راه رفتن شما چه اطلاعاتی را درباره سلامتی شما ارائه می دهد؟

راه رفتن هر فرد متفاوت است و می توان از طریق راه رفتن هر شخص به سلامتی او پی برد. راه رفتن شما می تواند در مورد بیماری احتمالی که به آن دچار هستید، اطلاعاتی را به شما ارائه می دهد. در ادامه این مطلب درباره ی چیزهایی که می توان از راه رفتن شما دریافت، بیشتر آشنا خواهیم شد.

راه رفتن شما چه اطلاعاتی را درباره سلامتی شما ارائه می دهد؟

مراقب جلو پایتان باشید

پیاده روی و راه رفتن یک فرآیند پیچیده است. پیاده روی تمام قسمت های بدن را از سر تا پنجه ی پای شما از جمله چند بخش از مغز را درگیر می کند. برخی از گام ها در راه رفتن بیشتر از اینکه شما را از نقطه ی A به نقطه ی B برساند، اطلاعاتی در مورد موقعیت و سرعت شما و همچنین سرنخ هایی درباره ی سلامت و شخصیت شما، ارائه می کند.

سرعت زیاد در راه رفتن

عمر طولانی تر

مطالعات بر روی افرادی که بیش از 65 سال سن دارند، نشان می دهد که نیاز طبیعی به سرعت در هنگام پیاده روی به این معنی است که شما عمر طولانی تری خواهید کرد. اما عکس این موضوع صادق نیست و شما نمی توانید انتظار داشته باشید اگر سرعت خود را در پیاده روی افزایش دهید، به عمر شما افزوده می شود. این گام های آهسته احتمالا مسائل اساسی را نشان می دهد که ممکن است بر روی سلامتی شما اثر بگذارد.

تغییر عقیده به چپ

اضطراب

زمانی که شما دچار تنش و نگرانی هستید، کمتر احتمال دارد که شما درست کار کنید (زمانیکه شما پیاده روی می کنید، این است). محققان متوجه شده اند که راه رفتن مردم زمانیکه با چشم بسته راه می روند بیشتر شبیه به زمانی است که استرس دارند و در جلوتر با این حال که یک هدف مستقیم دارند اما به سمت چپ منحرف می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که سمت راست مغز شما، سختتر برای رسیدگی به شک و تردید شما کار می کند.

نوک انگشتان پا

مشکلات مکانیکی

طبیعی است که یک بچه ی کوچک روی انگشتان پای خود راه برود، همانطور که آنها می آموزند که راست راه بروند. اما اگر کودک این را ترک نکند، می تواند به این معنا باشد که تاندول آشیل پا خیلی کوتاه است تا به پاشنه اجازه ی لمس راحت زمین را بدهد. یا این می تواند نشانه ای وجود مشکلات عضلانی مانند فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی باشد. پیاده روی بر روی انگشتان پا در کودکان مبتلا به اوتیسم نیز رایج است.

محدود کردن

آرتروز

یک آسیب غیر منتظره و ناشناخته ممکن است باعث ایجاد لرزش شود، اما این می تواند نشانه ای از چیزی بیشتر باشد. اگر شما از یکی از پاهایتان بیشتر از دیگری، رعایت می کنید و یا زمانیکه پیاده روی می کنید یکی از پاها بیشتر خم می شود، ممکن است نشان دهنده ی علائم آرتروز باشد که در طول زمان مفاصل شما را درگیر می کند.

به هم خوردن تعادل

سوء مصرف الکل

آزمایش پیاده روی خطی که پلیس ممکن است از افراد مست در کنار خیابان بگیرد می تواند به شما بگوید که آیا مغز کسی قادر است آن را حین راه رفتن ثابت نگه دارد. سوء مصرف الکل می تواند به مواردی ماند ضعف عضلانی و از دست دادن حس جهت یابی شما منجر شود که این سبب راه رفتن ناسازگار می شود حتی اگر شما مست نباشید. پس از اینکه شما نوشیدن را ترک کنید، احتمالا در چرخش و حرکت به اطراف بهتر شوید، البته این ممکن است زمانبر باشد.

گام های مرحله ای

عضلات ضعیف

اگر به نظر می رسد که شما هنگتم راه رفتن، از پله های نامرئی بالا می روید، ممکن است که دچار افتادگی پا باشید. این به طور معمول باعث کشاندن انگشتان به عنوان راه رفتن می شود. شایعتر است که فقط یک پا نرم باشد اما گاهی اوقات می تواند هر دو را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند به معنی مجروح شدن یک عصب در پایتان باشد و یا می تواند نشانه ای از یک عصب، عضله، مغز یا اختلال نخاعی مانند دیستروفی عضلانی یا ام اس باشد.

کندتر از آنچه که مورد انتظار است راه می روید

بیماری آلزایمر

دانشمندان بر این باورند که تغییرات در سرعت پیاده روی شما در طول زمان می تواند یکی از راه های پیش بینی این موضوع باشد که آیا مشکلات آلزایمر و یا دیگر مشکلات حافظه دارید یا خیر. اگر مشکل آلزایمر وجود داشته باشد، این روند ادامه خواهد داشت و بیماری وخیم تر خواهد شد.

نداشتن تعادل در راه رفتن

آسیب مغزی

آیا شما در حین راه رفتن به عقب و جلو می روید تا تعادل خود را نگه دارید؟ با فرض بر اینکه این مشکل به دلی نوشیدن الکل نیست، ممکن است لازم باشد که یک دکتر مغز شما را معاینه کند. ضربه به سر انسان ممکن است سبب آسیب مغزی خفیف شود که در این صورت سرگیجه برای مدتی طول می کشد. لازم است ورزشکاران مخصوصا آنهایی که ورزش های ضربه ای انجام می دهند، به این نکته توجه داشته باشند.

کشیدن پاهای خود

بیماری پارکینسون

آهسته شدن راه رفتن و کشاندن پاها به ویژه اگر شما یک مرد بالای 60 سال باشید، می تواند نشانه ای باشد که زمان زیادی طول می کشد که مغز شما پیام حرکت را به عضلات پای شما بدهد. گام های متناوب در حالت خم شدن بیش از حد با حرکات خیلی کم بازو و در بعضی موارد بدون حرکت، اغلب راه رفتن پارکینسون نامیده می شود. این حالت در میان افراد مبتلا به این بیماری بسیار رایج است.

منبع: الو دکتر

ارتباط بین نوع راه رفتن و سلات جسمی افراد

آیا آهسته راه رفتن یکی از نشانه‌های نزدیک شدن به دوران آلزایمر است؟

نحوه ی راه رفتن، مانند اثر انگشت منحصر بفرد است!!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان