سکوت منفعلانه کشورهای منطقه موجب گسترش فجایع بشری در یمن است

گزارشات رسمی سازمان‌های بین‌المللی حکایت از این دارد که یمن در میان بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان واقع شده و سکوت منفعلانه کشورهای منطقه، زمینه توسعه این فجایع بشری را فراهم کرده است.

سکوت منفعلانه کشورهای منطقه موجب گسترش فجایع بشری در یمن است

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، همایش حمایت از ملت مظلوم و مقاوم یمن عصر امروز با حضور نمایندگانی از یمن، مقامات کشوری و لشکری، اندیشمندان و فرهیختگان، تشکل‌های مردم نهاد داخلی و خارجی به همت ستاد پشتیبانی مردمی از مردم مظلوم یمن و میانمار در سالن همایش سیدالشهداء(ع) مجموعه فرهنگی عرفان تهران برگزار شد. آیت‌الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سید عدنان عضو شورای روابط خارجی انصارالله در این همایش سخنرانی کردند.

 

در پایان این مراسم بیانیه ستاد پشتیبانی کمک‌های مردمی یمن قرائت شد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام و درود به پیشگاه پیامبران معظم الهی و تقدیم درود بیکران به منادیان صلح جهانی

خداوند متعال را شکرگزاریم در روزی که از سوی سازمان ملل به نام "روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری" نامگذاری شده است، این توفیق را به "ستاد پشتیبانی کمک‌های مردمی یمن" عنایت فرمود تا در همایشی مردمی و با حضور اقشار مختلف ملت شهید پرور ایران اسلامی، مراتب تأسف و انزجار خود را از ظلم‌ها و فجایع کنونی استکبار جهانی و مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و آل سعود علیه ملت مقاوم؛ مظلوم و مقتدر یمن ابراز کند. اکنون و بنا بر گزارش‌های رسمی سازمان‌های بین المللی، یمن در میان بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان در قرن اخیر واقع شده و سکوت منفعلانه کشورهای منطقه، زمینه توسعه این فجایع عظیم بشری را فراهم کرده است. تخریب زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی به منظور تغییر هویت ملی و تاریخی یمن مظلوم اما با اصالت، با هدف مسخ حقیقت انسانی صورت پذیرفته است لکن پر واضح است که روحیه سلحشوری و ایمان راسخ اهل یمن مانع از حدوث این تحریف و تحقیر تاریخ سوز خواهد شد.

شرکت کنندگان در این همایش مردمی، مهم‌ترین مواضع خود را در ارتباط با فجایع یمن مظلوم به شرح زیر اعلام می‌دارد:

1 ـ سازمان ملل و شورای امنیت باید با اتخاذ مواضع اثربخش، قاطع و عمل گرایانه توقف محاصره اطفال، زنان و عموم مردم یمن را عملی ساخته و امکان کمک رسانی آزاد بین المللی را فراهم کند.

2ـ ما از سازمان‌های جهانی و کشورهای دنیا می‌خواهیم تا ضمن توقف ارسال هرگونه سلاح به متجاوزین، تمام تلاش عملیاتی خود را در اجرای توقف سریع جنگ به کار گیرند.

3 ـ بمباران وحشیانه و جنون آمیز یمن که مستقیما توسط آل سعود و ائتلاف ضد یمن در حال انجام است، نسل کشی و از بین بردن زیرساخت‌های بشری را در پی داشته است. لازم است نهادها و جوامع بین المللی در مقام دفاع از مظلوم برآمده و زمینه و دستور توقف سریع بمباران های هوایی را صادر کنند.

4 ـ کشورهای منطقه و جهان اسلام و آحاد مردم آزاداندیش و نوع دوست جهان، با در نظرگرفتن گزارشات میدانی سازمان ملل و وقوع فصل سرما و بروز قحطی و گسترش بیماری وبا، در خصوص ارسال کمک‌های انسان دوستانه با اولویت غذا، دارو و پوشاک اقدام عاجل کنند.

5 ـ علما و اندیشمندان دنیای اسلام به ویژه عالمان الازهر و حجاز و عموم اندیشمندان و فرهیختگان جهان در مقام دفع و رفع هرگونه خشونت و افراطی‌گری و اصلاح امور بین الملل و منطقه از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

6 ـ بار دیگر به عموم دولتمردان منطقه تأکید می‌کنیم؛ نقشه راه منطقه غرب آسیا چیزی جز حفظ منافع ملت‌های منطقه و حقوق مسلم همسایگان نمی‌تواند باشد. در همین راستا لازم است تا با عمل به آیه شریف الهی "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" ضمن ممانعت از دخالت بیگانگان، نسبت به تقریب و تألیف قلوب مردم مسلمان منطقه تلاش موثر کنند.

7 ـ سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر با کمک دفاتر منطقه‌ای خود از طریق اعزام گروه‌های درمانی و ارائه کمک‌های اولیه امدادی نسبت به انجام مأموریت انسان دوستانه خود برای درمان مجروحین و بیماران یمنی قیام کنند.

8 ـ آحاد مردم، مسئولین، رزمندگان و گروه‌های یمنی با دریافت عمیق و راهبردی از شرایط ژئوپولتیکی منطقه؛ وحدت و همگرایی خود را تقویت کرده و راه نفوذ دشمن را با بصیرت تمام مسدود کنند.

و السلام علیکم و روحمة الله
ستاد پشتیبانی کمک‌های مردمی یمن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان