تصاویر باورنکردنی از هواپیماهای شخصی افراد معروف

چیز عجیبی نیست که افراد ثروتمند یک یا دو هواپیمایی خصوصی داشته باشند اما برخی از آن ها وجود دارند که با دیگران متفاوت هستند

تصاویر باورنکردنی از هواپیماهای شخصی افراد معروف

هواپیماهای شخصی افراد معروف

چیز عجیبی نیست که افراد ثروتمند یک یا دو هواپیمایی خصوصی داشته باشند اما برخی از آن ها وجود دارند که با دیگران متفاوت هستند. از یکی از شاهزاده های سعودی گرفته که بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان را به خود اختصاص داده است تا هواپیماهایی که برای روز پدر هدیه داده شده اند می توان در اینجا مشهورترین هواپیماهای شخصی افراد معروف را مشاهده نمود. با الی گشت همراه شوید تا آنچه این افراد برای سفرهای خود استفاده می کنند را مشاهده نماییم.

هواپیماهای شخصی افراد معروف

ایرباس 380 شاهزاده الوائید بن طلال

ایرباس 380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان بوده که برای بیش از 600 مسافر در دو طبقه طراحی شده است. این یک انتخاب واضح برای شاهزاده سعودی که از جمله میلیاردرهای عربستان نیز می باشد بود. او علاوه بر 200 میلیون دلاری که برای خرید این ایرباس پرداخت کرده، 300 میلیون دلار دیگر نیز برای اضافه کردن تجهیزات و امکانات مورد نظرش پرداخت کرده است تا یکی از هواپیماهای شخصی افراد معروف در جهان را داشته باشد. این هواپیما دارای یک جای پارکینگ برای رولزرویس شاهزاده، یک سالن بزرگ کنسرت با پیانو، پنج اتاق بزرگ به همراه سرویس دستشویی و کمتر از 20 اتاق کوچکتر برای مهمانان آن می باشد. جای تعجب نیست که این ایرباس 380 به کاخ پرنده شهرت داشته باشد.

ایرباس 380 شاهزاده الوائید بن طلال

امبرائر لگاسی 650 جکی چان

هنگامی که او خود را در آخرین فیلم کمدی اکشنی که بازی کرده بود از بالای ساختمان به پایین انداخت، هنگ کنگ برای تقدیر از او یک فروند هواپیمای امبرائر را به او هدیه داد. او درخواست کرد تا ریشه های فرهنگ چینی در این هواپیما کار شده و روی بدنه آن با رنگ های زرد و قرمز پوشانده شود. بر روی دم این امبرائر نیز آرم شخصی جکی چان نصب گردید. او که در لیست هواپیماهای شخصی افراد معروف قرار گرفته از داشتن جت خود بسیار خوشحال می باشد تا آنجا که عنوان سفیر نام تجاری امبرائر را نیز دریافت کرده است. قیمت این هواپیما با هزینه های اضافی بین 20 تا 30 میلیون دلار می باشد.

امبرائر لگاسی 650 جکی چان

بمباردیه BD 700 بیل گیتس

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین مردان جهان می باشد بنابراین جای تعجب نیست که او یک جت شخصی برای خودش داشته باشد. این هواپیمای بمباردیه معمولا برای فعالیت های بشردوستانه مربوط به بنیاد بیل و ملیندا گیتس استفاده می شود که مقدار زیادی از منابع مالی را در سراسر جهان به ارمغان می آورند. ویژگی اصلی این جت که آن را برای انجام چنین کارهایی منحصر به فرد کرده است توانایی پرواز بدون توقف آن برای 6500 مایل می باشد. این میزان معادل یک مسیر بدون توقف از توکیو به نیویورک و یا از لس آنجلس به مسکو می باشد. مبلغ پرداخت شده برای این بمباردیه 45 میلیون دلار بوده است.

بمباردیه BD 700 بیل گیتس

گلف استریم G550 مارک کوبان

مارک کوبان تاجر، سرمایه گذار و مالک دالاس موریکس می باشد. او چندین سال است که این هواپیما را برای خود داشته است. مارک کوبان این هواپیما را در کنار بویینگ 757 خود که برای جا به جایی اعضای نیم بسکتبال خودش استفاده می شده و یک بویینگ 767 دیگر که گاه به گاه چارتر می کرده است قرار گرفت. گلف استریم G550 برای اولین بار در سال 2004 راه اندازی شده و این هواپیما می توانست با 0٫8 سرعت صوت حرکت نماید. این هواپیما دارای ویژگی هایی مانند نگهدارنده های طلا برای فنجان ها و فضاسازی بسیار تجملی را دارد. او که در لیست هواپیماهای شخصی افراد معروف قرار دارد مبلغ 41 میلیون دلار برای خرید این گلف استریم پرداخت کرده است.

گلف استریم G550 مارک کوبان

گلف استریم 4 تام کروز

چیز عجیبی نیست که بازیگر سنگین وزن هالیوود به نام تام کروز در لیست هواپیماهای شخصی افراد معروف قرار گیرد. علاوه بر این او 20 سال است که مجوز خلبانی خود را دریافت کرده و حتی در یکی از فیلم هایش کنترل هواپیما را در میان آسمان به دست می گیرد. با تمامی این اوصاف او زمان هایی که مشغول کار نیست ترجیح می دهد سراسر جهان را با گلف استریم 4 خود پرواز نماید. این هواپیما می تواند در ارتفاع 45 هزار پایی حرکت کرده و همراه خود 19 مسافر را حمل نماید. او برای خرید این پرنده 36 میلیون دلار پرداخت کرده است.

گلف استریم 4 تام کروز

بمباردیه چلنجر 850 جی زی

این باید یکی از جالبترین هدایای روز پدری باشد که از زمان آغاز شدن آن پس از قرون وسطی داده شده است. خواننده آمریکایی به نام بیانس این جت 40 میلیون دلاری بمباردیه را پس از تولد دختر خود برای شوهرش فرستاد. اسم واقعی جی زی که شان کارتر می باشد در دو طرفه بدنه هواپیما نوشته شده و دارای یک آشپزخانه کامل، اتاق خواب، دو حمام و صندلی های چرم برای 15 نفر می باشد.

بمباردیه چلنجر 850 جی زی

بویینگ بیزنس جت روپرت مرداک

روپرت مرداک رییس شرکت رسانه ای فاکس قرن 21 و خبرگزاری فاکس و همچنین چندین شرکت رسانه ای دیگر می باشد. او در سراسر جهان پروازهای خود را به وسیله یک هواپیمای بویینگ 737 سری 800 انجام داده که برای او شخصی سازی شده است. او که در لیست هواپیماهای شخصی افراد معروف قرار گرفته به وسیله اصطلاحا این بویینگ بیزنس جت می تواند تا 50 نفر را با خود حمل کرده و دارای یک اتاق خواب بزرگ با سرویس، اتاق کنفرانس، یک نشیمن و یک سرویس حمام می باشد. او برای خرید این بویینگ 80 میلیون دلار پرداخت کرده است.

بویینگ بیزنس جت روپرت مرداک

گلف استریم 5 جیم کری

داشتن توانایی خنداندن مخاطبان بدون شک بسیار سخت می باشد. بنابراین هیچ کس نمی تواند جیم کری را سرزنش نماید که پول خود را برای یک گلف استریم 5 پر زرق و برق هزینه کرده است. تنها 193 عدد از این هواپیما در سراسر جهان وجود داشته که تعدادی از آن ها نیز در نیروهای نظامی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. جت جیم کری به راحتی می تواند 16 مسافر را در خود جای داده و این یکی از سریعترین هواپیماها در آسمان می باشد. او همچنین برای خرید این هواپیما 59 میلیون دلار هزینه کرده است.

گلف استریم 5 جیم کری

گلف استریم 3 تایلر پری

این نام خانوادگی در سراسر ایالات متحده مشهور بوده و رشته بسیاری از چیزها به این نام پیوند می خورند. او که یک بازیگر، کمدین و فیلم ساز می باشد سفرهای خود به سراسر جهان را با یک گلف استریم 3 انجام می دهد. این هواپیما دارای یک اتاق نمایش با تلویزیون ماهواره ای و صفحه نمایشی 42 اینچی می باشد. تایلر بیش از 50 میلیون دلار برای سفارشی کردن جت خود هزینه نموده تا در نهایت این گلف استریم قیمتی معادل 125 میلیون دلار داشته باشد. این جت که در لیست هواپیماهای شخصی افراد معروف قرار دارد در سال 2012 پس از مرگ ناخوشایند و تکان دهنده ویتنی هوستون خواننده آمریکایی، جسد او را از غرب تا شرق حمل کرده است.

گلف استریم 3 تایلر پری

بویینگ 767 رومان آبراموویچ

رومان آبراموویچ تاجر میلیاردر روسی اظهار کرد که هیچ کدام از جت های قدیمی نمی تواند آنچه او می خواهد را به خوبی انجام دهد بنابراین او یک هواپیمای کامل را که برای استفاده شخصی طراحی شده بود خریداری نمود. به لطف جزییات رنگی در اطراف پنجره های کابین خلبان به نام بندیت (Bandit) گزارش شده که رنگ داخلی این بویینگ 767 بلوطی به همراه وسایل طلایی رنگ می باشد. جزییات بیشتری در مورد این جت وجود ندارد زیرا آبراموویچ یک انسان بسیار خصوصی می باشد. البته که گفته می شود او اعضای تیم چلسی را برای انجام بازی هایشان به وسیله این هواپیما منتقل می کند. آبراموویچ 120 تا 170 میلیون دلار بابت خرید این پرنده پرداخت کرده است.

بویینگ 767 رومان آبراموویچ

بویینگ 747 سلطان برونئی

سلطان برونئی آن چنان ثروتمند است که جامبوجت اختصاصی خود را برای پرواز در داخل کشور دارد. این هواپیمای شگفت انگیز به مبلمان های طلا و کریستال های لالیک مجهز شده است. علاوه بر این یک اتاق خواب لوکس، سالن نشیمن و سالن غذاخوری به همراه یک حمام طلایی نیز در آن وجود دارد. نمای بیرونی این هواپیما با خطوط راه راه از ویژگی های خانواده سلطنتی است که در طول بدنه هواپیما کشیده شده است. سلطان برونئی که در لیست هواپیماهای خصوصی افراد معروف قرار دارد برای هواپیمای خود 230 میلیون دلار هزینه کرده است.

بویینگ 747 سلطان برونئی

گلف استریم G550 تایگر وودز

دومین گلف استریم G550 که در لیست هواپیماهای خصوصی افراد معروف قرار دارد به هیچکدام از گلف بازان مشهور تعلق نداشته و متعلق به تایگر وودز می باشد. این جت قبل از اینکه نیاز به سوختگیری داشته باشد می تواند مسافت 7500 مایل را بدون توقف پرواز نماید. این هواپیمای 55 میلیون دلاری دارای یک کمد لباس نیز بوده که در صورت تغییر مسیر ناگهانی در میان هوا مورد استفاده قرار گیرد.

گلف استریم G550 تایگر وودز

بسیاری از افراد مشهور از بازیگران گرفته تا ورزشکاران و سیاستمداران اکثرا دارای هواپیماهای خصوصی می باشند اما لیستی که در اینجا مشخص شده است تنها معدودی از آن ها است که شهرتی خاص و متفاوت تر دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان