دانشگاه‌های برتر آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک یکی از شاخه‌های مهندسی است که در آن به اصول مهندسی، فیزیک، علوم مواد، طراحی، تولید و نگهداری از سیستم‌های مکانیکی پرداخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۵ دانشگاه برتر آلمان که در زمینه مهندسی مکانیک پیشرو هستند بپردازیم. برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور و رشته‌های مهندسی مطالعه‌ی این مطلب توصیه می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک یکی از شاخه‌های مهندسی است که در آن به اصول مهندسی، فیزیک، علوم مواد، طراحی، تولید و نگهداری از سیستم‌های مکانیکی پرداخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 دانشگاه برتر آلمان که در زمینه مهندسی مکانیک پیشرو هستند بپردازیم. برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور و رشته‌های مهندسی مطالعه‌ی این مطلب توصیه می‌شود.

دانشگاه صنعتی کلاستهال؛ CLAUSTHAL

دانشگاه کلاستهال که از ابتدای سال 2009 به عضویت (Niedersächsische Technische Hochschule) درآمده، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است. تحقیقات و آموزش در این دانشگاه در حال حاضر بر موضوعات انرژی و مواد اولیه، علوم طبیعی و علوم مواد، اقتصاد، ریاضی، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک و مهندسی فرآیندها متمرکز شده است.

کلاستهال

دانشگاه برانشوایگ؛ BRAUENSCHWEIG

دانشگاه برانشوایگ، قدیمی‌ترین موسسه فناوری در آلمان است. سنگ بنای بخش مدرن این دانشگاه که (Collegium Carolinum) نام دارد در سال 1745 نهاده شد. دوره کارشناسی مهندسی مکانیک این دانشگاه از ترم زمستان سال تحصیلی 2008 تا 2009 شروع به کار کرده است. پروژه‌های تخصص در دانشگاه برانشوایگ شامل یک پروژه غیرفنی انتخابی (4 نمره‌ای) و یک گزارش پروژه (6 نمره‌ای) است. در این دانشگاه، کار پروژه‌های بین رشته‌ای به صورت تیمی انجام می‌شود. این موضوع به صورت ویژه به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌هایی از جمله اجرا و ارائه مفاهیم، تهیه و تدوین نتایج و کار تیمی را در خود پروش دهند.

برانشوایگ

دانشگاه کتبوس؛ COTTBUS

تحقیقات در این دانشگاه اغلب بر موضوعات محیط زیست، ساختمان‌سازی، انرژی، مواد و فناوری اطلاعات و ارتباطات تمرکز دارد. شعار این دانشگاه این است: ما علم را زندگی می‌کنیم.

امروزه تولید فناوری‌های کلیدی از طریق نوآوری و همچنین تولید دانش از طریق تحقیقات و تحصیلات، عوامل تعیین‌کننده در بازار جهانی هستند. این موارد، مواردی هستند که توسط سازمان‌های متولی علم و تحقیقات در اروپا به طور برجسته مورد پیگیری قرار دارند. به همین دلیل در تمام کشورهای اروپایی این هدف به جدیت دنبال می‌شود. تحقیقات، مطالعات علمی و نوآوری‌ها، مواردی هستند که به شکل جدی با جنبه‌های اقتصادی، چه در سطح منطقه ای و چه در سطح جهانی در ارتباط‌ هستند.

مهندسی مکانیک

دانشگاه ماگدبورگ؛ MAGDERBURG

دانشگاه ماگدبورگ که از در سال 1993 از ادغام دانشگاه‌ فنی، کالج تربیت معلم و دانشکده پزشکی تشکیل شده است، یکی از جدیدترین دانشگاه‌ها در کشور آلمان است. این دانشگاه به منظور برآورده ساختن نیازهای جامعه اطلاعاتی مدرن، با همکاری دانشگاه (Otto von Guericke) دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی بسیار کاربردی را در رابطه با جدیدترین مباحث مطرح در رشته‌های مختلف علمی برگزار می‌کند. آموزش‌های داده شده در این دوره‌ها، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. علاوه بر این، در رشته مهندسی مکانیک این دانشگاه، تاکید زیادی بر تحقیقات قوی و تخصصی و پروژه‌های نوآورانه وجود دارد.

ماگدبورگ

دانشگاه آخن؛ RWTH AACHEN

این دانشگاه در سال 1880 تاسیس شده و دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش عالی است. در بین 9 دانشکده این دانشگاه، دانشکده مهندسی هم وجود دارد. مطالعات این دانشکده بیش‌تر در زمینه گسترش پتانسیل‌های مهندسی برق است. برنامه تحصیلی این دانشکده طوری طراحی شده است که دانشجویان در درس‌های اساسی و پایه مانند ریاضیات، علوم کامپیوتر و مهندسی برق بسیار قوی تربیت شوند. این درس‌های اساسی که 3 یا 4 ترم اول تحصیل در این دانشکده را تشکیل می‌دهند، کمک می‌کنند تا دانشجویان پس از گذراندن ترم‌های اول برای رسیدن به درس‌های مربوط به اصول فنی و مفاهیم ساختاری رشته خود آمادگی بالایی کسب کرده باشند.

این مطلب را از دست ندهید:  تحصیل در پاریس، شهر رویاها ؛ قسمت اول

دانشگاه آخن

اگر شما هم به تحصیل در خارج از کشور علاقه‌مند هستید، پیمنت‌24 با فراهم کردن امکان پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی با شما همراه خواهد بود؛ همچنین با استفاده از خدمات پرداخت با ویزا کارت می‌توانید کلیه پرداخت‌ها از جمله پرداخت شهریه دانشگاه را به آسانی انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان