تابلویی که همه ی صاحبانش را نفرین کرد!

امروز می خواهیم تا درباره ی یک اثر هنری با شما صحبت کنیم که با تمام آثاری که شما آن را دیده اید، متفاوت است

تابلویی که همه ی صاحبانش را نفرین کرد!

تابلوی نفرین شده

امروز می خواهیم تا درباره ی یک اثر هنری با شما صحبت کنیم که با تمام آثاری که شما آن را دیده اید، متفاوت است. این اثر، یک نقاشی از یک کودک و عروسک چوبیش است که اگر فراتر از نگاهی سرسرانه به آن نگاه کنید، اولین نشانه ی عجیبی که در این عکس خواهید دید؛ حالت عجیب صورت این دو کودک است که شما به هیچ عنوان نمی توانید متوجه حالت درونی آن ها شوید. حتی کاراکتر عروسک نقاشی نیز دارای صورتی با حالت عروسک های بسیار قدیمی چوبی است! نام این تابلوی نفرین شده، دستانی که برای کشیدن مقاومت می کنند است. اگر دوست دارید تا از رمز و راز این تابلوی عجیب و نفرین شده سر در بیاورید، در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید.

از نام عجیب این تابلو شروع می کنیم، تصور کنید که در خانه ی خود تابلویی با نام دستانی که برای کشیدن نقاشی مقاومت می‌کنند (The Hands Resist Him Painting) نصب کنید، از ابتدا حتی نامش هم عجیب و غریب است و حس و حال خوبی را به آدم نمی دهد.

بیایید کمی به عقب تر، یعنی زمانی که این تابلو حتی هنوز هم به وجود نیامده بود را بازگردیم. نقاش این اثر، فردی است به نام بیل استونهم که در سال 1972 این نقاشی را که آخرش فکر نمی کرد نقاشی نفرین شده باشد را کشید. در تابلوی این مرد تصوری را می بینیم که چهره یک پسر بچه را در کنار عروسک چوبی دخترش را به تصویر کشیده است که به قاب یک در شیشه‌ ای تکیه‌ کرده ‌اند.

استونهم درباره ی این تابلو می گوید که پسر بچه ای که در تصویر است در واقع تصویری از زمان کودکی اوست و او را در سن 5 سالگی به تصویر کشیده است و این نقاشی هم نمایی از تصویر یکی از خاطره های او است.

او می گوید که دری که در نقاشی مشاهده می‌ کنید در واقع نمادی از مرز بین دنیای ما و دنیایی دیگر است که به توصیف او، به عبارتی دیگر دنیای غیرممکن‌ ها است و در واقع عروسک دختر کوچولویی که در تصویر می بینید، نیز راهنمای پسر بچه ی درون نقاشی یا همان بیل استونهم است که پس از ورود به دنیای ناشناخته‌ ها او را راهنمایی می کند.

عروسک تابلوی نفرین شده

تا به این جا تنها توصیفات ما و نقاش اثر را خواندید اما می خواهیم از این جا به بعد شما را با دنیایی عجیب و غریب از این نقاشی که ترسناک و رعب آور هم هست آشنا کنیم. بیایید به اصل داستان بپردازیم؛ داستان واقعی از این جا شروع می‌ شود؛ هر فردی که این تابلو را در اختیار خود داشت، به خریدار بعدی هشدار ترسناکی را می ‌داد.

این افراد در واقع ادعا می‌ کردند که هنگام غروب یا شب، تصویر پسر بچه یا عروسک حرکت کرده یا به صورت کلی محو شده است. داستان زمانی جالب می شود که بیشتر افرادی که این تصویر را دیده بودند، پس از مدت کوتاهی اعلام می کردند که دچار حالت بیماری و یا ضعف شده اند. برای شما این مسئله شگفت انگیز است نه؟

باید به شما بگوییم که شگفتی های درون این تابلوی نقاشی هنوز تمام نشده است و تازه اول کار است! در واقع اولین اتفاقی که باعث شد تا این نقاشی در دنیای هنر جنجالی وصف ناشدنی به پا کند، در واقع چیز دیگری بود.

عروسک تابلوی نفرین شده2

در سال 2000، سایت معروف e-Bay این اثر هنری را که در شمار آثار جنجالی و ماورائی جهان قرار گرفته است را برای فروش در وب سایت خود ارائه داد. این اثر هنری که امروزه به عنوان یکی از معروف ‌ترین آثار هنری تسخیرشده‌ ی جهان شناخته می ‌شود، توسط یک نمایشگاه خریداری شد. صاحب جدید این تابلو در نهایت یک گالری هنری در گرنت رپیدز (Grant Rapids) بود.

وقتی صاحب گالری با نقاش جنجالی این اثر و بزرگسالی پسربچه ی درون عکس صحبت کرد، او عمیقا از این که اثر هنری او تا این حد در زمینه‌ ی مسائل ماورا الطبیعه در مرکز توجه قرار گرفته است و علافه مندان را به خود جذب می نماید، شگفت ‌زده شد.

هر چند او گفت دو نفر از کسانی که این تابلو را در حالت عادی تماشا کردند، ظرف مدتی بسیار کوتاه از دنیا رفته‌ اند. نقاش این اثر در گفتگوهایش همواره تاکید می کند که هیچ وقت باور نمی کرده است که نقاشی ساده ای که از خودش و تصوراتش را به تصویر کشیده است، چنین اثراتی داشته باشد.

تابلوی نفرین شده1

مالک نخستین نمایشگاهی که این تابلو را به صورت رسمی در معرض دید عموم گذاشت و منتقدی که برای اولین بار این اثر هنری را از لحاظ هنری به چالش کشید، هر دو تنها با گذشت 1 سال پس از تماشای آن فوت کردند!

این نقاشی درست قبل از آن که در سایت معروف e-Bay برای فروش گذاشته شود، توسط زوجی کالیفرنیایی خریداری شد که این زوج بعدها ادعا کردند که شخصیت‌ های حاضر در این نقاشی شب هنگام از بوم خارج شده و در گوشه و کنار خانه به گردش می پرداخته اند.

حتی در این مورد گفته شده است که پسر بچه‌ ی حاضر در این نقاشی به اتاقی که تابلو در آن آویزان بوده وارد شده است و همه‌ ی کسانی که در کمال تعجب آن جا حضور داشتند، احساس بیماری و ضعف کردند.

تابلوی نفرین شده2

بزرگ‌ ترهایی که این تابلو را دیده و یا داشته اند، ادعا کرده اند که گاهی اوقات دستانی را حس کرده اند که آن ‌ها را لمس می‌ کرده و گروهی نیز مدعی بودند که جریانی از هوای گرم را احساس می کرده اند، آن هم به صورتی که گویی در مقابل فری روشن ایستاده باشند.

حتی کسانی هم که به صورت آنلاین به این تصویر نگاه کرده‌ اند، گفته ‌اند که با نگاه کردن به این تابلو حسی ناخوشایند مملو از ترس و آشفتگی را تجربه نموده‌ اند! حتی یکی از آن‌ها ادعا کرده است که چاپ گر جدید آن‌ ها که همیشه به خوبی کار می ‌کند، هنگام پرینت گرفتن از تصویر این تابلو از کار می‌ افتد و هیچگاه از این تابلو پرینت نمی ‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان