طبع گلابی سرد است یا گرم؟

یکی از میوه‌های تابستانی بسیار خوش عطر و طعم گلابی است. طبع گلابی سرد و خشک است. افرادی که طبع سرد و خشکی دارند برای هماهنگ کردن طبیعت گلابی با طبع بدن خود باید این میوه را با مواد غذاهایی مانند عسل، هل، دارچین، زیره، زنجبیل و رازیانه میل کنند.

طبع گلابی سرد و خشک است.
ستاره ؛
سرویس سلامت -
 آیا طبع گلابی با طبع بدن شما سازگار است؟ استفاده از چه مواد غذایی طبع گلابی را متعادل می‌کند؟ در ادامه نگاه نزدیک‌تری به ویژگی‌های این میوه تابستانی می‌اندازیم.

طبع گلابی چیست؟

طبع گلابی سرد و خشک است. گلابی میوه‌ای است که دمای بدن را پایین می‌آورد و رطوبت بدن را می‌گیرد. این میوه سرما بخش جسم است. میوه گلابی برای افرادی با طبع گرم و‌تر گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود و این افراد می‌توانند به راحتی به مصرف میوه گلابی بپردازند، بدون اینکه مشکلی برای آن‌ها ایجاد شود.

افراد دارای طبع سرد و خشک می‌توانند گلابی مصرف کنند؟

افرادی با طبع سرد و خشک در صورت مصرف گلابی با مشکلات محسوسی مواجه خواهند شد و بدن آن‌ها با مصرف گلابی واکنش نشان می‌دهد. این افراد برای متعادل کردن طبع گلابی باید از مواد غذایی دیگر به عنوان مصلح استفاده کنند. مصلح به مواد غذایی گفته می‌شود که می‌توانند با مواد غذایی دیگر همراه شده و طبع آن مواد غذایی را متعادل و قابل مصرف کند.

مصلح‌های گلابی کدامند؟

مواد غذایی با طبع گرم از جمله عسل، زیره، رازیانه، هل، دارچین و زنجبیل مصلح گلابی هستند. افرادی با طبع سرد و خشک اگر چنانچه گلابی را با مواد غذایی نامبرده شده مصرف کنند مشکلی برای بدن آن‌ها ایجاد نخواهد شد.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر گلابی عسلی با خمیر هزار ورق

گلابی چه خاصیت‌هایی برای بدن دارد؟ 
طبع گلابی سرد است یا گرم؟

1. پیشگیری از سرطان

گلابی با داشتن فیبر بالا باعث جلوگیری از تولید سلول‌های سرطانی و انتشار آن‌ها می‌گردد. از جمله سرطان‌هایی که میوه گلابی از بروز آن جلوگیری می‌کند، سرطان کولون است. در دوران یائسگی با مصرف روزانه گلابی از ابتلا به سرطان سینه در امان بمانید.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

در میوه گلابی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین ث و مس یافت می‌شود که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها مقاوم کند.

3. پیشگیری از دیابت

میوه گلابی با وجود اینکه شیرین است، اما به این دلیل که فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایینی دارد باعث کنترل قند خون شده و می‌تواند از بروز دیابت جلوگیری نماید.

4. سلامت استخوان

برای جلوگیری از پوکی استخوان و بالا رفتن سلامت استخوان باید به حفظ PH و مصرف کلسیم پرداخت. با مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات می‌توان PH بدن را حفظ کرد و میوه گلابی می‌تواند جذب کلسیم را در بدن با داشتن بور موجود در خود بهتر نماید.

5. پیشگیری از نقص زایمان مادرزادی

میوه گلابی با داشتن اسید فولیک بالایی که دارد می‌تواند برای دوران بارداری نقش مهمی داشته باشد و باعث پیشگیری از نقص زایمان مادرزادی گردد.

6. کنترل فشار خون

در گلابی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و گلوتاتیون وجود دارد که می‌توانند فشار خون را کنترل نماید. در نتیجه میوه گلابی گزینه خوبی برای افرادی است که فشار خون بالا دارند.

گلابی‌هایی را انتخاب کنید که پوست آن‌ها مقداری سفت باشد.


ترکیبات شیمیایی میوه گلابی

در گلابی مواد مغذی و مواد معدنی فراوانی وجود دارد. از جمله ترکیبات موجود در گلابی فلوئور، آهن، منیزیوم، روی، سلنیوم، کرم و بور، تانن، پتاسیم، اسید اوریک، آرسنیک و فیبر است. 

روش خرید یک گلابی مرغوب

اگر قصد خرید گلابی دارید دقت کنید که بر روی پوست آن آثار زخم و آسیب دیدگی وجود نداشته باشد. به پوست گلابی توجه بیشتری داشته باشید، گلابی‌هایی را انتخاب کنید که پوست آن‌ها مقداری سفت باشد. قسمت بالای میوه و نزدیک ساقه را به آرامی با انگشت فشار دهید و مطمئن باشید که خیلی نرم و یا خیلی سفت نباشد. گلابی‌های نارس را برای رسیده شدن بدون اینکه آن‌ها را بشوئید در دمای اتاق قرار دهید. همچنین می‌توانید گلاب‌های نارس را درون کیسه کاغذی که سوراخ شده باشد قرار دهید که اکسیژن دریافت کرده و آرام آرام برسند.

شما چه مصلح‌هایی را برای گلابی پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود در قسمت "ارسال نظر" در انتهای این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان