بررسی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز در مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در این کمیسیون خبر داد.

بررسی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز در مجلس

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه 27 آبان) این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی با حضور مسئولان وزارت نفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

وی در تشریح این طرح گفت: با طرح مذکور زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند در احداث پالایشگاه‌های کوچک (50 هزار بشکه‌ای) سرمایه‌گذاری کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه طرح مذکور ابهامات زیادی داشت، تصریح کرد: موضوع تامین خوراک پالایشگاه‌ها، بحث ضمانت‌نامه‌های لازم و همچنین عدم مراجعه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه از جمله ابهامات طرح مذکور بود.

خادمی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد طرح مذکور به کمیته‌ای ویژه ارجاع شود و مورد بررسی کارشناسی بیشتری قرار گیرد تا احتمالا در جلسه هفته آینده کمیسیون درباره آن رأی گیری می‌شود.

انتهای‌پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان