چگونه سفر به هند در ۷ روز را برنامه ریزی کنیم؟

اکثر گردشگرانی که قصد سفر به هند در ۷ روز را دارند، برای برنامه ریزی سفر خود به چندین سایت خارجی مراجعه می کنند اما معمولا سفر به مثلث طلایی هند آن هم در اولین سفر به این کشور می تواند کمی گیج کننده یا دلهره آور باشد

چگونه سفر به هند در 7 روز را برنامه ریزی کنیم؟

سفر به هند در 7 روز

اکثر گردشگرانی که قصد سفر به هند در 7 روز را دارند، برای برنامه ریزی سفر خود به چندین سایت خارجی مراجعه می کنند اما معمولا سفر به مثلث طلایی هند آن هم در اولین سفر به این کشور می تواند کمی گیج کننده یا دلهره آور باشد. چرا که به کشوری از ناشناخته ها و اقوام مختلف با تفکرات و ادیانی متفاوت قدم خواهید گذاشت و صحنه هایی که می بینید در آن می تواند شما را غافلگیر یا شگفت زده کند. در سفر به هند برای 7 روز بهتر است که ابتدا به دهلی وارد شده و سپس راهی شهر آگرا و در نهایت جیپور شوید. الی گشت در تورهای خود به هند 3 روز را برای دهلی، 2 روز را برای آگرا و 2 روز آخر را برای جیپور در نظر گرفته است. بنابراین در این مطلب الی گشت سعی کنیم که همگام با برنامه الی گشت شما را برای سفر به هند در 7 روز آماده نموده تا اگر بدون شرکت در تورها قصد سفر به هند را دارید، باز هم بتوانید خودتان برنامه سفر را بریزید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل می توانید به راحتی از سایت الی گشت و یا از اپلیکیشن الی گشت اقدام کنید. در مطلب زیر شما را با یکی از روش های برنامه ریزی سفر به هند در 7 روز آشنا می نماییم:

برنامه سفر به هند در 7 روز

سفر به هند در 7 روز

برنامه سفر به هند در 7 روز

  • روز اول- ورود به دهلی

هند کشوری واقعا جادویی است و در بالای لیست اکثر گردشگران و جهانگردان قرار دارد. برای تمام کسانی که برای اولین بار به هند سفر می کنند، بهتر است که ابتدا وارد دهلی شده تا با شلوغی و هرج و مرج هندی به همراه زیبایی های همراهش، آشنا شوند. ابتدا برای سفر به هند در 7 روز خود پرواز دهلی را خریداری کنید. هتل خود را برای 2 شب و 3 روز در اینش هر رزرو کنید و سپس راهی سفر شوید. از فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی تا هتل ریکشاو بگیرید. هر چند خط مترو یکی از سریع ترین و راحت ترین وسیله حمل و نقل در هند است. با این حال یادتان باشد که مترو و دیگر وسایل حمل و نقل دهلی همانند اتوبوس بسیار شلوغ هستند. اگر هنوز به شلوغی هند عادت ندارید و استرس می گیرید بهتر است ترانسفر فرودگاهی را از هتل درخواست دهید. یکی از مزیت های شرکت در تور هند، بودن ترانسفر رایگان از فرودگاه تا هتل خواهد بود. به گرمای هند در طول سفر عادت خواهید کرد. لباس های خنک با پارچه های نخی و ترجیحا با حجاب، برای سفر بپوشید.

اگر می خواهید از حقیقت هند باخبر شوید، بهتر است که اول به دیدن بنای یادبود ماهتما گاندی بروید. از راج گات دیدن کنید. سپس با کمی پیاده روی خود را به موزه گاندی برسانید. شاید بخواهید کمی راجع به تاریخ هند بدانید. از بنا و مجسمه گاندی دیدن کنید. همچنین از مکانی که گاندی آخرین روزهای عمر خود را سپری کرده، بازدید داشته باشید.

به دیدن دروازه هند و بازارهای معروف دهلی بروید. از قطب منار دیدن کنید و در بیرون از بنای کاخ ریاست جمهوری کمی بچرخید. برای خوردن بهترین غذاهای هندی، اصلا نگران نباشید. در هر گوشه و کنار می توانید رستوران های خوبی پیدا کنید. به سراغ رستوران های شلوغ بروید. چرا که غذای آن ها از نظر سلامتی تضمین شده است. در روز اول می توانید در میان رستوران های محله کونناوت Connaught Place یا در ساراوانا باروان Saravana Bharvan غذای خود را سفارش دهید. رستوران های این ناحیه ارزان و البته مناسب است.

گردش در دهلی-سفر به هند

روز دوم و سوم – گشت و گذار در دهلی

طبعا تمام جاذبه های دهلی را که در بالا نام بردیم نمی توانید تنها در روز اول سفر به هند در 7 روز ببینید. برای گشت و گذار در این شهر 3 روز را در نظر بگیرید. روز دوم به قلب شهر دهلی بروید. از قلعه سرخ دیدن کنید. قلعه ای که برای ساختن آن از قوانین مغولی، ماراتا و انگلیسی استفاده کرده اند. برای دیدن قلعه سرخ سعی کنید که صبح زود بروید. چرا که دیدن طلوع خورشید و بازتاب شعاع های نوری خورشید روی بنا رنگ آن را زیباتر می نماید. همانطور که در میان قلعه مغولی قدم می زنید، تاریخ آن را به یاد بیاورید که برای ساخت ان کارگران و زندانیان سابق را به کار گرفته اند و جنازه های افراد مرده آن ها را در شالوده بنا به کار برده اند. حتما به خیابان های محله قدیمی دهلی سری بزنید. قدم زدن در خیابان های دهلی آن هم در سفر به هند در 7 روز نیاز به روحیه ای باز دارد. حواستان باشد که پاهایتان را در خیابان کجا می گذارید. خیابان های رنگارنگ این محله می تواند شکار دوربین عکاسی شما شود.

مقبره همایون-سفر به هندر در 7 روز

اگر در مغازه ها به خرید می روید، با فروشنده بر سر قیمت حتما صحبت کنید. از قیمت ها بکاهید. از اینجا می توانید سوغاتی بخرید. اما تمام پول خود را خرج نکنید. بعدا در جیپور به کارتان می آید. ا مردم محلی بپرسید که چه غذایی را به شما پیشنهاد می دهند و ادامه روز را به دیدن بناها و جاذبه های دهلی بروید که هنوز موفق به دیدن آن ها نشده اید.

در این روز به خان مارکت Khan Market یا دیلی هالات Dilli Hallat بروید تا با روح واقعی هند آشنا شوید. یا اینکه در باغ های سبز لودی قدم بزنید و به تماشای طاووس ها Lodi Gardens بپردازید. سفر از مسیر دهلی به آگرا به دلیل نزدیکی بسیار آسان است. سفر خود را به سمت آگرا در سفر به هند در 7 روز به صورتی برنامه ریزی کنید که عصر و با تاریک شدن هوا وارد اسن شهر شوید. پس از گرفتن اتاق در هتل می توانید، در رستوران هایی که در اطراف هتل ها وجود دارند، غذایی برای شام سفارش داده و در نهایت، زود بخوابید. اکثر تورها و گردشگرانی که به هند سفر می کنند، به دیگران توصیه می کنند که برای دیدن تاج محل باید صبح زود رفت.

دروازه هند-دهلی

روز چهارم و پنجم – آگرا

صبح حدود ساعت 5 بیدار شوید و به سمت تاج محل حرکت کنید. همچنان که خورشید بالا می آید، دیدن تاج محل و سنگ های سفید مرمرین که تغییر رنگ می دهند، شگفت انگیز خواهد بود. در ضمن از شلوغی بازدید کنندگان تاج محل نیز دوری کرده اید. در بسیاری از کارت پستال ها، فیلم ها و ویدئوها تصاویری زیبا از این بنا دیده اید. شاید شما هم بتوانید بهترین عکس را از این بنای نماد عشق بگیرید.

بیشتر گردشگرانی که به آگرا سفر می کنند، سفر به هند در 7 روز را تنها به یک روز گردش در اگرا خلاصه می کنند. با این حال در این برنامه سفر 2 روز را برای بازدید از جاذبه های بی نظیر شهر آگرا در نظر گرفته ایم.

روز دوم به دیدن قلعه سرخ در بیرون شهر آگرا بروید. اگر در تور هند شرکت کرده باشید، در روز پنجم به سمت جیپور حرکت خواهید کرد و اگر به تنهایی سفر به هند در 7 روز را برنامه ریزی کرده اید، با تاکسی یا قطار می توانید به سمت جیپور حرکت کنید. اگر از جاده می روید، مراقب شترهایی که وارد جاده می شوند، باشید.

جاذبه های آگرا -سفر به هند

روز ششم و هفتم – جیپور

به جیپور شهر صورتی می گویند چرا که بسیاری از بناهای و ساختمان های تاریخی آن به این رنگ مزین شده اند. جیپور بزرگترین شهر استان راجستان است. اینجا بهترین مکان برای خرید و سوغاتی است. هر چیزی که از هند بخواهید را در بازارها و مغازه های اطراف خیابان ها پیدا خواهید کرد. می توانید کفش هایی از جنس چرم شتر بخرید یا پارچه های گران قیمت ساری را در مغازه ها تماشا کنید و شاید هم بخرید. پیشنهاد ما در روز اول سفر در جیپور گشت و گذار در میان مغازه ها و خوردن بستنی شیره نارگیل است. از کاخ شهر حتما دیدن کنید. زیبایی نمای این ساختمان و البته تاریخ آن جذابیت خاصی دارد. به دیدن بناهایی همچون رصد خانه جانتار مانتار بروید. بنایی که مربوط به قرن هجدهم است. شام را نیز در رستوران های هندی می توانید سوپ، دال ها، دلمه و نان هندی سفارش دهید. اگر به خیابان سلطنتی تالی the Royal Thali بروید، می توانید کافه ها و رستوران های بسیاری را برای صذف غذا پیدا کنید. یادتان باشد که به دیدن بنای میمون ها نیز بروید.

جیپور-سفر به هند در 7 روز

صبح روز هفتم به دیدن قلعه امر بروید. برای رسیدن به قلعه می توان سوار فیل شوید. و تمام مسیر تا ورودی قلعه را فیل سواری کنید. در غیر این صورت برای رفتن به درون قلعه، در سفر به هند در 7 روز باید پله های زیادی را بالا بروید. پس از بازدید از قلعه و تماشای دریاچه از بالای قلعه کم کم خود را برای برگشت به هتل و رفتن به فرودگاه آماده کنید. در مسیرها می توانید ریکشاو بگیرید.

برای تمام پروازهای هند می توانید از سایت الی گشت و با پرواز ماهان مناسب ترین قیمت ها را خریداری کنید. قبل از رزرو هتل تمام امکانات آن را در سایت مطالعه کرده و پس از آن به راحتی رزرو خود را انجام دهید.

منبع: intrepidtravel.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان