رشد اقتصاد آمریکا به ۲.۸ درصد ر‌سید

رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ کاهش یافت و به ۲.۸ درصد ر‌سید، در حالی که در دو فصل گذشته روند افزایشی داشت.

رشد اقتصاد آمریکا به 2.8 درصد ر‌سید

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فوربز، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان تقریبا یک سال پیش قانون «کاهش مالیات و افزایش مشاغل 2017» را تصویب کردند و هدفشان رشد بالای اقتصاد امریکا و افزایش فرصت‌های شغلی بود که هنوز به آن نرسیده اند. در آن زمان، دونالد ترامپ در یک جلسه هیات وزیران گفت: «دلیلی نمی‌بینیم که چرا به 4 درصد، 5 درصد یا حتی 6 درصد نمی‌رسیم». ممکن است اقتصاد بتواند 4 درصد یا بیشتر در فصل‌های آینده رشد کند، ولی اکثر اقتصاددان ها پیش بینی می کنند که این نرخ های رشد امکان پذیر نیستند.
رشد تولید ناخالص داخلی به ترکیب قانون کاهش مالیات و افزایش هزینه‌های دولت پاسخ داد و از 2.2 درصد در سه ماهه اول سال به 4.2 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت. هرچند، اولین پیش بینی برای 3 ماهه سوم از سوی دفتر تحلیل های اقتصادی 3.5 درصد بود و پیش‌بینی‌های فعلی GDPnow از بانک فدرال رزرو آتلانتا 2.8 درصد است.

بررسی نرخ رشد فصلی تولید ناخالص داخلی در سال 2018

مقامات دولت ترامپ در اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی طی چندین ماه 4 تا 5 درصد بوده است. آنها از اطلاعات پیش‌بینی های GDPnow در فدرال رزرو آتلانتا استفاده می کردند.
همانطور که می دانید تخمین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری در ابتدا 4 درصد یا بیشتر بود ولی به 2 درصد کاهش یافت. پیش‌بینی بلوچیپس حدود 2.1 درصد بود که با پیش‌بینی نهایی 2.1 درصد مطابقت داشت.
در سه ماهه دوم سال، تخمین های فدرال رزرو از حدود چهار درصد شروع شد و به بیش از چهار و نیم درصد رسید ولی در پیش‌بینی نهایی به 3.8 درصد کاهش یافت. در مقابل پیش بینی اولیه و نهایی دولت به ترتیب 4.1 درصد و 4.2 درصد بود. تخمین بلوچیپس هم حدود 3.8 درصد بود که کمی با 14.2 درصد نهایی فاصله داشت.
پیش بینی GDPnow برای سه ماهه سوم شبیه سه ماهه اول سال بود. در ابتدا به 5 درصد رسید و بعد به 3.6 درصد کاهش یافت. پیش‌بینی کلی بلوچیپس هم 3.3 درصد است که به نظر می رسد برای نرخ رشد اقتصاد حال حاضر رقم بهتری است.
برای سه ماهه پایانی سال، GDPnow در ابتدای نوابر 3 درصد را پیش بینی کرد که در روز پنجشنبه به 2.8 درصد کاهش یافت. رشد تولید ناخالص داخلی در این فصل کاهش یافته است، در حالی که در دو فصل گذشته روند افزایشی داشت. در حالی که عوامل مختلفی مثل تغییرات فهرست تولید نفت و تجارت تاثیر قابل توجهی بر نرخ رشد واقعی اقتصاد دارند، نشانه های اولیه حاکی از این است که رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن به اوج خود رسیده است.
توجه کنید در حالی که مقامات دولت از اعلام 4 درصد و 5 درصد نرخ رشد در اوایل سال شرمنده نبودند، حالا در سه ماهه آخر سال ساکت مانده اند.
73

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان