ماهان شبکه ایرانیان

در سوره مهر؛

حسین فتاحی مجموعه‌ای از آثار هنرآموزانش منتشر کرد

حسین فتاحی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه شاگردانش در حوزه هنری را در کتابی منتشر کرد.

حسین فتاحی مجموعه‌ای از آثار هنرآموزانش منتشر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سوره مهر کتاب «روزی که دیر نمی‌شد» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه کارگاه داستان‌نویسی حسین فتاحی در حوزه هنری را با انتخاب وی منتشر کرد.

فتاحی در این مجموعه 24 داستان کوتاه از هنرجویان خود را با مقدمه‌ای کوتاه منتشر کرده است.

وی در این مقدمه آورده است: ادبیات به تعبیری سخن‌گفتن با زبان برتر است. می‌گویند هر قوم و ملتی ئوگونه می‌نویسند؛ گونه اول که خاص مکالمات عادی و روزمره است و گونه دوم که زبان هنر است و با بهره‌گیری  از درنگ‌ها، زیبایی‌ها، آرایه‌ها و آهنگ‌ها همراه است. این زبان، خاص آفرینش هنری است. به این زبان دوم، زبان برتر ادبیات می‌گویند. بشر در عمر دراز خود به این نتیجه رسیده است که برای انتقال تجربه‌ها، زیبایی‌ها، آرمان‌ها و خواست‌های فراررویش، از زبان برترش استفاده کند، زیرا زبان برتر و آنچه  با این زبان عرضه می‌شود، به فطرت انسان‌ها نزدیک‌تر است و بیشتر بر آنها اثر می‌گذارد. دلیل این تاثیر مضاعف  کاملا روشن است: چون هنر حقیقتی است بسیار بزرگ و بسیار ارزشمند که خداوند در ذات و فطرت نهاده است. طبیعی است که آنچه از مجرای این حقیقت بزرگ عرضه شود، بهتر بر فطرت انسن‌ها می‌نشیند.

اما همه می‌دانند که رسیدن به این زبان برتر و رسیدن به این بیان هنرمندانه کار ساده و راحتی نیست و تجربه می‌خواهد. فوت و فنی دارد که باید آموخت و تجربه کرد. نوشت و بازنوشت و اصلاح کرد و نوشت و نوشت، تا به آن چیزی که ذر ذهن بوده رسید و نزدیک شد.  

از جمله نویسندگانی که در این کتاب از آنها یاد شده است می‌توان به زهرا احمدنژاد، فرانک مستوفی، مهدی سرایی فر، آرش استرکی، مریم دهخدایی، الهام فراهانی، مهرناز اسدی، نرگس فرج‌نیا، باباجان کریم، احمدرضا امیری سامانی، مریم مافی، مصطفی مولایی، نادر علی‌نیا و الهه امامی اشاره کرد.

سوره مهر این کتاب را در 181 صفحه با قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان