پریود چیست و چرا اتفاق می افتد؟

هر ماه زنان عادت ماهانه را تجربه می‌کنند. برای آنکه بدانید پریود چیست و چرا اتفاق می افتد در این مقاله همراه ما باشید.

پریود چیست و چرا اتفاق می افتد؟

در زمان پریود، بدن یک زن بافتی را آزاد میکند که دیگر نیازی به آن نیست. این بافت حاصل از رحم است که در آن یک نوزاد (جنین) می تواند در بدن زن رشد کند. هر ماه یا بیشتر، در صورتی که زن باردار باشد، پوشش رحم ضخیم تر می شود تا برای تخمک بارور شده آماده شود. اگر تخمک بارور نگردد، این پوشش از بدن به عنوان خون از طریق واژن منتشر می شود. این روند ماهانه قاعدگی یا یک دوره (پریود) نامیده می شود.

بنابراین پریود شدن به صورت دوره ای اتفاق کاملا طبیعی است که برای خانم ها رخ می دهد.

در پریود چه چیزی احساس خواهید کرد؟

جریان واقعی دوره شما به اندازه ای که اتفاق می افتد احساس نمی شود. احتمالا، شما حتی احساس نمی کنید که بیرون می آید هنگامی که دوره را شروع می کنید، ممکن است در ناحیه خصوصی احساس خستگی و یا گرما کنید - این ممکن است ناشی از چند لکه خون در لباس زیر باشد.

آیا پریود بو دارد؟

احساسا بو در این دوره نباید باشد  در واقع بوی قاعدگی زمانی اتفاق می افتد که سیال قاعدگی در تماس با هوا باشد. هنگامی که مایعات قاعدگی در داخل واژن جذب می شوند، مانند یک تامپون، آن را در معرض هوا قرار نمی دهد، بنابراین بویی نباید احساس شود. اما اگر احساس نگرانی می کنید، فقط مطمئن شوید که پد ها و تامپون های خود را به طور مرتب تعویض می کنید تا بوی خود را حفظ کنید.

آیا پریود شدن دارای خطراتی است؟

قاعدگی خود صدمه ای ندارد، اما برخی از دختران و زنان در طول دوره ای که ممکن است ناراحت کننده باشد، گرفتگی یا علائم دیگری را تجربه می کنند. این به طور معمول به دلیل هورمون هایی است که بدن شما در طی قاعدگی آزاد می شود و باعث رحم می شود تا بتواند رحم را از بین ببرد.

دوره ام را سپری کرده ام و هنوز به مادرم نگفته ام. این واقعا برای من سخت است که درباره چیزهایی مثل این صحبت کنم. من سوالات زیادی دارم باید چکار کنم؟

بسیاری از دختران نگرانی مشابهی دارند. هنگامی که سوالاتی در مورد دوره خود دارید، مادر شما یکی از بهترین منابع شما خواهد بود، بنابراین سعی کنید خودتان شروع به گفتگو کنید. بدانید که او درک خواهد کرد و راهنمایی های او مفید خواهد بود. در واقع او ممکن است بهترین دوست شما در طول این زمان در زندگی شما باشد. هنوز احساس نمی کنید که می توانید با مادر خود صحبت کنید؟ یک عمه، مادر دوست یا خواهر بزرگتر نیز زنان عالی هستند که می توانید سوالات خود را بپرسید.

آیا در زمان پریودی ای ،حمام یا دوش خوب است؟

بله در طول دوره، مهم است که خود را تازه و تمیز نگه دارید. این یک روش ساده برای حفظ احساس زنانه و آراسته بودن هستند. 

آیا در زمان پریود ، نمی توانم کاری انجام دهم؟

در دوره شما لازم نیست که شما از کارهایی که معمولا انجام می دهید متوقفشوید. شما هنوز هم می توانید به مدرسه بروید، در خانه کمک کنید، دوستان خود را ببینید، ورزش کنید و همه چیزهایی را که می خواهید انجام دهید.


آیا هر کسی، مانند پسران یا مادر من، زمانی که مرا در دوره ام  می بیند متوجه می شود؟

نه - مگر اینکه به آنها بگویید! اگر آنها از شما بپرسند، این کاملا برای شماست که به اشتراک بگذارید یا نه.

چقدر خون من در طول دوره من از دست میرود؟

اکثر دختران حدود 4/1 فنجان مایع قاعدگی را در طول دوره خود (اغلب در چند روز اول) از دست می دهند. نگران نباش، این امری طبیعی است . اتفاق افتادن آن مشکلی ایجاد نمیکند.
په زمانی قطع شدن پریود در زندگی من خوب است؟

زنان به دوره یائسگی می رسند، زمانی که قاعدگی و توانایی بچه ها متوقف می شوند. در اکثر زنان، معمولا در اواخر دهه 50 اتفاق می افتد. اما یائسگی می تواند زودتر یا بعد از آن رخ دهد. برخی از زنان ممکن است قاعدگی را در زمان 35 سالگی خود تجربهکنند و دیگران تا اواخر دهه 50 متوقف نشوند.


در زمان پریود به این موارد دقت کنید:

زمان سنجی

هر ماه بدن شما آماده باردار شدن است. تخمدانها یک تخمک را آزاد میکنند. هورمون ها افزایش و سقوط می کنند.

این چرخه قاعدگی شماست. در اولین روز از آخرین دوره شما شروع می شود و در اولین روز دوره بعدی شما به پایان می رسد. اگر چه چرخه متوسط 28 روز طول می کشد، هر چیزی بین 21 تا 45 روز طبیعی است. این یک تفاوت 24 روزه است.

برای اولین یا دو سال بعد از شروع قاعدگی، زنان تمایل دارند چرخه های طولانی داشته باشند که هر ماه در همان زمان شروع نمی شوند. زنان سالخورده اغلب دوره های کوتاه تر و سازگارتر دارند.
اگر شما در قرص های کنترل قاعدگی یا IUD دارید، می توانید زمان بندی دوره خود را تغییر دهید. از پزشک خود بپرسید که برای فرم پیشگیری از بارداری طبیعی است.

مدت زمان شما نیز متفاوت است. زمان از اولین علامت خون به آخر معمولا در محدوده 3-5 روز است. هر چیزی از 2 روز تا یک دوره طولانی مدت طبیعی است.

علائم درد دوران پریودی چیست؟


برخی از ماهها ممکن استدرد در  سینه های خود را احساس کنید زمانی که دوره خود را دارید. در ماه های دیگر شما ممکن است در ناحیه شکم یا تغییرات خلقی نفس بکشید. سایر علائم قاعدگی طبیعی عبارتند از:

     آکنه
     کمردرد در شکم کمر و پشت
     بیشتر گرسنگی
     مسائل خواب
در دوره پریود :

1. گرم بمانید

به نظر می رسد ساده و واضح است، اما این واقعا می تواند کمک کند. این که آیا این یک بطری آب گرم، بسته گرم و یا یک گرم کننده دمدمی مزاج است .سعی کنید ماهیت خود را گرم نگه دارید. این کمک خواهد کرد که عضلات شما را آرام کنند و از تنگی دردناک جلوگیری کنند و این نیز راهی عالی برای احساس راحتی و آرامش در طول دوره است.

2. سطح منیزیم خود را افزایش دهید.

منیزیم معدنی ضروری است که نقش مهمی در تعدادی از فرآیندهای بدن دارد، از جمله رشد تخم مرغ سالم. و با توجه به این که یکی از نقصهای مهم مواد مغذی در بزرگسالان است، بیشتر ما می توانیم با منیزیم بیشتر کار کنیم.

اما چگونه می تواند با دوره شما کمک کند؟ منیزیم به عضلات ما کمک می کند که آرام شوند، که می تواند موجب گرفتگی عضلات قاعدگی شود. همچنین برای جلوگیری از میگرن و سردرد کمک می کند، و احتباس مایع و التهاب مفاصل، سایر مشکلات رایج مرتبط با این زمان ماه است.

سعی کنید از یک مکمل منیزیم با کیفیت بالا استفاده کنید. البته، اگر شما در معرض دارو یا شرایط پزشکی هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

3. اجتناب از لبنیات.

شیر، پنیر، کرم و سایر محصولات لبنی می تواند پروستاگلاندین ها را افزایش دهد - هورمون هایی که در طی دوره شما رحم می کند و می تواند باعث ایجاد گرفتگی بدنی شما شود. سعی کنید این غذاها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و یا آنها را از بین ببرید. رحم شما از آن برای شما تشکر می کند.


4. چای برگ تمشک را بنوشید

از آنجا که کافئین واقعا در هنگام قاعدگی اجتناب می شود، چای برگ تمشک برای مدت زمان مناسب نوشیدنی گرم است. این چای غنی از ویتامین و مواد معدنی برای تقویت سلامت زنان برای قرن ها استفاده شده است. این چای حاوی fragrine است، که کمک می کند تا تن و تقویت رحم بیشتر شده ، و نشان داده شده است که کاهش گرفتگی و ناراحتی در طول دوره های ما.را بهبود می بخشد همچنین حاوی منگنز و منیزیم است که برای افزایش باروری مناسب است.

7. دوره خود را دنبال کنید.

من واقعا بر این باورم که این چیزی است که هر زن باید انجام دهد. دوره شما می تواند به شما در رابطه با سلامت کلی شما، به ویژه باروری شما کمک کند. اما اگر شما آن را ردیابی نکنید، تمام این اطلاعات را از دست خواهید داد. اگر هیچ چیز دیگری در این لیست انجام ندهید، این کار را انجام دهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان