بهترین سازندگان خودرو‌های شاسی بلند در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)

با این حال، کمپانی‌های خودرو ساز فراوانی برای انتخاب وجود داشته و بسیاری از این برند‌ها چندین مدل شاسی بلند را در خط تولید خود دارند، در نتیجه انتخاب گزینه‌ی مناسب می‌تواند به امری چالش برانگیز تبدیل شود.

بهترین سازندگان خودرو‌های شاسی بلند در سال 2019 از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)

عمده‌ی خریداران خودروهای جدید زمانیکه تصمیم به خرید اتومبیلی جدید می‌گیرند برخی برند‌ها را نسبت به دیگر خودرو سازان ترجیح می‌دهند.

با این حال، کمپانی‌های خودرو ساز فراوانی برای انتخاب وجود داشته و بسیاری از این برند‌ها چندین مدل شاسی بلند را در خط تولید خود دارند، در نتیجه انتخاب گزینه‌ی مناسب می‌تواند به امری چالش برانگیز تبدیل شود.

جوایز بهترین برند خودروساز وبسایت یو اس نیوز به خریداران برای انتخاب گزینه‌ی مناسب از میان برند‌ها و خودرو‌های فراوان و همچنین  به منظور تعیین این که کدام گزینه‌ها در مجموع بهترین خودرو را ارائه می‌دهند کمک خواهد کرد.

ما به منظور تعیین برند برتر، به برآورد میانگین امتیازات کلی وبسایت یو اس نیوز در رابطه با خودرو‌های شاسی بلند هر برند خواهیم پرداخت. امتیازات ما همچنین بر اساس نظر کلی مطبوعات مرتبط با صنعت خودرو و امتیازات در زمینه‌ی آزمایشات تصادف و قابلیت اطمینان پیش بینی شده، اعطا شده‌اند.

امتیازات و رتبه بندی‌های وبسایت یو اس نیوز در بخش بهترین خودرو‌ها با اضافه شدن تحقیقات تخصصی و داده‌های جدید به صورت دوره‌ای دست خوش تغییر خواهند شد.

به همین سبب این احتمال وجود دارد که امتیازات ذکر شده در این مطلب با امتیازات موجود در نقد و بررسی‌های بخش خودرو‌های جدید مغایرت داشته باشد.

برای پی بردن به خودرو‌های شاسی بلند موجود در خط تولید هر خودرو ساز و برند‌هایی که بهترین گزینه‌ها را برای خریداران خودرو‌های شاسی بلند ارائه می‌کنند ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید:

17) میتسوبیشی

امتیاز کلی میانگین: 10 / 6٫83

زمانیکه صحبت از برند‌هایی با شاسی بلند‌هایی شایسته مطرح می‌شود کمپانی میتسوبیشی در قعر لیست ما جای می‌گیرد. در واقع مدل اَوت لندر اسپورت این کمپانی با کسب امتیاز 6٫5 از 10 پایین‌ترین امتیاز در رتبه بندی ما را در میان خودرو‌های شاسی بلند مرسوم به دست آورده است.

ویژگی‌هایی مانند راندمان سوخت پایین، طراحی اتاق قدیمی، پیشرانه‌ی کم جان، و امتیازات ضعیف در زمینه‌ی ایمنی و قابلیت اطمینان، امتیازی پایین را برای این خودرو به همراه داشته‌اند.

تنها ویژگی‌های رهایی بخش اوت لندر اسپورت گارانتی طولانی مدت آن و فضای حمل بار بالاتر از حد متوسط این خودرو به شمار می‌روند. مدل‌های اکلیپس کراس و اوت لندر به ترتیب با کسب امتیازات 6٫9 و 7٫1 در جایگاهی نزدیک به یکدیگر قرار دارند.

مدل تماماً جدید اکلیپس کراس دارای ویژگی‌هایی از جمله موتوری سرزنده،‌ فضای داخلی زیبا، و فاصله‌ مناسب تا زمین می‌باشد. با این حال در این خودرو شاهد فضای حمل بار کوچک و کنترل‌های آزار دهنده‌ی سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم.

همچنین آزمایشات رانندگی با این خودرو نشان می‌دهد که سیستم هدایت آن فاقد واکنش لازم بوده و به وضوح شاهد چرخش بدنه در پیچ‌ها هستیم. از طرفی مدل اوت لندر به همراه ویژگی‌هایی مانند راندمان سوخت مناسب و قیمتی معقول عرضه می‌گردد.

هر چند نقاط ضعفی مانند کیفیت سواری نامناسب، هندلینگی ناامید کننده و موتور پایه‌ی ضعیف این خودرو را در رقابت با همتایان خود ناتوان کرده‌اند.

16) فیات

امتیاز کلی میانگین: 10 / 7٫4

کمپانی فیات تنها یک شاسی بلند به نام 500X را برای عرضه دارد. این خودرو صرف نظر از طراحی منحصر به فرد و سیستم اطلاعاتی سرگرمی کاربر پسند آن از ویژگی‌های قانع کننده‌ی چندان زیادی برخوردار نمی‌باشد.

به همین دلیل این شاسی بلند در نزدیکی رتبه‌ی آخر لیست خودرو‌های شاسی بلند ساب کامپکت ما قرار می‌گیرد.

از جمله نقاط ضعف مدل 500X می‌توان فضای حمل بار کوچک، کیفیت سواری نامناسب، پیشرانه‌‌های خسته کننده، و گارانتی کوتاه در مقایسه با بسیاری از رقبا را نام برد.

15) داج

امتیاز کلی میانگین: 10 / 7٫7

کمپانی داج دو مدل جورنی و دورانگو را در خط تولید خودرو‌های شاسی بلند خود در اختیار دارد. هر دو مدل، شاسی بلند‌های سایز متوسطی هستند که از امکانات پیش فرض چندان زیادی برخوردار نبوده و دارای اتاق‌هایی متوسط می‌باشند.

داج دورانگو در جایگاه وسط رتبه بندی‌های ما قرار گرفته است. آپشن‌های موتور قدرتمند، ظرفیت بکسل منحصر به فرد در این سطح، و فضای حمل بار فراوان نقاط قوت این شاسی بلند را تشکیل داده‌اند.

با این وجود این خودرو در مقایسه با رقبای خود از هندلینگی ضعیف‌تر برخوردار است. مدل جورنی جایگاهی را در نزدیکی انتهای رتبه بندی خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط ما به خود اختصاص داده است.

آپشن‌های موتور ناامید کننده، ظرفیت حمل بار کوچک، و امتیاز پایین در زمینه‌ی ایمنی از دلایل پایین بودن رتبه‌ی‌ این خودرو به شمار می‌روند.

تنها برتری برجسته‌ی داج جورنی نسبت به بیشتر شاسی بلند‌های دیگر، شروع قیمت پایین آن محسوب می‌شود.

14) جیپ

امتیاز کلی میانگین: 10 / 7٫84

کمپانی جیپ بجز مدل گرند چروکی که از امتیازی بالا برخوردار است، هیچ شاسی بلند دیگری که موفق به کسب امتیازی بالاتر از 7٫8 شده باشد را تولید نمی‌کند.

خودرو‌های این شرکت دارای توانایی بالا در رانندگی آفرود می‌باشند اما با این حال در بیشتر زمینه‌های دیگر فاقد توانایی لازم برای رقابت هستند.

مدل گرند چروکی امتیازی متوسط را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده به خود اختصاص می‌دهد، این در حالیست که دیگر محصولات این کمپانی امتیازی پایین‌تر از حد متوسط را در این زمینه دریافت کرده‌اند.

شاسی بلند‌های این کمپانی همچنین امتیازات مختلفی را در زمینه‌ی آزمایشات تصادف از آن خود ساخته‌اند. از ویژگی‌های بارز جیپ گرند چروکی می‌توان آپشن‌های موتور قدرتمند، امکانات تکنولوژی کاربر پسند، و اتاقی راحت و لوکس را نام برد.

این خودرو همچنین عملکرد فوق العاده‌ای را در خارج از جاده از خود به نمایش گذاشته و تجربه‌ی رانندگی آسان و روان را در بزرگراه به ارمغان خواهد آورد.

به علاوه، اتاقی لوکس و کیفیت سواری مناسب در هر سه مدل رِنِگِید، کامپَس، و چروگی به چشم می‌خورد. با این وجود این سه خودرو از مکانیزم تولید و انتقال قدرت پایه‌ی نامطلوبی برخوردارند.

از سوی دیگر مدل وَنگلِر که مجدداً به طور کامل طراحی شده در مقایسه با رقبای خود دارای قیمت بالاتری بوده و علاوه بر ارائه‌ی راندمان سوخت پایین، در موقعیت‌های درون جاده‌ای نیز سواری نرمی را با این خودرو تجربه نخواهید کرد.

این خودرو گزینه‌ای کاربردی به عنوان خودرویی قابل استفاده برای رانندگی روزمره به شمار نمی‌رود اما اگر به دنبال تجربه‌ی رانندگی آفرود بی عیب و نقص، آپشن‌های موتور قدرتمند، و تطبیق پذیری فضای حمل بار هستید مدل نمادین ونگلر احتمالاً گزینه‌ی مورد نظر شما خواهد بود.

13) نیسان

امتیاز کلی میانگین: 10 / 7٫87

کمتر کمپانی خودرو سازی وجود دارد که مدل‌های شاسی بلند بیشتری را در مقایسه با کمپانی نیسان تولید کند. علیرغم اینکه این کمپانی دارای هفت مدل شاسی بلند در خط تولید خود است اما هیچ یک در رتبه بندی‌های ما عملکردی استثنایی را به نمایش نگذاشته است.

نیسان مورانو با کسب امتیاز کلی 8٫3 رهبری شاسی بلند‌های این کمپانی را برعهده دارد که به دنبال آن مدل روگ با امتیاز 8٫1 قرار گرفته است.

مابقی امتیازاتی پایین‌تر از 8٫0 از 10 را به خود اختصاص داده‌اند. مدل‌ سایز متوسط مورانو و مدل کامپکت روگ به لطف برخورداری از اتاق‌های باکیفیت، صندلی‌های راحت، و راندمان سوخت بسیار مناسب، در مقایسه با دیگر شاسی بلند‌های این کمپانی عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

این دو خودرو همچنین به صورت پیش فرض به همراه امکانات تکنولوژی بصری و تجهیزات ایمنی فعال عرضه می‌شود. مدل روگ هیبرید در مقایسه با مدل غیر هیبرید روگ از راندمان سوخت بالاتری برخوردار بوده و خروجی قدرت بیشتری را نیز فراهم خواهد کرد.

با این حال این خودرو شاید ارزش هزینه‌ی اضافی 2200 دلاری را نداشته باشد. کمپانی نیسان دو شاسی بلند ساب کامپکت به نام‌های کیکس و روگ اسپورت که هر دو خودرو در حوالی اواسط رتبه بندی‌های ما قرار می‌گیرند را نیز ارائه می‌کند.

مدل تماماً جدید کیکس دارای قیمتی پایین، راندمان سوخت بسیار مناسب، و فضای حمل بار فراوان بوده و به همراه لیست بلندی از امکانات پیش فرض عرضه می‌گردد.

از طرف دیگر با خرید مدل روگ اسپورت از ویژگی‌هایی مانند فضای حمل بار بسیار زیاد و سواری نرم بهره‌مند خواهید شد. با این وجود هر دوی این خودرو‌ها از قدرت لازم برخوردار نبوده و به علاوه امتیازات متوسطی را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان به خود اختصاص داده‌اند.

مدل‌های بزرگ‌تر پَتفایندر و آرمادا به دلیل کسب امتیازات پایین در زمینه‌‌ی فضای داخلی و امتیازات پایین‌تر از حد متوسط در زمینه‌ی قابلیت اطمینان، در تقلا برای رقابت در کلاس‌های مربوط به خود هستند.

12) تویوتا

امتیاز کلی میانگین: 10 / 7٫99

کمپانی تویوت همانند نیسان لیست قدرتمندی از خودرو‌های شاسی بلند را ارائه می‌کند، اگرچه مدل‌های این برند در مقایسه با خودرو‌های نیسان امتیازات گسترده‌تری را به خود اختصاص داده‌‌اند.

تویوتا هایلندر هیبرید در صدر رتبه بندی خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط ما قرار گرفته که در پشت سر خود مدل غیر هیبرید هایلندر را می‌بیند.

همچنین در حالیکه تویوتا راوفور هیبرید توانایی نسبتاً مناسبی را در رقابت با کلاس خودرو‌های شاسی بلند کامپکت از خود به نمایش گذاشته اما مدل غیر هیبرید راوفور موفق به کسب امتیازی به خوبی همتای هیبرید خود نشده است.

با این حال این خودرو را می‌توان کراس اوری مناسب توصیف کرد. علاوه بر این مدل سکویا نیز در اواسط رتبه بندی‌ ما جای گرفته و یک شاسی بلند سایز بزرگ قابل احترام قلمداد می‌شود.

در انتهای دیگر این مجموعه مدل جدید C-HR قرار گرفته که یکی از پایین‌ترین امتیازات را در رتبه بندی شاسی بلند‌های ساب کامپکت ما به خود اختصاص داده و علاوه بر آن مدل فور رانر نیز تقریباً در انتهای لیست شاسی بلند‌های سایز متوسط دیده می‌شود.

شاسی بلند‌های کمپانی تویوتا در مجموع بیش از هر برند دیگری به صورت پیش فرض به امکانات تکنولوژی ایمنی فعال مجهز هستند که مدل فور رانر در این میان یک استثنا محسوب می‌شود.

این خودرو ساز به داشتن امتیازاتی بالا در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده شهرت دارد و محصولات آن نیز همواره عملکرد مناسبی را در آزمایشات تصادف از خود به نمایش می‌گذارند.

مد‌ل‌های هایلندر هیبرید و راوفور هیبرید در زمینه‌ی راندمان سوخت مدل‌های برتر در میان شاسی بلند‌های این برند به حساب می‌آیند.

همچنین راندمان سوخت مدل‌های هایلندر،‌ راوفور و CH-R نیز با مصرف سوخت ارائه‌ شده توسط رقبای خود برابری می‌کند. مدل‌های فور رانر و سکویا از عملکرد مطلوب دیگر شاسی بلند‌های این برند در این زمینه بی‌بهره هستند.

11) مینی

امتیاز کلی میانگین: 10 / 8٫0

کمپانی مینی تنها یک مدل شاسی بلند را در خط تولید خود دارد: کوپر کانتریمَن. این خودرو به سبب برخورداری از هندلینگی جذاب، اتاقی باکیفیت، و صندلی‌های عقب جادار، جایگاه مناسبی را در رتبه بندی‌ شاسی بلند‌های ساب کامپکت ما به نام خود ثبت کرده است.

موتور پایه‌ی این خودرو قادر به تولید قدرت کافی برای رانندگی در داخل شهر بوده و این در حالیست که این خودرو گزینه‌های موتور قدرتمند‌تری را نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

از نقاط ضعف این شاسی بلند می‌توان به قیمت بالاتر از بیشتر رقبا، فضای حمل بار کوچک، و راندمان سوخت پایین آن اشاره کرد.

10) شورولت

امتیاز کلی میانگین: 10 / 8٫04

این خودرو ساز آمریکایی شاسی بلند‌های قابل ستایش بسیاری که در بیشتر بخش‌ها عملکرد مناسبی را از خود به جا می‌گذارند ارائه می‌کند. با این حال مدل ساب کامپکت ترکس با امتیاز کلی 7٫4 یک استثنا است.

این امتیاز نتیجه‌ی وجود فضای حمل بار کوچک،‌ موتور ضعیف، و سواری زمخت آن به شمار می‌رود. از طرف دیگر مدل تاهو بالاترین امتیاز را در میان شاسی بلند‌های این شرکت به خود اختصاص داده که در جایگاه دوم رتبه بندی شاسی بلند‌های سایز بزرگ ما قرار گرفته است.

از نقاط قوت این خودرو می‌توان به موتور هشت سیلندر قدرتمند، سواری آرام، و سابقه‌ کسب امتیازات بالا در زمینه‌ی قابلیت اطمینان اشاره کرد.

همتای بزرگ‌تر آن یعنی مدل سابِربِن در مقایسه با این خودرو گران قیمت‌تر بوده و امتیازات پایین‌تر از حد متوسط را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان کسب کرده است.

مدل‌های شورولت اِکینوکس و تراوِرس بار دیگر برای سال 2018 به طور کامل طراحی شدند. هر دو مدل به سبب برخورداری از ویژگی‌هایی مانند اتاق‌های باکیفیت، صندلی‌های راحت، سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمی بصری، و امتیازات بالاتر از حد متوسط در زمینه‌ی قابلیت اطمینان، شایسته‌ی در نظر گرفته شدن هستند.

9) GMC

امتیاز کلی میانگین: 10 / 8٫1

در حالیکه مدل یوکان کمپانی GMC دنباله رو دیگر خودرو‌های موجود در رتبه بندی خودرو‌های شاسی بلند ما محسوب می‌شود اما مدل آکادیا این شرکت گزینه‌ای مناسب برای خریداران خودرو‌های شاسی بلند به شمار رفته و مدل تِرِین نیز یک کراس اور کامپکت قابل اطمینان در نظر گرفته می‌شود.

هر سه مدل به خاطر داشتن اتاق‌های لوکس مورد ستایش قرار می‌گیرند اما این در حالیست که در مدل یوکان شاهد نقاط ضعفی مانند فضای تنگ در ردیف سوم صندلی، سواری ناهموار،‌ و فضای حمل بار کوچک‌تر در مقایسه با رقبا هستیم.

مدل سایز متوسط آکادیا نیز در زمینه‌ی فضای حمل بار و ردیف سوم صندلی از توانایی لازم برای رقابت با همتایان خود برخوردار نمی‌باشد.

با این وجود این خودرو از یک سواری نرم بهره مند بوده و به صورت پیش فرض به همراه یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی بصری با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو و همچنین یک وای فای هات اسپات روانه‌ی بازار می‌گردد.

مدل تِرِین با ارائه‌ی صندلی‌های جادار، راندمان سوخت بسیار خوب، و سواری نرم، بسیاری از ویژگی‌های یک شاسی بلند مناسب را دارا می‌باشد.

به طوریکه بسیاری از امکانات دلپذیر همچون بلوتوث، چهار درگاه یو اس بی، وای فای هات اسپات، سیستم راننده‌ی نوجوان یا Teen Driver، و یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی با کاربری آسان که به قابلیت ادغام اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند مجهز است، در این خودرو به صورت پیش فرض موجود خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان