اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز S ۵۶۰ e جدید

به نظر می‌رسد خودروهایی همچون مرسدس بنز S کلاس گزینه‌ی عجیبی برای الکتریکی سازی هستند

اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز S 560 e جدید

به نظر می‌رسد خودروهایی همچون مرسدس بنز S کلاس گزینه‌ی عجیبی برای الکتریکی سازی هستند. ما فکر می‌کنیم این خودروها باید نقش کروزرهای لوکسی را ایفا کنند که در مسافت‌های طولانی بکار می‌آیند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از این لیموزین‌ها اکثر زمان خود را با سرعت کم در مکان‌هایی همچون فرودگاه‌ها و مراکز شهری سپری می‌کنند بنابراین شاید مرسدس S 560 e پلاگین هیبریدی جدید در زمان مناسبی عرضه شده است.


البته این خودرو اولین S کلاس هیبریدی نبوده و قبلاً نسخه‌های الکتریکی شده‌ی این سدان لوکس را دیده‌ایم؛ اما هیچ‌کدام از مدل‌های پیشین نتوانسته‌اند مسافت بیشتری را با قوای محرکه الکتریکی خود طی کنند. بهبودهای صورت گرفته در بخش باتری به مرسدس این اجازه را داده که تراکم انرژی بیشتری در باتری‌ها داشته باشد. باتری 13.5 کیلووات ساعتی این سدان الکتریکی شده باعث می‌شوند محصول تاپ مرسدس حدود 50 کیلومتر را تنها با اتکا به الکتریسیته حرکت کند.


خود پیشرانه از نوع 6 سیلندر 3 لیتری بوده و قدرت 362 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. البته یک پیشرانه الکتریکی 121 اسبی هم وجود دارد که در ترکیب با قلب آهنین احتراق داخلی قدرت ترکیبی 469 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری را ایجاد می‌کند. این قوای محرکه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی را به مالک اعطا می‌کنند. میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن S 560 e نیز بسته به تریم و ابعاد چرخ‌ها بین 57 تا 59 گرم در هر کیلومتر می‌باشد.


شاید مهم‌ترین موضوع این باشد که مرسدس S 560e بدون حتی استفاده از یک قطره بنزین می‌تواند به سرعت بالاتر از 128 کیلومتر در ساعت دست یابد. البته این موضوع به‌صورت تئوری مطرح شده است ولی تست ما نشان داد که اعداد یاد شده بسیار واقعی هستند. ما این خودرو را بیش از 40 کیلومتر راندیم. مسیر تست ما شامل بزرگراه و سرعت‌های بین 90 تا 110 کیلومتر در ساعت هم بود.


جدای از آمار و ارقام ریاضی، این سدان لوکس به‌طور باورنکردنی‌ای ریلکس و آرام است. S 560 e تمامی ویژگی‌های S کلاس همچون کیفیت کابین، داشبورد چندصفحه‌ای پیشرفته و کیفیت سواری مثال‌زدنی را به همراه دارد. سیستم تعلیق خودرو بدترین دست‌اندازها را نیز بدون از دست دادن کنترل بدنه جذب می‌کند. البته به خاطر مجموعه باتری، کمی فشار بیشتر به سیستم تعلیق وارد می‌شود.


بالاتر از همه شما یک لیموزینی را دارید که می‌تواند در سکوت و آرامش کامل شما را به مقصد برساند. تنها یک صدای ضعیف در پس‌زمینه به گوش می‌رسد که ماحصل برخورد لاستیک‌ها با سطح زمین است. همچنین کمی زمان می‌برد تا به عملکرد پدال گاز عادت کنید چراکه گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی متفاوت است؛ اما زمانی که به آن عادت کنید مرسدس S 560 e را کاملاً نرم و باکیفیت خواهید یافت.


مرسدس 560 e به عنوان یک خودروی مختص مسافت‌های زیاد به اندازه‌ی نمونه‌های دیزلی راندمان بالایی ندارد. البته استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر باعث شده این خودرو به برادران دیزلی خود نزدیک‌تر شود.


این خودروی لوکس از سیستم‌های ناوبری و دوربین برای کمک به پشت سر گذاشتن پیچ‌ها و تغییر لاین ها استفاده می‌کند. شاید مدل‌های دیزلی تناسب بیشتری با مسافت‌های طولانی داشته باشند اما می‌توانیم بفهمیم که چرا افراد زیادی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی را انتخاب می‌کنند.


البته موضوعی که جای ناامیدی دارد وجود شارژر استاندارد 7.2 کیلوواتی در این خودرو است. بله وجود باتری مناسب به این معنی است که شارژ کامل باتری S 560 e تنها حدود 90 دقیقه طول خواهد کشید اما توانایی استفاده از شارژر سریع می‌تواند انعطاف بیشتری را برای افرادی داشته باشد که می‌خواهند از گزینه‌ی الکتریکی استفاده کنند.


اگر شما نیازمند لیموزینی برای استفاده در بزرگراه‌ها و مسافت‌های طولانی هستید توصیه می‌کنیم که S کلاس دیزلی را انتخاب کنید اما مرسدس S 560 e یک گزینه‌ی عالی و بدون آلایندگی برای استفاده در شهر است. قیمت این خودرو بالاتر از نسخه‌های استاندارد S کلاس است اما مشوق‌های مالیاتی را هم باید در نظر گرفت؛ بنابراین می‌توانیم ببینیم که S 560 e جذابیت واقعی برای بسیاری از افرادی دارد که از S کلاس به عنوان وسیله نقلیه شهری استفاده می‌کنند.

مشخصات مرسدس بنز S 560 e

  • قیمت: از 97 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 469 اسب بخار/700 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان