رسانه ها گفت: اگر کارکردهای نظارتی رسانه ها را به رسمیت بشناسیم، بسیاری از ابهامات در افکار عمومی برطرف خواهد شد. نباید انتظار داشته باشیم رسانه ها بولتن خبری ما باشند.

وی تاکید کرد: ممیزی در برقراری ارتباط با رسانه ها و تبیین خطوط قرمز مسئولان در ارتباط گیری با رسانه ها را به رسمیت نمی شناسیم و بر این باوریم که هر کدام از رسانه ها نماینده بخشی از افکار عمومی و لذا جامعه هستند.

وی وعده تبیین برنامه سه ساله در خصوص فعالیت های روابط عمومی وزارت ارشاد را داد و گفت: این برنامه ظرف 2 ماه آینده تقدیم وزیر ارشاد خواهد شد و یقیناً روح حاکم بر آن تفاهمی، اغنایی و مبتنی بر شفافیت در اطلاع رسانی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر