افزایش سلول های قاتل سرطان با ایمنی درمانی

تحقیقات اخیر روی هزاران نفر از افراد مبتلا به سرطان نشان داده است که ایمنی درمانی راهی با درصد موفقیت بالا برای مبارزه با سرطان خواهد بود. در این روش شاهد افزایش سلول های قاتل سرطان خواهیم بود.

یک رویکرد نوآورانه در مبارزه با سرطان، افزایش سلول های ایمنی "قاتل" برای حمله به سلول های سرطانی خواهد بود. پیشگامان ایمنی درمانی در موضوع مبارزه با سرطان به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده اند. تحقیقات جدیدی که در کالج پزشکی مرکزی فلوریدا انجام شده است، ممکن است بتواند راهی برای ارتقاء یک فرم ایمنی درمانی پیدا کرده و در آینده برای زندگی نزدیک هزاران نفر از افراد مبتلا به سرطان مفید واقع شود.

 

ایمنی درمانی

 

سیستم ایمنی بدن چگونه کار می کند؟

سیستم ایمنی بدن مجموعه ای از اندام ها، سلول های خاص و مواد تشکیل دهنده ای است که به شما در محافظت از عفونت ها و برخی بیماری های دیگر کمک می کند. سلول های ایمنی بدن و مواد آنها در سراسر بدن جاری شده و در برابر انواع عفونت ها و میکروب ها مبارزه خواهند کرد. آنها همچنین به برخی از عوامل خارجی مانند سلول های سرطانی واکنش نشان خواهند داد.

سیستم ایمنی بدن زمان بسیار سختی را برای هدف قرار دادن سلولهای سرطانی دارد. این به این دلیل است که سرطان زمانی شروع می شود که سلول ها تغییر می کنند و شروع به رشد خارج از کنترل می کنند. سیستم ایمنی همیشه سلول های سرطانی را به عنوان خارجی تشخیص نمی دهد. پس واضح است که توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان محدود است. زیرا بسیاری از افراد مبتلا به سیستم ایمنی سالم هنوز سرطان دارند. گاهی اوقات سیستم ایمنی سلول های سرطانی را به عنوان عامل خارجی مشاهده نمی کند، زیرا سلول های سرطانی از سلول های طبیعی به اندازه کافی متفاوت نیستند. برای غلبه بر این، محققان به دنبال راه هایی هستند که به سیستم ایمنی بدن برای کشف و مبارزه با سلول های سطانی کمک خواهد کرد. این روش ها به ایمنی درمانی سرطان معروف هستند.

 

ایمنی درمانی سرطان چیست؟

ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی، تقویت بخش های خاصی از سیستم ایمنی بدن است که برای مبارزه با بیماری سرطان استفاده می کند. این کار را می توان در دو حالت انجام داد:

  • تحریک سیستم ایمنی خود را برای کار سخت یا دقیق برای حمله به سلول های سرطانی
  • تزریق اجزای سیستم ایمنی بدن، مانند پروتئین های خاص سیستم ایمنی بدن انسان

در چند دهه گذشته ایمنی درمانی بخش مهمی از درمان انواع سرطان بوده است. انواع مختلفی از درمان های ایمنی در حال حاضر مورد مطالعه قرار می گیرند، و آنها در آینده به ما در مورد نحوه درمان سرطان کمک خواهند کرد. ایمنی درمانی برای برخی از انواع سرطان بهتر از سایرین کار می کند. این روش برای بعضی از سرطان ها به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای سرطان دیگر به نظر می رسد بهتر است درمان های دیکر نیز در دستور کار قرار بگیرد. 

پیشرفت های اخیر در ایمنی درمانی ضد سرطان امید بسیار زیادی را برای درمان سرطان های مقاوم ایجاد کرده است. برای مثال، تزریق یک واکسن جدید ضد سرطانی در موشها به میزان 100 درصد موثر بوده است و سیستم ایمنی بدن آن ها پاسخ و علائم اولیه بالینی مناسبی به این درمان داشته است. اما در حال حاضر این روش برای درمان حدود 15 درصد از افراد مبتلا به سرطان مفید بوده است. بنابراین، دانشمندان قصد دارند روی سیستم ایمنی بدن تحقیقات بیشتری انجام داده و سرطان را آسیب پذیرتر کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان