جنجال بر سر نمره دختر وزیر بهداشت در آزمون بورد تخصصی روانپزشکی

مسوولین پاسخگوی افکار عمومی در ماجرای نمره دختر وزیر باشند

جناب دکتر نوربالا در پیامی از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت خواسته به این موضوع نمره شفاهی دختر وزیر بهداشت رسیدگی کند و از اعضای بورد روانپزشکی رفع اتهام کند اما سوالی که پیش می آید این است که آیا دبیرخانه ای که خود زیر نظر وزارت بهداشت است می تواند نظر واقعی خود را درباره نمره دختر وزیر اعلام کند؟

جناب دکتر نوربالا در پیامی از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت خواسته به این موضوع نمره شفاهی دختر وزیر بهداشت رسیدگی کند و از اعضای بورد روانپزشکی رفع اتهام کند اما سوالی که پیش می آید این است که آیا دبیرخانه ای که خود زیر نظر وزارت بهداشت است می تواند نظر واقعی خود را درباره نمره دختر وزیر اعلام کند؟


به گزارش ، روز گذشته نامه ای در شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری منتشر شد که حاوی لیست ریز نمرات آزمون بورد تخصصی در رشته روانپزشکی بوده و ادعا شده مریم قاضی زاده هاشمی دختر وزیر بهداشت با استفاده از رانت و ژن خوب توانسته در آزمون شفاهی حتی نمره ای بالاتر از نفر اول این آزمون را کسب کند و رتبه 8 از میان 176 نفر را کسب کند. این در حالی است که وی در آزمون کتبی نمره ای پایین دریافت کرده بود.


بعد از انتشار این خبر که واکنش ها و اعتراضات تند کاربران را با هشتگ های قبولی جهشی#دختر بابا و مریم قاضی زاده #دختر وزیر بهداشت و #ژن خوب و #عدالت در آزمون های شفاهی وزارت بهداشت را به دنبال داشته است، پیامی منتسب به احمد علی نوربالا، دبیرهیات ممتحنه بورد روانپزشکی که از مسوولان برگزاری این آزمون است در شبکه های اجتماعی منتشر شد.


در بخشی از این پیام آمده است:
«حقیر به عنوان دبیر هیات ممتحنه بورد روانپزشکی به اطلاع علافمندان حقیقت جو می رسانم که اولا اعضای محترم بورد از نمره کتبی داوطلبین به نام افراد، مطلع نبوده اند ونیستند. ثانیا برای امتحان شفاهی هیچ فردی با اساتید خود امتحان نمیدهد وهمه افراد هم با شماره داوطلبی ونه نام وفامیل خوددرامتحان آسکی وشفاهی شرکت میکنند که شناخته شده نباشند. ثالثا شهادت میدهم که مطلقا از ناحیه تک تک اعضای بورد روانپزشکی برای هیچ فردی حب و بغضی اعمال نشده و نمیشود. رابعا درمورد خانم دکتر مریم قاضی زاده هاشمی، طبق اظهار برخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران قبل از برگزاری امتحان بورد، او را جز دستیاران خوب و باسواد و شایسته رتبه اول تا سوم میدانستند. خامسا من هنوز نمره کتبی ایشان را نمیدانم ولی نمره شفاهی ایشان بدون شناخت قبلی و اعمال جانبدارانه افراد ممتحن، رتبه اول شفاهی شد. درپایان به نیابت از اعضای بورد روانپزشکی انتظار دارم که دبیرخانه شورای آموزش پزشکی به موضوع رسیدگی ورفع اتهام از اعضای بورد روانپزشکی به عمل آورد.»


بعد از انتشار این پیام گروهی از روانپزشکان و جامعه پزشکی سوالاتی را از دکتر نوربالا پرسیده اند که لازم است برای روشن شدن افکار عمومی به آنها پاسخ داده شود:
1- چرا به جای پیگیری و پاسخ دقیق، از انتشار حقایق آشفته می شوید و آن را مصداق تشویش افکار عمومی می دانید؟
2- شما فرمودید هنوز نمره کتبی دختر وزیر را ندیده اید! لطفا به همین جدول نشر شده نظر بیفکنید و ما را دارای مختصر هوشی فرض بفرمایید.
3- چطور انتظار دارید باور کنیم شما و همکارانتان هیچ فرقی بین فرزند وزیر و دیگران نگذاشته اید و هیچ فشاری هم برای نمره دادن بر شما نبوده است؟
4- الان شایبه ها درباره عدم رعایت عدالت در نمره دهی در آزمون شفاهی بسیار است و مسئول آن جنابعالی و دوستانتان هستید. چه تضمینی وجود دارد که در آزمون های شفاهی، عدالت رعایت می شود؟

به نظر می رسد پاسخ دهی با اسناد و ارائه مدارک شفاف و نه فقط شهادت دادن، تنها راهی است که می توان التهاب بوجود آمده در این میان را از بین برد.
جناب دکتر نوربالا در پایان گفته های خود از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت خواسته به این موضوع رسیدگی کند و از اعضای بورد روانپزشکی رفع اتهام کند اما سوالی که پیش می آید این است که آیا دبیرخانه ای که خود زیر نظر وزارت بهداشت است می تواند نظر واقعی خود را درباره نمره دختر وزیر بهداشت اعلام کند؟
لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و تحقیق و تفحص پیرامون آزمون بورد تخصصی روانپزشکی ضروری است.
افکار عمومی منتظر روشن شدن حقیقت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان