ماهان شبکه ایرانیان

پرفروش ترین کتاب های هفته در بنیتا؛ استقبال از رمان در ماه اول بهار

کتاب‌های پرفروش‌ هفته‌ی گذشته نیز اعلام شد

کتاب‌های پرفروش‌ هفته‌ی گذشته نیز اعلام شد. در این میان انتشارات چشمه و ثالث فروش خوبی داشتند. با نگاه مختصری به کتاب‌های فروش‌رفته متوجه نکته‌ی جالبی می‌شویم و آن هم تمایل به خواندن رمان در میان کتاب‌خوانان است. بیشتر مخاطبان رمان هم به سراغ نویسنده‌های خارجی می‌روند که این امر را در چند هفته‌ی گذشته شاهد بودیم. به‌ویژه استقبالی که از رمان جدید استیو تولتز به نام «ریگ روان» شد. رمان فوق‌العاده‌ی ریگ روان باعث شد که خیلی‌ها دوباره به اثر قبلی تولتز به‌نام جزء از کل رجوع کنند و بازخوانی‌اش کنند. ما در کتاب هفته بنیتا در هفته‌‌ی چهارم فروردین ماه 96، بررسی مختصری از رمان جزء از کل داشتیم که شاید خواندن آن نظر شما را به مطالعه‌ی جزء از کل ترغیب کند.

کتاب های پرفروش

نشر چشمه

در نشر چشمه پرفروش‌های ماه‌های فبل مچنان خواننده داشتند. با این وجود دو رمان جدیدی که نشر چشمه به تازگی منتشر کرده نیز با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و نکته‌ی جالب این‌جاست که هر دو رمان را هم نویسندگان داخلی نوشته‌اند.

1- هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رالف دوبلی

ترجمه: عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی، علی شهروز

درباره‌ی کتاب: هنر شفاف اندیشیدن سومین کتاب فردوسی‌پور است که امسال از سوی «نشر چشمه» وارد بازار کتاب شد. این کتاب توانست در روزهای ابتدایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به پرفروش‌ترین کتاب این انتشارات تبدیل شود. فردوسی‌پور در مقدمه بر ترجمه‌ی فارسی این کتاب می‌گوید: «تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم ‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم ‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟»

2- ریگ روان

نویسنده: استتیو تولتز

ترجمه: پیمان خاکسار

درباره‌ی کتاب: ای خدا، چرا نقش من در این دنیا صرفاً دلقک سقوط‌کرده نیست؟ چرا باید دلقک سقوط‌کرده‌ای باشم که بقیه‌ی دلقک‌های سقوط‌کرده رویش سقوط می‌کنند؟ به عبارت دیگر چرا روی پیشانی‌ام نوشته هر پیرزنی که در سوپرمارکت لیز می‌خورد باید بازوی من را بگیرد؟

3- سه قصه

نویسنده: ایرج طهماسب

درباره‌ی کتاب: داستان‌های این کتاب طی دوران فعالیت‌های هنری طهماسب به عنوان کارگردان و بازیگر نوشته شده‌اند و خودش در معرفی آن‌ها می‌گوید: «این داستان‌ها تعدادی از داستان‌هایی است که طی کار هنری‌ام نوشته‌ام؛ به سال‌های دور و نزدیک باز می‌گردد و هر یک شیوه‌ی نگارش خاصی دارد. همه‌ی آن‌ها را دوست دارم و وقتی آدم چیزی را دوست دارد، دلش می‌خواهد آن را با دیگران تقسیم کند؛ بنابراین تصمیم گرفتم بعد از سالیان‌سال آن‌ها را چاپ کنم. این نوشته‌ها برای دوستانی که تنها یک چهره‌ی من را شناخته‌اند جالب‌تر است

4- پاییز فصل آخر سال  است

نویسنده: نسیم مرعشی

درباره‌ی کتاب: این رمان برش‌هایی از زندگی سه دختر در آستانه‌ی سی سالگی است. سه دختر که زندگی‌شان از دوران دانشگاه با هم گره خورده و حالا در حالی‌که راهشان کاملا از هم جداست، کماکان روی زندگی هم تاثیر می‌گذارند. کتاب «پاییز فصل آخر سال است» دو بخش با عنوان‌های «تابستان» و «پاییز» دارد.

5- جزء از کل

نویسنده: استیو تولتز

ترجمه: پیمان خاکسار

درباره‌ی کتاب: پیمان خاکسار مترجم این کتاب می‌گوید: «جزء از کل کتابی است که هیچ وصفی، حتی حرف‌های نویسنده‌اش هم نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. خواندن جزء از کل تجربه‌ای غریب و منحصربه‌فرد است. در هر صفحه‌اش جمله‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را نقل‌قول کنید. کاوشی است ژرف در اعماق روح انسان و ماهیت تمدن. سفر در دنیایی است که نمونه‌اش را کمتر دیده‌اید. رمانی عمیق و پرماجرا و فلسفی که ماه‌ها اسیرتان می‌کند. به نظرم تمام تعاریفی که از کتاب شده نابسنده‌اند. این شما و این جزء از کل»

6- بهترین شکل ممکن

نویسنده: مصطفی مستور

درباره‌ی کتاب: این کتاب 6 داستان را شامل می‌شود که حوادث هر داستان در یکی از شهرهای ایران رخ می‌دهد. داستان‌ها نیز به نام این شهرها نامگذاری شده‌اند. عناوین داستان‌های این کتاب به ترتیب، از این قرار است: شیراز، تهران، بندر انزلی، مشهد، اهواز و اصفهان.

7- جان‌های شیفته

نویسنده: واهه آرمن

درباره‌ی کتاب:

اریک: برای من

مرگ

 یک واقعه نیست

یک راز است

واهه :و لذت آگاه نبودن از یک راز

بیشتر از لذت آگاه بودن از واقعه‌‌ای‌ست

که هنوز

 اتفاق نیفتاده...

8- ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

ترجمه: ارسلان فصیحی

نشر: ققنوس

درباره‌ی کتاب: «خیلی وقت پیش بود که به دلم افتاد رمانی بنویسم. ملت عشق. جرئت نکردم بنویسمش. زبانم لال شد، نوک قلمم کور. کفش آهنی پایم کردم، دنیا را گشتم. آدم‌هایی شناختم، قصه‌هایی جمع کردم. چندین بهار از آن زمان گذشته. کفش‌های آهنی سوراخ شده؛ من اما هنوز خامم، هنوز هم در عشق همچو کودکان ناشی ...»

9- ناتمامی

نویسنده: زهرا عبدی

درباره‌ی کتاب: رمانِ ناتمامی در یک فضای دانشگاهی شکل می‌گیرد، در تهران. محور رمان درباره‌ی ناپدید شدنِ عجیب و مرموز یک دختر دانشجوی جنوبی ا‌ست. دختری که چند روز است «غیبش» زده و دوست و هم‌اتاقی‌اش در پیِ یافتنِ او دست به هر کاری می‌زند ...»

10- بیست زخم کاری

نویسنده: محمود حسینی‌زاد

درباره‌ی کتاب: رمان داستان مردی ا‌ست که می‌خواهد سلطه‌گر باشد. در ابتدا پیرمردی ثروتمند و دارا جان می‌دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می‌کند اما این تازه آغاز ماجراست... حسینی‌زاد مبنای روایت خود را بر اموری ممنوعه گذاشته که به‏‌تدریج روحِ قهرمان‌های او را فاسد می‌کند. ولع، حرص، کشتن، کذب و البته میل به بزرگ ‌بودن در جای‏‌جای این رمان خواندنی و جذاب نیروی مُحرکه‏‌ی قهرمان‌های اصلی اوست...

کتاب های پرفروش

نشر ثالث

در نشر ثالث، موسولینی و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مخاطب داشتند. زندگینامه‌ی موسولینی در صدر بود و حاشیه‌نگاری‌های آیت‌الله هاشمی با عنوان مصلحت‌نامه، رتبه‌ی سوم پرفروش‌های نشر ثالث را به خود اختصاص داده بود.

1- ظهور و سقوط دوچه موسولینی

نویسنده: کریستوفر هیبرت

ترجمه: بیژن اشتری

درباره‌ی کتاب: هرسال زندگینامه‌های جدیدی درباره‌ی موسولینی رهبر فاشیست ایتالیایی چاپ می‌شود. اما زندگینامه‌ای که کریستوفر هیبرت نوشته، هنوز خواندنی‌ترین و جذاب‌ترین است. هیچ کسی بهتر از هیبرت نتوانسته موقعیت‌های تاریخی و احساسی بزرگی که موسولینی درگیرش بود را به تصویر بکشد.

2- در انتهای جهان درختی است (هفتاورد)

نویسنده: بابک روشنی‌نژاد

درباره‌ی کتاب: داماته، گرفتار عشق شیرین است. شیرین برای او شرطی گذاشته. داماته به قصد برآوردن شرط شیرین سفری جادویی را آغاز می کند تا درخت انتهای جهان را بیابد. مردم یک شهر خردشان را می‌بازند و اسیر حکمرانی زورگو می شوند. سال‌ها بعد، حکیمی در پی رساله‌ای گمشده رهسپار ماجراهایی دیگر می‌شود. راه به او نشان داده می‌شود به شرطی که بگوید چطور می‌شود از اراده‌ی همین قصه‌گویی که دارد این قصه را می‌نویسد تخطی کند. رویین در پی یافتن بی مرگی و جاودانی است. این‌ها موضوعات بخش‌های پنجگانه‌ی کتاب است. علاوه بر این، نویسنده در جستجوی راهی برای ساختن شیوه‌ای متفاوت در داستان‌گویی فارسی است. شیوه‌ای که در آن از اسلوب‌های امروزی روایت در ادبیات و هنرهای جدید در کنار دستاوردهای ادب کهن ایرانی کمک گرفته می‌شود. 

3- مصلحت نامه

نویسنده: زهرا شیدوش، محمد محمودی

درباره‌ی کتاب: این کتاب شرح حاشیه نگاری‌های دیدارهای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که در دو جلد منتشر شده است.

4- جنگل نروژی

نویسنده: هاروکی موراکامی

ترجمه: م. عمرانی

نشر: نوای مکتوب

درباره‌ی کتاب: «تقریبا یک سال از آخرین باری که نائوکو را دیده بودم، می‌گذشت و در این مدت، آن‌قدر وزنش کم شده بود که به نظر می‌رسید شخص دیگری است. گونه‌های گوشتالویش که حالت خاصی به چهره‌اش می‌داد، از بین رفته بود و گردنش باریک و ظریف شده بود؛ البته لاغر و استخوانی نبود و مریض به نظر نمی‌رسید.»

5- سیر عشق

نویسنده: آلن دوباتن

ترجمه: زهرا باختری

درباره‌ی کتاب: الیاس کانتی می‌گوید: «دیدن ورای آدم‌ها آسان است، ولی ما را به‌جایی نمی‌رساند.» به عبارت دیگر چه آسان و چه بی‌فایده در افراد عیب می‌یابیم. آیا وقتی عاشق می‌شویم بعضا به این دلیل نیست که، حتی به بهای کوری خودمان در این فرایند و آن لحظه خواستیم، دیدن ورای آدم‌ها را نفی کنیم؟ اگر بدبینی و عشق دو گزینه متقابل باشند، آیا عاشق شدن ما به این دلیل نیست که می‌خواهیم از موضع ضعف بدبینی، نجات یابیم؟ آیا در هر عشق «در نگاه اول» نوعی گزافه‌پردازی نسبت به خصوصیات معشوق وجود ندارد؟ نوعی گزافه‌پردازی که ما را از منفی‌نگری معمول‌مان منفک می‌کند و تمرکز و نیرویمان را معطوف کسی می‌کند که چنان باورش داریم که هرگز حتی خود را چنین باور نداشتیم.

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان