به گزارش ایسنا، پیمان سنندجی با بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور در سال 90، به روز کردن تکنولوژی قدیمی اتوبوسهای برقی نیز انجام شد؛ البته اتوبوسهای برقی باید تستهای مخصوصی را پشت سر بگذارند که یکی از آن ها تست «270 هزار» است، به این معنی که اتوبوس بعد از پیمایش 270 هزار کیلومتر باید در معرض انواع تستها قرار بگیرد که تمامی این موارد انجام شد.
وی با اشاره به قدمت اتوبوسهای برقی در تهران ادامه داد: قدمت این اتوبوسها در تهران به 24 سال قبل باز میگردد؛ آن زمان که اتوبوسهای برقی در خط خیابان شهدا به سمت انتهای این خیابان سرویس دهی میکردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: پس از ممنوعیت ورود اتوبوس به دور میدان امام حسین(ع)، مجبور به تغییر این خط شدیم و درحال حاضر یک خط اتوبوس برقی از انتهای خیابان 17 شهریور تا میدان شهدا در حال سرویس دهی است.
وی از راه اندازی دو خط اتوبوس برقی دیگر خبر داد و گفت: یکی از این خطوط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و دیگری از میدان خراسان به ترمینال جنوب راه اندازی میشود.
به گفته سنندجی، شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران 63 دستگاه اتوبوس برقی در اختیار دارد که 10 دستگاه آن در خط میدان شهدا در مدار بهره برداری است و 53 دستگاه اتوبوس نیز وارد دو خط دیگر خواهند شد.
بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بهره برداری از خطوط جدید اتوبوس برقی را منوط به اجرای عملیات عمرانی دانست و گفت: قرار بود این خطوط سال گذشته راه اندازی شوند، اما به دلیل اجرای برخی از اقدامات عمرانی که بر عهده منطقه 12 است، این امر به تأخیر افتاد. با این وجود به محض راه اندازی خطوط برقی، این دوخط آماده سرویس دهی خواهند بود.