گزارش/

همه اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا؛ از بستن گذرگاه تیجوانا تا توسل به زور علیه مهاجران

دونالد ترامپ در پی آغاز به کار در کاخ سفید سیاست‌های ضد مهاجرتی بیشماری علیه پناهجویان و مهاجران از کشور‌های مختلف اتخاذ کرد که از جمله این سیاست‌ها اقدام علیه مهاجران ورودی از مرز‌های مکزیک بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سیاست‌های دولت آمریکا علیه مهاجران در مرز‌های مکزیک که شامل اقداماتی مانند بازداشت کودکان، استفاده از گاز اشک‌آور، کشیدن سیم خاردار و مستقر کردن نظامیان می‌شود انتقادات گسترده‌ای در داخل و خارج از آمریکا در پی داشته است.

اجرای سیاست تحمل صفر در مرز‌های آمریکا

طی ماه‌های اخیر دولت آمریکا دست به اجرای سیاست تحمل صفر در مرز‌های این کشور با مکزیک زده است که این اقدام تبعاتی را برای مهاجران و از جمله کودکان در پی داشته است.

از جمله اقدامات ترامپ در این زمینه متوقف کردن صدور ویزا برای مهاجرانی است که وارد خاک آمریکا شده‌اند.

ترامپ علاوه بر این دستور بستن گذرگاه مرزی «تیجوانا» که هزاران مهاجر در آن برای ورود به خاک آمریکا سرگردان هستند را صادر کرده است.

 

ویژه نوروز/////اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا

 

جدا کردن کودکان از والدین و بازداشت آن‌ها

جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی دادگاه آمریکا نشان می‌دهد که دولت ترامپ بیش از 2500 کودک 5 تا 17 سال را از والدینشان در مرز‌های آمریکا جدا کرده است.

بر اساس اطلاعات این پرونده دادگاهی، 2551 کودک در حال حاضر در بازداشت وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا قرار دارند که تمامی آن‌ها از والدین خود در مرز‌های آمریکا در حین ورود غیرقانونی به این کشور جدا شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: سیاست تحمل صفر ترامپ چه تبعاتی در پی داشت؟

 

با این وجود وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا می‌گوید که این کودکان را به والدینشان باز نخواهد گرداند و توان انجام چنین کاری را نیز ندارد.

ویژه نوروز/////اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا

 

مرگ و مفقود شدن هزاران مهاجر در مرز‌های آمریکا

آسوشیتدپرس فاش کرد که حدود 4000 تن از مهاجران شامل افراد خواهان پناهندگی یا پناهجویان در چهارسال گذشته در مسیر مکزیک تا مرز‌های آمریکا کشته یا مفقود شده‎اند.

این برآورد جدید از شمار افراد مرده یا مفقود شده 1537 نفر بیش از آمار اعلام شده پیشین سازمان ملل است.


هزاران مهاجر عمدتا اهل آمریکای مرکزی که در سفر به آمریکا کشته یا مفقود شده اند بخشی از 56800 نفر از پناهنده و پناهجویی در سراسر جهان هستند که از سال 2014 تاکنون کشته یا مفقود شده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل IOM به عنوان تنها سازمان رسمی فعال در این زمینه برآورد کرده که از اول اکتبر تاکنون 28500 نفر در این زمینه جان خود را از دست داده‎اند.

 

ویژه نوروز/////اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا

 

مرگ 2 کودک مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا

اخیرا یک کودک 7 ساله گواتمالایی در مرکز نگه‎داری مهاجران غیرقانونی در مرز‌های آمریکا پس از گذشت تنها چند ساعت جان باخت و اکنون با وجود ادعای مقامات آمریکایی، جدیدترین یافته‌ها حاکی از آن است که این کودک در لحظه بازداشت در سلامت کامل بوده است.

این در حالی است که پیش از این نیز اداره گمرگ و حفاظت از مرز‌های آمریکا اعلام کرد که این کودک به همراه پدر و مادرش و ده‎ها تن دیگر از مهاجران غیرقانونی از طریق مرز‌های مکزیک وارد آمریکا شده و بر اثر صدمه دیدن و تشنگی جان باخته است.

 

بیشتر بخوانید: جدا شدن هزاران کودک از والدینشان در جریان اجرای سیاست تحمل صفر ترامپ

 

ژاکلین آمئی روزمری کال ماکین تنها مهاجری نیست که با این سرنوشت در مرز‌های آمریکا مواجه می‌شود بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی شبکه خبری ای‌بی‌سی 281 نفر در سال مالی 2018 در مرز‌های آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده‌اند.

 

ویژه نوروز/////اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا

 

در حالی‌که تنها 11 روز از مرگ یک دختر 7 ساله گواتمالایی بعد از بازداشت توسط ماموران گشت مرزی آمریکا به دلیل عبور از مرز مکزیک به سوی آمریکا می‌گذشت، رسانه‌های خبری از مرگ دومین کودک مهاجر گواتمالایی در بازداشتگاه‌های آمریکا و در ایام جشن‌های کریسمس خبر دادند.

جنگ لفظی ترامپ با دموکرات‌ها

طی ماه اخیر 2 کودک 7 و 8 ساله گواتمالایی در بازداشتگاه‌های آمریکا جان سپردند و اکنون دموکرات‌ها و دولت آمریکا این موضوع را دستمایه‌ای برای انتقاد از یکدیگر قرار داده و مسئولیت این موضوع را به گردن یکدیگر می‌اندازند.

 

ویژه نوروز/////اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا

اعزام نیرو‌های نظامی به مرز‌های مکزیک

دونالد ترامپ در ادامه اقدامات سختگیرانه خود هزاران نیروی ارتش آمریکا را برای مقابله با ورود مهاجران اعزام کرد و حتی تهدید به استفاده از ارتش برای متوقف کردن ورود مهاجران کرد.

در اولین دور از اعزام نیرو حدود 7 هزار نیروی نظامی به مرز‌های مکزیک اعزام شدند که مدتی بعد تعدادی از آن‌ها بازگشته و در ماه فوریه سال جاری (پنتاگون) در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر افزایش نیرو‌های نظامی آمریکایی در مرز‌های جنوبی، اعلام کرد که ارزیابی‌ها در مورد نحوه تامین امنیت مرزی ادامه خواهد داشت.


با اعزام نیرو‌های جدید، شمار نظامیان عملیاتی به حدود 4350 نفر افزایش یافت.

پنتاگون اعلام کرد: این نیرو‌های مازاد برای مدت 90 روز در منطقه مستقر می‌شوند و ما در این مدت به ارزیابی مجدد نیرو‌های مورد نیاز برای انجام ماموریت حفاظت از مرز‌های جنوبی ادامه خواهیم داد.

 

ویژه نوروز/////اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز‌های آمریکا

 

استفاده از گاز اشک‌آور علیه مهاجران

ماه نوامبر سال گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نیرو‌های مرزی آمریکا در مرز مکزیک از گاز اشک‌آور علیه صد‌ها نفر از مهاجرانی که قصد عبور از یک گذرگاه مرزی و داخل شدن به خاک آمریکا را داشتند استفاده کرده‌اند.

ماه ژانویه سال جاری نیز بار دیگر نیرو‌های مرزی آمریکا اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور علیه مهاجران کردند.

بستن گذرگاه تیجوانا

دولت آمریکا گذرگاه مرزی تیجوانا که هزاران مهاجر در آن منتظر ورود به خاک آمریکا هستند را چند ماه پیش از این بستند.


واشنگتن هدف از این اقدام را جلوگیری از ورود پناهجویان آمریکای مرکزی و مجبور کردن مکزیک برای پذیرش این پناهجویان غیر قانونی اعلام کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان