قبل از عروسی چه کارهایی انجام بدهیم؟

عروسی و ازدواج یک تغییر بزرگ در سبک زندگی عروس و داماد به وجود می‌آورد. برگزاری مراسم عروسی برای هر کسی مهم است و حال باید بدانیم که چه کارهایی باید انجام دهیم تا برای این مراسم آماده شویم.

قبل از عروسی چه کارهایی انجام بدهیم؟

عروسی و ازدواج یک تغییر بزرگ در سبک زندگی عروس و داماد به وجود می‌آورد. برگزاری مراسم عروسی برای هر کسی مهم است و حال باید بدانیم که چه کارهایی باید انجام دهیم تا برای این مراسم آماده شویم.

عروسی کردن یک واژه است اما همین واژه دارای چندین مرحله مختلف و دشوار است که به قول بعضی به آن هفت خوان رستم می‌گویند. برای برگزاری این مراسم باید از ماه ها قبل تدارک ببینیم و تلاش کنیم تا همه چیز بر اساس آن چیزی که انتظارش را داریم پیش برود.

جدای از مباحث قبل آن مانند خریدن حلقه، مراسم بله برون، اجاره سالن عروسی، خواستگاری و غیره می‎‌خواهیم بدانیم که چه کارهایی باید پیش از مراسم عروسی انجام دهیم تا خیالی آسوده داشته باشیم و به بهترین نحو آن را برگزار کنیم.

عروس و داماد می‌توانند با انجام چند کار با خیالی آسوده تر این مراسم را برگزار کنند.

اولین و مهمترین اقدامی که باید به اتفاق همسرتان انجام دهید تهیه یک چک لیست از تمامی اقداماتی است که باید برای اجرای صحیح مراسم انجام دهید. فکر کنید و هرچه به ذهنتان میرسد بنویسید و به ترتیب تاریخ اجرا آن ها را مرتب کنید. شاید در نهایت نتوانید تمامی اقدامات نوشته شده را همان طور که نوشته اید انجام بدهید، اما حداقل حسن این موضوع این است که با نوشتن کارهایتان از نظر روانی تخلیه شده و استرس کمتری خواهید داشت.

نکته بعدی این است که بدانیم همه کارها با هماهنگی قبلی انجام می‌شود و هیچ چیز دقیقه نودی یا غیر منتظره‌ای قرار نیست در مراسم رخ بدهد.

دامادهای عزیز باید لباس خود را حداقل دو هفته پیش از مراسم انتخاب کرده باشند. انتخاب زودتر لباس ممکن است با تغییر سایز، شما را دچار دردسر کند. انتخاب دیرتر هم ممکن است باعث استرس شما شود.

توجه داشته باشید که این اتفاق قرار است برای یک بار در زندگی شما بیافتد، پس تمامی تلاش و تمرکز خود را بر روی آن متمرکز کنید و شک نداشته باشید که می‌توانید آن را به نحو احسن انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که برای گل زدن ماشین عروس، یک مکان مناسب را باید از قبل آماده کرده باشید تا دیگر استرس گل زدن خودرو را نداشته باشید.

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید میتوانید برای بهتر برگزار شدن مراسم عروسیتان با یک موسسه تشریفات مجالس قرارداد ببندید. این کار به شما کمک میکند تا تمامی امور مراسم را به یک کارگزار واگذار کنید. البته باید در انتخاب این گونه موسسات دقت کنید. چون با انتخاب اشتباه ممکن است تمامی زحمات و هزینه های شما به هدر برود.

عروس خانم‌ها هم باید به چندین نکته توجه داشته باشند:

اولین نکته این که چند شب قبل ازعروسی خواب خوب داشته باشند. این امر بر سلامت پوست بسیار موثر است و موجب می‌شود تا در روز عکاسی چهره ای شاداب داشته باشید. همچنین پزشکان توصیه می‌کنند تا برای داشتن پوست شاداب در روزهای پیش از عروسی آب بسیار بنوشید.

از پرخوری خودداری کنید تا دچار اضافه وزن نشوید. همچنین سعی کنید تا وزن شما از حالت ایده آل فاصله نگیرد.

اگر حساسیت دارید، سعی کنید تا حتی الامکان از قرار گرفتن کنار چیزهایی که حساسیت شما را تشدید می‌کنند بپرهیزید و از خوردن قرص ضد حساسیت خودداری کنید. این قرص‌ها معمولا به شدت خواب آور هستند.

سعی کنید لباس عروس شما در محدوده 4 تا 5 روز قبل از عروسی آماده باشد. آماده شدن زودتر لباس ممکن است باعث شود تا روز عروسی، با کمی کاهش و یا افزایش وزن شما لباس به شکل مناسبی روی تن شما ننشیند.

سخن آخر اینکه کمی دیر و زود شدن برنامه ها در روز عروسی عادی است و باید کاملا به اعصاب خود مسلط باشید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان