کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره دلیل ساخت فیلم تیغ و ترمه گفت: من فیلمسازی و کلیت کارم به حال و هوایم بر می گردد. باید ببینم در چه حالی هستم و بر اساس همان حال فیلم بسازم.
وی درباره خشونت پایانی فیلم تیغ و ترمه تاکید کرد: فیلمنامه و اثر حتی بیش از این ایجاب می کرد که خشونت وجود داشته باشد اما نه دوست دارم و نه دلم می آید که بیش از خشونت را وارد اثر بکنم. یعنی دوست نداشتم با چاقو و یا چیز دیگری همدیگر را زخمی کنند و همان ضربه بطری کافی بود.
کارگردان فیلم "اتوبوس شب" درباره تجربه گرایی در این سن تاکید کرد: برای من تجربه گرایی همیشه معنا دارد. وقتی فیلمهای جوانان را میبینم باور کنید که کف میکنم و گاهی حسرت می خورم و از این همه استعداد قبطه میخورم.
وی در همین راستا ادامه داد: وقتی فیلم سیزده هومن سیدی را دیدم به خودم گفتم چه طور یک کارگردان چنین نماهایی را گرفته است. من زیاد سینما نمی روم اما فیلم شهرام مکری "ماهی و گربه" را شش بار در سینما دیده ام. فیلم پرویز مجید برزگر را شش بار دیدهام.
کارگردان سریال "قصه های مجید" ادامه داد: از نظر من با وجود این جوانان آینده درخشانی در انتظار سینمای ایران است. اینکه می گویند سینما در قهقرا رفته از نظر من حرف درستی نیست.
وی در مورد اینکه آیا تجربه گرایی سابقه او را خراب نمی کند خاطرنشان کرد: من همیشه تجربه می کنم و مهم نیست که این تجربه چه عواقبی برایم دارد. اول حس من مهم است و بعد از آن به عقل و منطق فکر می کنم. حس من گفت که تیغ و ترمه را بساز، حال اگر بد است از تاریخ سینما عذرخواهی می کنم و اگر خوب است که خوش به حالم.