ماهان شبکه ایرانیان

قبرستان جنگنده های آمریکایی؛ هواپیماهای نظامی ایالات متحده پس از فرسوده شدن چه سرنوشتی پیدا می کنند؟

تجهیزات نظامی از اهمیت زیادی برای کشورها برخوردار هستند. با توجه به راهبردی بودن این موضوع، سرمایه گذاری زیادی در این بخش انجام می گیرد و مبالغ هنگفتی برای ساخت ابزارهای نظامی در نظر گرفته می شود. پیشرفت علم و فناوری باعث شده است که کشورها خودشان را در زمینه جنگ نیز به روز کنند. به همین دلیل، هر سرزمین تلاش می کند جنگ افزارهای خود را توسعه دهد و آن ها را مطابق فناوری موجود بسازد.

قبرستان جنگنده های آمریکایی؛ هواپیماهای نظامی ایالات متحده پس از فرسوده شدن چه سرنوشتی پیدا می کنند؟

تجهیزات نظامی از اهمیت زیادی برای کشورها برخوردار هستند. با توجه به راهبردی بودن این موضوع، سرمایه گذاری زیادی در این بخش انجام می گیرد و مبالغ هنگفتی برای ساخت ابزارهای نظامی در نظر گرفته می شود. پیشرفت علم و فناوری باعث شده است که کشورها خودشان را در زمینه جنگ نیز به روز کنند. به همین دلیل، هر سرزمین تلاش می کند جنگ افزارهای خود را توسعه دهد و آن ها را مطابق فناوری موجود بسازد.

این موضوع باعث می شود که ابزارهای قدیمی کم کم از رده خارج شوند و دیگر کاربردی نداشته باشند. حال سوال اینجاست که بعد از فرسوده شدن جنگ افزار ها، چه بلایی بر سر آن ها می آید؟ تجهیزات نظامی نیز مانند ماشین ها برای خوشان گورستان دارند. آن ها پس از آن که از رده خارج می گردند، به این مکان ها منتقل شده و برای همیشه آن جا می مانند.

ما در این مقابه قصد داریم یکی از گورستان های نظامی کشور آمریکا را به شما نشان دهیم. تصاویر و توضیحات زیر، اطلاعات کاملی در این رابطه به شما می دهند. از شما دعوت می کنیم به تماشای عکس ها بنشینید و توضیحات را بخوانید.

400-w700

هواپیماهای متعلق به تمام دسته های نظامی، در بخش تعمیر، نگهداری و بازسازی پایگاه نیروی هوایی «دیویس مونتان» موسوم به «قبرستان» قرار دارند.

401-w700

راهنمای پروازی فرسوده و رنگ پریده ای را مشاهده می کنید که در بقایای یک هلیکوپتر امداد و نجات «CH-3E» قرار دارد. تجهیرات نظامی و هواپیمایی، بعد از سالها حضور در صحرا و قرار گرفتن در معرض آفتاب، کم کم دچار فرسایش می شوند.

402-w700

بوئینگ «YAL-1» که قبلا لیزر هوابرد نام داشت، اکنون از رده خارج شده و در این مکان قرار دارد. این وسیله نوعی سامانه دفاع موشکی بود و برای از کار انداختن موشک های بالستیک کاربرد داشت.

403-w700

بخش کابین خلبان در هواپیمای «C-141» را مشاهده می کنید که بر روی زمین قرار گرفته است.

404-w700

این وسیله به مدت 40 سال به ارتش خدمت رسانی می کرده و از سال 2006 میلادی با هواپیمای گلوب مستر «C-17» جایگزین شده است.

405-w700

هواپیماهای نظامی باربری «C-5» را درون گورستان مشاهده می کنید.

406-w700

تعدادی فانتوم «F-4» و تالون های «T-38» را بر روی زمین ملاحظه می کنید.

407-w700

رنگین کمانی که بر روی ناوگان فانتوم های «F-4» سایه انداخته است.

408-w700

جنگنده های فانتوم اف 4 II در جنگ ویتنام اصلی ترین هواپیمای نیروهای ایالات متحده بود و نقش مهمی در حملات زمینی و شناسایی اهداف ایفا می کرد.

409-w700

ژنرال سرتیپ کانلی، که بیش از 4800 ساعت پرواز را در هواپیماهای اف 86، اف 100، اف 4، اِی 7 و اف 16 گذرانده، در کنار یک فانتوم اف 4 فرسوده ایستاده است.

410-w700

فانتوم اف 4 II آخرین هواپیمای آمریکا در قرن بیستم برای حملات نقطه ای به هدف بود.

411-w700

انواع و اقسام فانتوم ها در نبردهای مختلف به کار رفتند و اکنون دیگر استفاده ای ندارند.

412-w700

بقایای یک داگلاس « B-66» را مشاهده می کنید. این جنگنده یک بمب افکن سبک بود که در دهه 1950 میلادی، شب هنگام برای گرفتن عکس و انجام عملیات شناسایی مورد استفاده قرار می گرفت.

413-w700

یک فانتوم اف 4 دیگر که خورشید درونش می درخشد.

414-w700

صحرای آریزونا به علت دارا بودن موقعیت خاص، بهترین مکان برای قرار دادن تجهیزات فرسوده نیروی هوایی به شمار می رود.

415-w700

به خوبی از این مکان حفاظت می شود و کمتر کسی گورستان آریزونا را از نزدیک دیده است. بیشتر افراد به وسیله اتوبوس های گردشگری و یا فیلم های هالیوودی از هواپیماهای فرسوده بازدید کرده اند.

416-w700

این بدنه پاره پاره و شکسته، متعلق به یک «C-5» گلکسی است. هواپیمای مذکور توسط یک جرثقیل به این شکل درآمده است.

417-w700

گورستان 1052 هکتاری آریزونا می تواند 5000 هواپیمای نظامی فرسوده را درون خود جای دهد.

418-w700

بقایای هواپیمای C-5 تا ارتفاع زیادی به آسمان می روند.

419-w700

دم هواپیماهای فرسوده را در غروب خورشید مشاهده می کنید.

420-w700

ساخت بال هواپیمای C-5 و قاب آن، فرایند پیچیده ای است که گاهی اوقات یک سال به طول می انجامد.

421-w700

قبل از اسقاط این وسیله، بال ها و دیگر بخش ها درآورده می شوند.

422-w700

فرایند نگهداری هواپیماهای اف 15 « Strike Eagl» و فالکون اف 16 به شیوه ای است که می توانند در صورت نیاز تنها در 72 ساعت به حالت عملیاتی باز گردند.

423-w700

یک جنگنده C-130 را مشاهده می کنید که در گورستان قرار رفته است.

424-w700

بقایای B-66 از شیشه شکسته کابین خلبان جنگنده F-86 خودنمایی می کنند.

425-w700

بدنه هواپیمای تاندربولت «A-10» را در گورستان مشاهده می کنید. این گونه جنگنده های فرسوده برای تعمیر دیگر نمونه های مشابه موجود در نیروی هوایی مورد استفاده قرار می گیرند.

426-w700

ژنرال بازنشسته پل دیلون، در کنار یکی از این جنگنده ها ایستاده است. این تنها یکی از هواپیماهایی است که وی توانسته در طول دوران کاری اش با آن ها پرواز نماید. آرمی که بر روی لباس این کهنه سرباز مشاهده می کنید، یادگار دوران جنگ ویتنام و ماموریت در لائوس است.

427-w700

این فانتوم هنوز هم بخشی از شکوه خود را حفظ کرده و هنوز هم تاثیر نمونه قبلی آن یعنی F-8 مشاهده می گردد.

428-w700

دسته و ردیف های هواپیمای «KC-135» را در صحرای آریزونا مشاهده می کنید.آن ها همچنان برای سوخت رسانی مجدد در نیروی هوایی مورد استفاده قرار می گیرند.

429-w700

یک هواپیمای C-5 که برای تکه تکه و اوراق شدن انتظار می کشد. بخش تعمیر، نگهداری و بازسازی پایگاه نیروی هوایی بعدها آهن های به دست آمده ا به فروش می رساند.

430-w700

نمایی زیبا از ابرهای در حال حرکت و هواپیمای بی رمق را مشاهده می کنید. این وسیله برای اهداف حمل و نقل در نیروی هوایی مورد استفاده قرار می گرفت.

431-w700

هواپیمای سابر «F-86» جنگنده ای صوتی بود که در جنگ کره و اوایل دوران جنگ سرد مورد استفاده قرار می گرفت.

432-w700

همانطور که گفتیم، جنگنده B-66 بمب افکنی سبک بود که در نیروی هوایی به کار می رفت. آن ها برای جمع آوری اطلاعات در شب نیز کاربرد داشتند.

433-w700

نمای فرسوده و زنگ زده گیج ها، گذشت سال های زیاد از زمان استفاده این هواپیما را نشان می دهد.

434-w700

هلیکوپتر «UH-34D» که کار خود را از سال 1952 به عنوان هلیکوپتر جنگی ضد زیر دریایی آغاز کرد و اصل ترین سلاح تفنگداران دریایی در جنگ ویتنام به شمار می رفت. اکنون 4400 نمونه از آن ها در گورستان قرار داده شده اند.

435-w700

نمایی از درون این وسیله را ملاحظه می کنید.

436-w700

یکی هواپیمای تالون «T-38» را مشاهده می کنید که به آرامی در صحرا نشسته است. این وسیله نخستین جنگنده مافوق صوت جهان محسوب می شد.

437-w700

هواپیمای مسکالرو «T-41» نسخه نظامی هواپیمای مشهور سِسنا 172 است. بیشتر آن ها اکنون در گورستان قرار دارند.

438-w700

این مکان به خوبی از هواپیماهای داخلی آمریکا محافظت می کند.

439-w700

نمایی از صندلی های مستعمل خلبان ها. مشخص نیست که آن ها به چه نوع وسیله ای تعلق دارند.

440-w700

هر چه باشد، این قبرستان می تواند ملزومات مورد نیاز را به شیوه ای تلخ یادآوری نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان