ماهان شبکه ایرانیان

آیا بشر محکوم است خود را به دست خویش نابود کند؟

بررسی نقش «هنر در زمان بحران جهانی» در یک کتاب

«کازوآکی تاناهاشی» هنرمند مدرن ژاپنی-آمریکایی و مربی ذن در کتاب «نقاشی صلح؛ هنر در زمان بحران جهانی» توضیح می‌دهد که چگونه هنر می‌تواند نقشی کنشگر در مسائل اجتماعی داشته باشد.

بررسی نقش «هنر در زمان بحران جهانی» در یک کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نقاشی صلح؛ هنر در زمان بحران جهانی» گزارش زندگی فردی است که به ارزش زندگی پی برده است. تاناهاشی که معتقد است که باید ارزش نامحدود هر لحظه از زندگی خود و سایر موجودات را بدانیم و مطابق با آن عمل کنیم، در کتاب خود سعی کرده از طریق نثر، نظم، نامه‌ها، اشعار و هنرش آنچه را که باور دارد برای رسیدن به صلح و عدالت در جهان لازم است بیان کند. در راستای این تلاش او تجربیات زندگی‌اش را از دوران کودکی در ژاپن تا زندگی کنونی‌اش در آمریکا برای مخاطبانش روایت کرده است.

این هنرمند در روند این کتاب سعی می‌کند به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا نژاد بشر محکوم شده که با سلاح‌های کشتار جمعی که خود ساخته، خویشتن را نابود کند؟» پاسخ دهد؛ پاسخ تاناهشی به این سوال منفی است و معتقد است رسیدن به جامعه صلح‌آمیز نیاز به تصور دوباره آینده دارد.

در این کتاب نویسنده سعی دارد تا با داستان‌های الهام بخش، جذاب و خلاقانه‌ای از زندگی خود به عنوان یک هنرمند، محقق و کنشگر، راه‌های متعددی برای ورود به حوزه مسئولیت اجتماعی به خواننده ارائه دهد؛ گویی که نویسنده کنار خواننده نشسته است و او را هدایت می‌کند تا توانایی حل مسائل اجتماعی را به شیوه‌ای خلاقانه تجربه کند.

«کازوآکی تاناهاشی» هنرمند ژاپنی-آمریکایی است که تا کنون کارهای هنری‌اش در نمایشگاه های انفرادی، موزه‌ها و دانشگاههای سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است. وی نویسنده بیش از چهل کتاب در زمینه هنر و صلح است.

انتشارات شامبهالا کتاب «نقاشی صلح؛ هنر در زمان بحران جهانی» را آوریل سال جاری میلادی به زبان انگلیسی در قالب 240 صفحه در ایالات متحده منتشر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان