ماهان شبکه ایرانیان

روزهای گذشته فضای مجازی پر بود از اخباری که خبر از حذف ۲ قطعه ایمنی اصلی خودروها یعنی ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای

روزهای گذشته فضای مجازی پر بود از اخباری که خبر از حذف 2 قطعه ایمنی اصلی خودروها یعنی ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای. بی. اس (ABS) به دلیل تشدید تحریم ها می دادند. امروز یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ایران این موضوع را تکذیب کرد.
به نقل از ایرنا، از ابتدای دی مال سال جاری بازرسی در خصوص رعایت استانداردهای 85 گانه خودرویی آغاز می شود و طبیعتا انتظار می رود که خودروهای غیراستاندارد و بی کیفیت با توقف خط تولید روبرو شوند.
نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران پیشتر در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود که این سازمان در خصوص اجرا شدن استانداردهای 85 گانه به هیچ عنوان تعدیل نخواهد کرد اما اگر محرز شود که خودروسازی به سمت ارتقای کیفیت و استاندارد خودرو حرکت کرده، در صورت لزوم برای استحصال کامل آن استانداردها، مهلت داده می شود.
به گفته وی، همه قطعات خودرویی نیز تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارند و در جلسه شورای سیاستگذاری وزارت صنعت در 2 سال گذشته مصوب شد که خودروسازان مسئولیت استاندارد بودن قطعات را برعهده دارند اعم از آنچه که در خطوط تولید و یا خدمات پس از فروش استفاده شود.
در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف 2 قطعه ایمنی یعنی کیسه هوا و ترمز ABS از خودروها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد به دلیل اجرایی شدن دور تازه تحریم های آمریکا علیه کشورمان منتشر شد که سبب به راه افتادن یک موج نگرانی در بین مردم و مشتریان شد و این شایعه قوت گرفت که سازمان استاندارد در شرایط فعلی کشور در خصوص اجرایی کردن استانداردهای 85 گانه عقب نشینی کرده است.
در این خصوص مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در مصاحبه با ایرنا ضمن رد این شایعات، توضیح داد که استفاده از قطعات ایمنی مذکور بر روی خودروهای تولیدی داخل اجباری بوده و در صورتی که این 2 قطعه بر روی خودروها نصب نشود تاییدیه آن ها صادر نخواهد شد.
پیمان پیرایش در ادامه عنوان کرد نبود کیسه هوا و ترمز ABS در خودروهای تولیدی سبب خواهد شد که تاییدیه آن ها از سوی سازمان استاندارد باطل شود و پلیس راهور نیز از شماره گذاری چنین خودروهایی جلوگیری خواهد کرد.
گفته میشود که مدولاتور ترمز ABS و بخش اعظم قطعات متعلق به کیسه هوا از خارج وارد می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان