بازداشت ۴۰ فعال حقوقی و سیاسی مصر در یک ماه گذشته

خبرگزاری فارس: سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به بازداشت 40 نفر از فعالان حقوقی، وکلا و فعالان سیاسی از اواخر اکتبر گذشته تا کنون، آورده است که اکثر این افراد از کسانی بوده‌اند که از خانواده‌های زندانیان سیاسی حمایت انسانی و قانونی به عمل می‌آوردند.

در گزارش این سازمان آمده است که نیروهای امنیتی مصر به تلاش خانواده‌ها و وکلای آنها جهت اطلاع از مکان بازداشت این افراد پاسخی نداده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، «مایکل بیج» معاون مدیر بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی مصر علیه مردان و زنانی که سعی دارند با این اقدامات مقابله کنند، بیشتر شده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که دستکم 19 نفر از وکلا و فعالان عرصه دفاع از حقوق بشر مصری بازداشت شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده بود که از جمله این بازداشت‌شدگان «هدی عبدالمنعم» 60 ساله و عضو سابق شورای ملی حقوق بشر در مصر است.

«محمد ابوهریره» سخنگوی رسمی سابق کمیته هماهنگی حقوق و آزادی‌ها مصر و «عائشه خیرت الشاطر» همسر وی از دیگر کسانی است که بازداشت شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان