تحرکات ریاض برای تاسیس اتحادیه تجاری عربی و آفریقایی

ایرنا نوشت: روزنامه سعودی عکاظ نوشت که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی با شماری از سران کشورهای عربی و آفریقایی حوزه دریای سرخ و خلیج عدن در ریاض دیدار و درباره تاسیس اتحادیه ی تجاری و دریانوردی بین المللی گفت وگو کرد.

تحرکات ریاض برای تاسیس اتحادیه تجاری عربی و آفریقایی

به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، سامح شکری ، محمود علی یوسف ، الدیردیری محمد الدخیری و أحمد عیسی عوض به ترتیب وزیران خارجه مصر ، جیبوتی ، سودان و سومالی ، محمد بن عبدالله الحضرمی معاون وزیر خارجه عبد ربه منصور هادی دولت مستعفی و فراری یمن ، زید مفلح اللوزی دبیرکل وزارت خارجه و امور مهاجران اردن امروز چهارشنبه با ملک سلمان دیدار و درباره تاسیس اتحادیه کشورهای عربی و آفریقایی واقع در ساحل دریای سرخ و خلیج عدن بررسی و رایزنی کردند.

به نوشته عکاظ، در این دیدار چشم انداز همکاری میان این کشورها و نقش تاسیس اتحادیه در تقویت امنیت، ثبات، تجارت و سرمایه ‌گذاری در منطقه بررسی شد.
این روزنامه سعودی همچنین نوشت: هدف از تاسیس این اتحادیه، حمایت از تجارت جهانی و کشتیرانی بین المللی اعلام شده است.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سعودی 'الاخباریه' بدون اشاره به ماهیت و جزئیات بیشتری درباره اتحادیه مذکور گفت: با تاسیس این اتحادیه می توانیم با همکاری های اقتصادی و امنیتی با سایر کشورها عربی و آفریقایی داشته باشیم.

وی افزود: این اتحادیه، امنیت و ثبات و تجارت در منطقه را تقویت می کند و باعث همبستگی و هماهنگی میان کشورهای سازنده آن می شود و اجازه نمی دهیم که هیچ قدرت خارجی (اشاره ای به نام کشوری نکرد) در آن راه یابد و بخواهد تاثیر منفی بگذارد.

49311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان