پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو و سایپا

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از اجرای طرح پیش‌فروش جدید محصولات این شرکت در روز یکشنبه ۲۹ مهرماه خبر داد

پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو و سایپا

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از اجرای طرح پیش‌فروش جدید محصولات این شرکت در روز یکشنبه 29 مهرماه خبر داد. طبق اعلام ایران‌خودرو، مصطفی خان کرمی اظهار کرد: در طرح جدید که در روز 29 مهرماه اجرا می‌شود، شرایط ثبت‌نام برای متقاضیانی که در طرح قبل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فراهم شده است. وی افزود: از متقاضیان به دلیل اینکه امکان پاسخگویی به همه درخواست‌ها وجود نداشته، عذرخواهی می‌کنیم.

runna
خان کرمی در ادامه تأکید کرد: فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو همواره بر مبنای پیش‌بینی برنامه تولید و مجوزهای اخذشده از مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود و نمی‌توان بیشتر از درصد مشخصی از برنامه تولید، پیش‌فروش انجام داد. معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح پیش‌فروش جدید، با هدف تأمین نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودرو انجام شده که از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 29 مهرماه اجرا خواهد شد. در طرح پیش‌فروش جدید، تمام محدودیت‌های پیش‌فروش قبلی از جمله عدم امکان ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی، خودرو اولی‌ها، داشتن گواهینامه در زمان ثبت‌نام و عدم خرید محصولات ایران‌خودرو طی 18 ماه گذشته، اعمال می‌شود. به گفته معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، ثبت‌نام در این روش فروش با توجه به محدودیت ظرفیت، در طول یک روز انجام خواهد شد.

طبق بخشنامه این طرح، تحویل این خودروها از دی ماه سال 98 تا فروردین سال 99 خواهد بود و سود مشارکت این طرح نیز 17 تا 19 درصد می‌باشد!

سایپا 132
در همین حال سایپا نیز پیش فروش محصولات خود را آغاز کرد. دور جدید فروش 50 هزار دستگاه خودروی سایپا از 8 صبح امروز در شرایطی آغاز شد که ظرف مدت 41 دقیقه 5700 نفر ثبت نام قطعی کردند. آمار نشان می‌دهد که32 هزار نفر برای ثبت نام این خودروها به سایت اعلام شده مراجعه کرده و ظرف مدت 41 دقیقه 5700 نفر موفق به ثبت نام کامل شده‌اند. در این طرح نیز زمان ارسال دعوتنامه از تیرماه سال 98 تا شهریور ماه پیش‌بینی شده است! این در حالی است که پراید و مشتقات آن طبق برنامه و دستور سازمان استاندارد ایران تنها تا پایان همین امسال مجوز تولید دارند.

جالب اینکه هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که خودروهای با زمان تحویل سال 1398 و 1399 را ثبت نام کنند در حالی که همین شرکت‌ها هنوز تحویل خودروهایی را که ماهها قبل تعهد نموده بودند و زمان تحویل انها نیز به سر آمده را انجام نمی‌دهند. پس جای تاسف و پشیمانی برای چنین خریدارانی نیز در دو سال آینده نخواهد بود و راهی است که خود انتخاب نموده‌اند.

اما تقریبا همزمان با اعلام دور جدید پیش فروش ایران خودرو و سایپا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) در بیانیه ای اعلام کرد خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند. با توجه به اینکه برخی برداشت های غیر واقعی مبنی بر گران شدن خودرو از گفتگوی دیروز معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو صورت پذیرفته است به اطلاع می رساند چنانچه در این گفتگو به صراحت بیان شده خودروسازان مجوز و حق افزایش قیمت را ندارند.

سایپا 151 کارا
سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

بدیهی است ارایه پیشنهاد اصلاح قیمت از سوی خودروسازان به مراجع ذیربط از قبیل سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار ؛ضرورتا به مفهوم پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارایه پیشنهاد و تقاضای بررسی کارشناسی از سوی بسیاری از صنوف تولیدی به این مراجع به طور مستمر انجام می گیرد و منحصر به صنعت خودرو نمی باشد.

قیمت های فعلی بازار آزاد خودرو غیرواقعی، کاذب و ناشی از التهاب های روانی ماه های اخیر است و ضرورت دارد قیمت‌ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف کنندگان محترم کاهش یاید.

بدیهی است این سازمان تمام توان خود را برای جلوگیری از سوداگری و التهاب آفرینی به منظور افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار آزار به کار خواهد بست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان